Dynavoice M-65 og forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Active maximan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dynavoice M-65 og forsterker

Original Tekst i spoiler
    Hei, er ny på forumet og dette virker som et seriøst og bra forum så jeg tror dere er rett folk og spørre.

Har tittet litt rundt på nettet og lurer på om Dynavoice M-65 er noe vits å kjøpe. Hører på musikk fra stasjonær pc og litt fra cd.
    Jeg trenger ikke noe super hifi greier og tenkte de kunne være passe.
    Bytter fra et par MGR F-series dobble 12" høytalere som er et byggesett fra ljudia.se og de er ikke akkurat kremen av kremen kan man si:P Så allt blir en forbedring i lydkvalitet fra dem.
    Det jeg lurer på, er at jeg har en Denom PMA-360 stereforsterker på 2 X 80 eller 60 watt i 8 ohm og 2 x 160 eller 120 watt i 4 ohm.
    Men vet ikke hvor relvant det er da den drar bedre enn alle andre forsterkere jeg har.
    Anyway, det er denne jeg skal bruke til å dra disse og lurer på om det holder og om den har "bra nok" lyd.

EDIT: Har også sett meg ut XTZ 99W12 subben og lurer på om den er noe tess. Det går stort sett i trance og forskjellige house stiler, og litt hiphop og rock/metall. Den har fått mye bra omtale og de sier den også funker til musikk. Setter pris på noen innlegg om dette også

Håper dere fikk litt å gruble på og så blir jeg glad for alle svar

Hilsen Tim

Hey, jeg bumper denne av den grunn at jeg har tatt opp planene om å kjøpe disse, sist gang ble kjøpet spolert av at de ikke hadde XTC subben på lager og da ble det TV istedet.

Men nå føler jeg at jeg vil ha disse høytalerene mer enn noen sinne.
    Jeg har i utgangspunktet bestemt meg for Dynavoice M-65, men nå er spørsmålet: Hvilken forsterker passer UTMERKET til disse? Jeg Ønsker stålkontroll over alle elementer og lyden skal helst være ganske bra. Jeg er ingen super HIFI entusiast og vil høre musikken fra PC'en så ta det med i regningen når dere anbefaler en amp

Forsterkeren kan eneten være brukt eller ny og skal ligge på rundt 4000, helst6 litt under. Jeg har sett på http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=44592&cat=13 , men jeg har ikke fått noe respons fra selger så jeg begynner å vurdere andre ting.

Newcomer Tuxflux sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv Cambrdige 640 A v2 med M-65 og synes det låter utmerket

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    M65 trenger ikke all verden forsterker da de er lette og drive.

Og vil tro denon din vil kunne drive de greit.

Om denon skulle bli for liten kan XTZ Class A100 D II Sølv Farve vurderes som en grei forsterker til den.

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bruk gjerne søkefunksjonen, er utallige tråder ang m65.

kjøer gjerne på med så mye effekt du har råd til, jo mere jo bedre.

mvh
    stian

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    M65 trenger ikke all verden forsterker da de er lette og drive.
    Vet ikke om 2,8 ohm er så lett å drive for alle forsterker...

Følsomhet og lettdreven er ikke det samme, bare se på Klipsch sine store modeller også, veldig bra følsomhet, men ikke en lett last for alle forsterkere.

Ellers kan jeg selv anbefale M65, er godt fornøyd med mine. Eneste jeg ønsker er litt bedre diskant...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    M65 er ikke den mest lettdrevne høyttaler etter hva jeg har erfart.siden den går ned i 2,8 ohm må det jo til litt krefter.
    har selv b&w dm684 og de går ned i 3 ohm og blir beskrevet som ganske effektkrevende på grunn av dette.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La ut de jeg har nå på finn.no og om de blir solgt blir det nok et kjøp ganske snart etter men jeg har et spørsmål til, vurderer også en XTZ 99W12 sub.
    Er denne noe å ha til musikk? Det går stort sett i trance og forskjellige house stiler, og litt hiphop og rock/metall. Den har fått mye bra omtale og de sier den også funker til musikk.
    Setter pris på noen innlegg om dette, slenger det også inn i første post
    Hilsen Tim

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maximan
    La ut de jeg har nå på finn.no og om de blir solgt blir det nok et kjøp ganske snart etter men jeg har et spørsmål til, vurderer også en XTZ 99W12 sub.
    Er denne noe å ha til musikk? Det går stort sett i trance og forskjellige house stiler, og litt hiphop og rock/metall. Den har fått mye bra omtale og de sier den også funker til musikk.
    Hilsen Tim
    atter en gang anbefaler jeg deg å bruke søkefunksjonen. er skrevet mye om den subben.

selv har jeg 2 stk 10.16 og det funker bra på club og hardhouse musikk.

mvh
    stian

Active mikkel rev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maximan
    Hilsen Tim
    har 99w12 x 2 og det funker VELDIG bra til film.bruker de da kun til film oxo.syns ikke de er overlegne til musikk men helt greie..

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    99w12 er kort og gått den beste billigsuben.

Budsjett til sub ?

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    99w12 er kort og gått den beste billigsuben.

Budsjett til sub ?
    Rundt det 99W12 koster, dvs 4000,- vil ikke bruke allt for mye penger men vil ha litt trøkk, er blitt vant til det:P

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk solgt de andre høytalerene og har tatt sikte på å kjøpe Dynavoicene 16/10.
    Da kjøper jeg også XTZ subben og lurer en siste gang om disse to er en konfigurasjon jeg vil bli fornøyd med. Skal som sagt brukes til musikk og film/tv-serier. Lurer da på om den er god nok for meg eller om det er noe bedre til mitt formal til tilsvarende pris på surround.no?

Trenger svar i dag pga jeg drar rett etter skolen på torsdag

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    95% sikkert at du blir fornøyd.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey, jeg bumper denne av den grunn at jeg har tatt opp planene om å kjøpe disse, sist gang ble kjøpet spolert av at de ikke hadde XTC subben på lager og da ble det TV istedet.

Men nå føler jeg at jeg vil ha disse høytalerene mer enn noen sinne.
    Jeg har i utgangspunktet bestemt meg for Dynavoice M-65, men nå er spørsmålet: Hvilken forsterker passer UTMERKET til disse? Jeg Ønsker stålkontroll over alle elementer og lyden skal helst være ganske bra. Jeg er ingen super HIFI entusiast og vil høre musikken fra PC'en så ta det med i regningen når dere anbefaler en amp

Forsterkeren kan eneten være brukt eller ny og skal ligge på rundt 4000, helst6 litt under. Jeg har sett på http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=44592&cat=13 , men jeg har ikke fått noe respons fra selger så jeg begynner å vurdere andre ting.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •