Ønsker anbefaling av høytaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ønsker anbefaling av høytaler

Hei!

Jeg skal kjøpe meg nye høytalere etter mine nåværende har gjort sitt etter 6 år.

Forsterker:
    Jeg har nå en Sony integrert forsterker som heter TA-F270. Kjøpt den brukt og rotet meg frem på nettet til at den har 2x80watt eller 2x80w med 4ohm og 2x70w på 8ohm...

Jeg har også kjøpt meg en brukt og eldre Marantz modell som heter PM493. Tror det er 2x50W.

Marantzen er jo et bedre merke men er ikke så kraftig som Sonyn...

Høytalere:
    Vil ha et par gulvhøytalere og har sett meg ut QLN ARTECH 8. Link:
    Gulvstående | Høyttalere | Soundgarden

Tror dere denne passer sammen med den Sony forsterkeren jeg har? Eller har dere andre forslag til ca.5000?

Vil ha detaljert og fin lyd, men også høytalere som det er trøkk og dybde. Må kunne tåles å spille høyt av og til.. Det betyr vel at jeg ønsker en god allrounder..

Håper dere kan hjelpe meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å sammenligne watt på de to forsterkerne er nok bare tull.Se hellerhva det står på strømforsyningen på dem, uansett ville jeg nok holdt en knapp på marantz.

Du har en del og velge i for 5000 kr.har du sett på dynavoice m65?får mye skryt for lyd i forhold til pris hvertfall.Eller kjøpe en ny stereo forsterker og handle høyttalere senere er jo også en mulighet.Husk at du får aldri for mye effekt men fort for lite

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med merkene til Hifi-klubben og Hifi-centeret (der jeg fant QLN'en)?

Ser også at på Marantzn står det 8-16 ohm på utgangene, mens på Sony'n står det fra 6-16 Ohm. QLN Artech 8 har 6 ohm har det noe å si?

Kingkong: Hvor leter jeg for å finne ut hva som står på strømforsyningen? Står bare 220V - 50-60Hz bak på begge 2..

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Qln høytalleren er en veldig alreit høytaller til prisen, ville nok foretrukket noe bedre og større forsterker enn de du har . att marantz er ett bedre merke enn sony er jeg vell ikke helt overbevist om, da jeg har mange års erfaring med begge merker. av det hi-fi klubben har må det vell bli dali consept serien som kan brukes med nåværende forsterkere. ville satset på Qln.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For 5000,- ville jeg sett på B&W DM685 til 4295,-. De spiller detaljert og med engasjement, og overraskende velspillende med skikkelig elektronikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har etter masse lesing av tester på nettet også funnet ut at QLN Artech 8 er den jeg sannsynligvis kommer til å kjøpe.

Ett spørsmål til bare: Jeg har lyst på en større forsterker etterhvert, men ikke nå tror jeg. Kan det skade QLN Artech 8 høytalerne hvis jeg bruker den Sony forsterkeren 2x80 jeg har nå?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte en ting til

HVIS jeg skulle kjøpt en større forsterker til disse. Hvem hadde dere anbefalt da?

Tusen takk så langt.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tar ingen skade av sony`n, bare ikke spill altfor høyt, hvilken forsterker blir veldig avhengi av den lydkarateren du vill ha, tenker da på lys lyd/mørk, mye diskant, lite bass/mye bass og hva slags musikk som spilles og ikke minst pris,
    har selv hørt dem på hegel, primare og parasound syntes de fungerte bra alle sammen men til vært sitt bruk, større sony forsterkere i es serien vil også fungere, men jeg tror du bør høre de ulike kombinasjonene selv.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •