I dag merket jeg at den høyre fronthøyttaleren min ikke virket. Jeg byttet derfor om ledningene til høyre og ventre høyttaler (bak sub-en) og da fant jeg ut at den høyre høyttaleren virket, mens den venstre ikke gjorde det. Det må jo bety at det ikke er noe galt med ledningen eller høyttalerene. Er det noen instillinger som kan gjøre dette, eller er det mulig at det er noe galt med kontaktpunktet til sub-en? Jeg har Z-5500 koblet til PC-en med en toslink kabel. Jeg vet ikke om dette var mulig å forstå så bare si i fra hvis det er noe jeg må forklare bedre

Har forretsten Realtek ALC882, men jeg vet ikke hva som eventuelt kan være gale innstillinger. Under audio I/O har jeg valgt Dolby Digital 5.1. Hvis jeg f.eks velger at jeg bruker 6 høyttalere og jeg velger å teste disse, får jeg lyd i den fremre venstre høyttaleren, og jeg får lyd fra sub-en når jeg trykker på den fremre høyre. De andre lager ingen lyd. Alle høyttalerene, bortsett fra den fremste høyre (sub-en lager lyden her også), lager lyd under testen hvis jeg har på Dolby Digital 5.1.