Lurer på å skifte ut ny sub.Trenger råd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lurer på å skifte ut ny sub.Trenger råd

Lurer på og skifte ut min xtz sub mot en ny en.Men trenger noen råd.Eg synest ikkje xtz suben ga meg det trøkket eg vill ha.Den blaffre når eg skrur litt opp på volumet på reciveren min,den står på kvart på volum på suben,men av og til så blaffrer den når det blir for mye.Men uansett.Eg vill ha en sub som spiller høyt og rister under filmer og ikkje blaffrer,innen en rimlig pris seff.Men for vel ikkje alverdens innenfor en rimlig pris.Men som sagt eg synest ikkje xtz ga meg den punchen eg vill ha.Eg har sett litt på denne suben Audio Pro B1.36.Om den er bedre,det vet eg ikkje.Men har et ganske lite rom,sånn kvm og slikt vet eg ikkje.Men er det sånn at en sub vill ikkje spille så bra i små rom,stemmer det?
    Her er linken til den suben eg tenker på.Kom med tips.Eg vill ha noe som rister under film

TonArt • Audio Pro B1.36

Newcomer ulyd sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke jeg prøvd den XTZ sub'en selv, men jeg mener å huske at den blir mer "kontakt" med begge bassportene plugget igjen. Det kan jo være noe å teste. Uten å ha prøvd den Audio Pro sub'en, så mistenker jeg kanskje at det vil være en nedgradering fra XTZ. Nå sier du dog ikke hvilken XTZ sub du har. Er det 8", 10" eller 12" ?

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shield
    Lurer på og skifte ut min xtz sub mot en ny en.Men trenger noen råd.Eg synest ikkje xtz suben ga meg det trøkket eg vill ha.Den blaffre når eg skrur litt opp på volumet på reciveren min,den står på kvart på volum på suben,men av og til så blaffrer den når det blir for mye.Men uansett.Eg vill ha en sub som spiller høyt og rister under filmer og ikkje blaffrer,innen en rimlig pris seff.Men for vel ikkje alverdens innenfor en rimlig pris.Men som sagt eg synest ikkje xtz ga meg den punchen eg vill ha.Eg har sett litt på denne suben Audio Pro B1.36.Om den er bedre,det vet eg ikkje.Men har et ganske lite rom,sånn kvm og slikt vet eg ikkje.Men er det sånn at en sub vill ikkje spille så bra i små rom,stemmer det?
    Her er linken til den suben eg tenker på.Kom med tips.Eg vill ha noe som rister under film

TonArt • Audio Pro B1.36
    focal chorus 700 sw har punch i massevis. koster 5995,- på hifihuset.
    har en slik selv og den slår hardt i stua mi.hele 120 db ved 37 hz. går ikke super dypt men i den prisklassen er det enten eller. bedre med sub som gjør ting riktig ned til 35hz en en som gjør alt feil ned til 20hz

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ulyd
    Nå har ikke jeg prøvd den XTZ sub'en selv, men jeg mener å huske at den blir mer "kontakt" med begge bassportene plugget igjen. Det kan jo være noe å teste. Uten å ha prøvd den Audio Pro sub'en, så mistenker jeg kanskje at det vil være en nedgradering fra XTZ. Nå sier du dog ikke hvilken XTZ sub du har. Er det 8", 10" eller 12" ?
    10 tomeren

Newcomer ulyd sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil anta du har kalibrert den? Prøvd evt annen plassering, hjørne m.m.? Det beste ville jo være om du oppnådde det du ville med den sub'en du allerede har 10" mangler vel litt i den nederste frekvensene. Den skal, hvis jeg husker rett, spille en del "fastere" med begge portene plugget. Er det den dype bassen og "trøkket" du er ute etter har vel svs et fortrinn der over xtz. Evt bytte den i en 12" xtz eller to :-D

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil anta du har kalibrert den? Prøvd evt annen plassering, hjørne m.m.? Det beste ville jo være om du oppnådde det du ville med den sub'en du allerede har 10" mangler vel litt i den nederste frekvensene. Den skal, hvis jeg husker rett, spille en del "fastere" med begge portene plugget. Er det den dype bassen og "trøkket" du er ute etter har vel svs et fortrinn der over xtz. Evt bytte den i en 12" xtz eller to :-D
    Nei har ikkje kalibrert den.suben står ved siden av sofan.eg har et lite rom,har ikkje så mangen plasser å sette den.eg bruker skumproppen på høyre rør nå.men har ikkje teste begge to nei.har hørt at 12 ikkje er den beste film suben heller.vill ha en sub som er kanon på film,til musikk bør den vere grei nok.liker at det rister godt når eg ser på film.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du vurdert rumperister. Billigste løsning om det er viktig det skal riste.
    Så bruke en sub som er beregnet til musikk til formålet

Newcomer ulyd sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle da tro at selv 10" klarte å lage litt liv og røre på film i et lite rom. Jeg har selv min sub stående i hjørne i front. Prøve å plassere den der, evt mellom fronthøyttalerne dine med elementet mot deg? Hvis du skal bytte den ut, og "trøkk" på film er det du er ute etter ville jeg sett meg om etter en brukt 10" eller 12" fra SVS. Eller kjøpe nytt Disse er nok en divisjon over XTZ, spesielt på film.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle da tro at selv 10" klarte å lage litt liv og røre på film i et lite rom. Jeg har selv min sub stående i hjørne i front. Prøve å plassere den der, evt mellom fronthøyttalerne dine med elementet mot deg? Hvis du skal bytte den ut, og "trøkk" på film er det du er ute etter ville jeg sett meg om etter en brukt 10" eller 12" fra SVS. Eller kjøpe nytt Disse er nok en divisjon over XTZ, spesielt på film.
    skulle tro det,men nei du.eg synest ikkje det.

men om noen som bor i bergen,sotra og kansje har et sub kalebrering,som kansje kunne tatt turen til øygarden og sjekket suben.det hadde vert kanon flott.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse er nok en divisjon over XTZ, spesielt på film.[/QUOTE]

En divisjon var å ta i ganske lite da... må bli et par 5 kansje :-D

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    synes B&W asw825 er bra både til film og musikk, bakdelen er att den ikke er
    foholdsvis dyr.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før du bestemmer deg for å bytte: Bak på subben har du mulighet for å skru av de aller dypeste frekvensene, kalles høypassfilter.

På Blue-rayen "The Day After Tomorrow" sliter faktisk min 12' XTZ også med litt blafring på det eg syns var for lågt volum. Derimot, med høypassfilter på gir 12'eren veldig bra trøkk i mi stove på rundt 20 km2.

Syns du skal prøve dette før du bestemmer deg for å bytte. At du deler bort de aller dypeste frekvensene gav for min eigen del ingen merkbar dårligere bass, trøkket var merkbart på kroppen for å sei det slik.

Mvh
    Knut

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knuttis
    Før du bestemmer deg for å bytte: Bak på subben har du mulighet for å skru av de aller dypeste frekvensene, kalles høypassfilter.

På Blue-rayen "The Day After Tomorrow" sliter faktisk min 12' XTZ også med litt blafring på det eg syns var for lågt volum. Derimot, med høypassfilter på gir 12'eren veldig bra trøkk i mi stove på rundt 20 km2.

Syns du skal prøve dette før du bestemmer deg for å bytte. At du deler bort de aller dypeste frekvensene gav for min eigen del ingen merkbar dårligere bass, trøkket var merkbart på kroppen for å sei det slik.

Mvh
    Knut
    hei.va litt sein nå hehe.solgte den nettopp.ska kjøpe meg en 12.men eg prøvdt litt forskjellig på den suben,og har ikkje fått til noe som helst som funker.hvis ikkje en 12 hjelper bedre her.så kjøper eg meg HT 15 bass i hehe

Newcomer ulyd sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville kanskje sett på en SVS, PB10-NSD eller PB12-NSD hvis det er dypbassen du er ute etter. Disse finner du på avtorget til en god pris av og til.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville kanskje sett på en SVS, PB10-NSD eller PB12-NSD hvis det er dypbassen du er ute etter. Disse finner du på avtorget til en god pris av og til.
    hei.jepp er dypbassen eg er ut etter,så skal se etter en på bruktmarkede.så det blir en 12 svs tenker eg.tror ikkje eg kommer til å angre hvis eg kjøper svs nei.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sub!

Ah, da må du prøve deg på proson dobbel 10" tommer på surrond.no.
    Den er helt syk her jo. Har en helt grei hjemmekino forsterker sony 6*100 til 5500kr og til suben går det faktisk en optisk kabel (har ikke skaffet meg subkabel ennå) og den spiller vanvittig... må skru ned bassen for at den ikke overdøver det andre. Dass døra klira som **** og de i 1 etasje klagde, hehe...

Seriøst, vil du ha myyye bass, ta den! Koster 2990. :-D

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Humrer litt for meg selv ....

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cyclon
    Ah, da må du prøve deg på proson dobbel 10" tommer på surrond.no.
    Den er helt syk her jo. Har en helt grei hjemmekino forsterker sony 6*100 til 5500kr og til suben går det faktisk en optisk kabel (har ikke skaffet meg subkabel ennå) og den spiller vanvittig... må skru ned bassen for at den ikke overdøver det andre. Dass døra klira som **** og de i 1 etasje klagde, hehe...

Seriøst, vil du ha myyye bass, ta den! Koster 2990. :-D
    denne du tenkte på?

Proson Stratego Sub 210 i Dark Cherry

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Optisk kabling og Proson var nytt for meg i samme setning....

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du gå videre fra XTZ og er ute etter dypbass kan jeg ikke se at noe annet enn SVS er det du er ute etter.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •