Usher be-20/Focal Scala/B&W 800D ??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Usher be-20/Focal Scala/B&W 800D ??

Hallo folkens.

En kompis lurer på nye høyt, å siden har holder på å flytte, å ikke har nett mere, fikk jeg jobben med å poste et spm her.

Han flytter som sagt nå, å i første omg skal da høyt stå i et rom på ca18-20kvm, mens han pusser opp rommet i kjelleren, som er på ca 25-28 kvm.

Han har sett på nett de nevnte høyt i tråden, men desverre ikke hørt på annet enn 800D. Men syns de 2 andre å ser meget pene ut(som er viktig for han).

Han spiller variert musikk, alt fra Sunde, J.Fjeld, Hellbillies,norsk rock til Metallica, Pantera, Maiden, Machine Head, Satyricon, Dimmu Borgir, Mayhem å slikt.

Han vil ha et stort lydbilde, bra mellomtone å dyp å riktig bass.

Be-20 virker meget spennende, men hvordan vil de fingere på litt tyngre å rask musikk?
    Har hørt en 88xx modell før, på rolig musikk, å det hørtes meget pent ut.

Skal parrs med Meridian 588, å Bryston effekt å forfors.

Håper noen kan hjelpe her

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror Be-20 vil være gull, har hørt dem samt har hatt 8871 seriesII selv.

mvh
    Dag

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Scala er jo nye høyttalere som neppe mange eller noen her i det hele tatt har hørt. De andre er jo velkjente og helst sikkert knall gode begge to. Her også vil jeg tro det er få som har sammenlignet dem. Også elektronikken er merker som er høyt anerkjente. Hvor kraftig er effektforsterkeren? Best er det selvsagt å teste selv, men tror det blir vanskelig med så tunge saker. Jeg hadde vel siklet mest på B&W, men det blir mest gjetning.

Spørsmål som jeg lurer på er plater han spiller mest og romakustikken medregnet størrelsen.

Anlegget er bare halve kjeden og hvis musikksmaken holder seg til sjangre med dårlig kvalitet så ville jeg ha tenkt meg om litt. Det siste leddet er om han får til god akustikk og om bassen til så store høyttalere passer til rommet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •