803S eller spare til 803D? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Velkommen til "klubben". Jeg har nå eid/lånt 802D, 803D, 803S, 804S og 805S, og 805S er utvilsomt den jeg liker best (og som jeg også har hatt to par av). 802 var også bra, men den krevde en kjempeforsterker for virkelig å våkne til liv. Og helt billig var den jo ikke. De andre var litt "tamme" i forhold til min musikk-smak. Så kjøp gjerne 805 (men stativer av ett eller annet slag er et must). 805S spiller både gøyalt, rocka, og har usedvanlig bra bassgjengivelse til "bare" å være en stativ-høyttaler.
    Hvordan vil du si 803D er i forhold til 803S?

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bare skumlest denne tråden, men jeg kan dele mine erfaringer i forhold til 803S og MS4.

B&W har en enormt detaljert og knusktørr mellomtone med litt tilbakelent diskant.
    Dali har en enormt luftig og behagelig diskant, men mangler den crispy mellomtonen.

Jeg husker desverre ikke hvordan bassgjengivelsen var på disse to - mulig det er fordi jeg ikke la merke til noen spesielle forskjeller...:-)

Jeg finner det meget vanskelig å favorisere en av disse da de er utrolig flotte begge to, men jeg heller nok over mot MS4. Forer du disse med masse krefter blir du garantert fornøyd.

Sitat Opprinnelig postet av Frezzaldo
    Hvordan vil du si 803D er i forhold til 803S?
    Dette er vanskelig å svare på da det eneste disse høyttalerne har til felles er diskanten. 805S spiller veldig flott og er nok hakket hvassere i bassgjengivelsen. (da snakker jeg ikke om nivå og frekvensrespons). 802D vil uansett kunne tegne opp et lydbilde med større tyngde, men jeg synes 805S er mest behagelig å lytte til.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal kjøpe 803D så hadde jeg iallefall hørt dem på ulike forsterkere først. Har 803D på jobben som vi har benyttet sammen med noen ICE-forsterkere fra gamle Embla Audio, og det fungerte ikke spesielt bra i forhold til bassen. Så med 20.000 i forskjell er det mulig det er bedre å bruke de pengene på en god forsterker på 803S, enn å kjøre 803D på en "billig" forsterker. Jeg har prøvd H200 på 703 i nesten ett år, og Primare både før og etter det. Både Primare A30.2 (erstattet av 31.3 og 33.3) og A32 var i mine ører en bedre match, har en forskjellig lydsignatur som er merkbar i spesielt mellomtonen. A32 gir "betydelig" mer bass enn H200. Nevner forsterkere siden du snakket om Hegel.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HansMarius
    Dette er vanskelig å svare på da det eneste disse høyttalerne har til felles er diskanten. 805S spiller veldig flott og er nok hakket hvassere i bassgjengivelsen. (da snakker jeg ikke om nivå og frekvensrespons). 802D vil uansett kunne tegne opp et lydbilde med større tyngde, men jeg synes 805S er mest behagelig å lytte til.
    Og da takker vi til deg :P.
    Diskanten er vel LITT forskjellig?! :P.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av HansMarius
    Jeg har bare skumlest denne tråden, men jeg kan dele mine erfaringer i forhold til 803S og MS4.

B&W har en enormt detaljert og knusktørr mellomtone med litt tilbakelent diskant.
    Dali har en enormt luftig og behagelig diskant, men mangler den crispy mellomtonen.

Jeg husker desverre ikke hvordan bassgjengivelsen var på disse to - mulig det er fordi jeg ikke la merke til noen spesielle forskjeller...:-)

Jeg finner det meget vanskelig å favorisere en av disse da de er utrolig flotte begge to, men jeg heller nok over mot MS4. Forer du disse med masse krefter blir du garantert fornøyd.

Hvor kom 805S inn i bildet? Er vel flere ting som er felles for 803S og 804S. Tipper det var det du mente.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •