Kjøpt nye høyttalere !

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer Xzyte sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpt nye høyttalere !

Hei! Jeg fikk mine nye Dynavoice m-65 idag i posten.. Det som var litt merkelig var da jeg skulle koble de opp, var at på den ene høyttaleren så var
    1 av de 4 hullene der man kobler høyttalerkablene inn i for lite for pluggene jeg skulle plugge i. Var litt merkelig syns jeg, produksjonsfeil eller?
    Alle de 3 andre hullene er store nok for pluggene og de passer perfekt, samme med de 4 andre hullene på den andre høyttaleren. E så merkelig at 1 av de hullene er for lite for at pluggen går inni :€/

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også et annet lite spørmål.. Jeg er ingen expert på høyttalere,
    Bakpå er det 4 tilkoblings muligheter, de 2 øverste står det H og F, og de 2 underste står det L og F. Hva er dette?

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var du heldig! På min sønns M-65 måtte alle bananpluggene slås i med hammer :twisted: :-D

Det er doble tilkoblinger slik at du kan benytte "bi-amp". Dvs å bruke to forsterkere, en til diskant og mellomtone (H=High) og en annen forsterker til bass (L=Low) Da må de to bøylene som sitter mellom øvre og nedre tilkoblinger først fjernes.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    F betyr nok "frequency"

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med M65!

Har du ikke behov for, eller mulighet for bi-wire/bi-amp, så trenger du ikke bry deg med HF/LF. Koble til på øverste terminal og la brokoblingen (skinnene/bøylene) stå.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for kjappe og nyttige svar! Har ikke hatt tid til å kjøpe forsterker enda, men akkurat no kjører jeg de på en gammel Technics SA-DX940 receiver, og det funker dårlig.. Den får overload av ingenting, må skru ned all bass og treble på receiveren for å kunne spille på lyttenivå.. ellers får den overload, så jeg får liksom ikke prøvd hva høyttalerne er god for..

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har vel ikke koblet en CD spiller inn på phono inngangen?

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiller musikk fra pc no, har sånn rød/hvit kabel innpå CD og så inn i hodetelefonutgangen på pcen.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det noe feil et sted. Den Technics receiveren er ikke så svak.

Du har en kabel med mini-jack i den ene enden (PC) og RCA i den andre (rød/hvit). Er det en inngang på receiver som heter AUX? Prøv den.

Sjekk hva du sender ut fra PC; volum, equalizer, bassboost etc. Prøv deg litt frem

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, litt merkelig når jeg bruker windows media player så kan jeg nesten ikke ha volum uten at det blir overload på forsterkeren, så jeg prøvde i VLC og da kunne jeg spille 10x høyere uten problemer. Jeg er ikke fornøyd med diskanten på M-65'ene , de begynner å skurre litt... Så jeg tenker jeg må bytte de, og da lurer jeg på hvor får jeg tak i nye diskanter

Active alphamale sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xzyte
    Hmm, litt merkelig når jeg bruker windows media player så kan jeg nesten ikke ha volum uten at det blir overload på forsterkeren, så jeg prøvde i VLC og da kunne jeg spille 10x høyere uten problemer. Jeg er ikke fornøyd med diskanten på M-65'ene , de begynner å skurre litt... Så jeg tenker jeg må bytte de, og da lurer jeg på hvor får jeg tak i nye diskanter
    du får nok kjøpt de der du handlet høyttalerne, men for å være helt ærlig med deg så er du nødt til å få spilt inn høyttalerne dine 1 ukes tid så blir nok alt så mye bedre.:-D
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •