Råd ønsket om høytalere +sub (lav prisklasse). - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av preje
    Å gå fra KODA til Dynavoice F-6 vil nok bli en ny og bedre opplevelse. Du er sikkert ikke så kresen på lyden, så da vil du nok ha disse en stund fremover. M-65 ville jeg ha styrt unna. Uansett vil jeg spørre deg om hva slags musikk du hører på. Er du en hip-hop'er eller trives du best i "jazzhjørnet"?
    Hører på det meste ( ikke tekno og rap). Men går mest i metal, rock, klassisk og pop (en god blanding,ikke sant? :-D ).

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynavoice m-65 er en konge høyttaler.
    GODT bygd og deilig lyd.
    Diskanten er en smula kvass på høye volum ,men mellomtonen er fyldig og bassen er ren.

Problemet med f-6 er at kabinettet burde ha vert mer avstivt i tilleg hatt litt mindre ullen bass.

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    siden du har minimum av kroner og legge lyd pr nå.
    så har funnet noe som kansje fenger

XTZ 80 Center

XTZ 80 Front

XTZ 80 Satelite

da får du dobbel 8"(1stk 8" i vær ht) i front som kansje gjør en like god jobb som en proson sub.
    og at det xtz som får mye ros for bra lyd til ok sum penger

så er mullighter for kjøpe deg en sub kasse senere om det skulle dukke opp noen kroner ekstra og man føler at behovet er der...

om du ikke må ha gulv HT i front kan du se på proson 5.0 system til 2k og kjøpe deg en sub kasse, men da bør minst være 10" så du litt trøkk i lyden og det vil du sikker ha

Troeen

Newcomer preje sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bjoso
    Hører på det meste ( ikke tekno og rap). Men går mest i metal, rock, klassisk og pop (en god blanding,ikke sant? :-D ).
    Okej.... med den musikksmaken vil jeg nok bytte anbefaling fra F-6 til M-65

Men hvis du kan så ta et skritt lenger opp på stigen. Du vil få så mye mer igjen for det

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville nok brukt alt jeg orka på fronthøytallere for få best mulig lyd, og tatt resten etterhvert, event kjøpt noe billig ræl på resten så lenge.

Intermediate B&W Spydeberg sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bjoso
    For at du skal kunne "kritisere"( vet det ikke var det du gjorde) meg for å kjøpe nye når jeg allerde har høytalere burde du vel vite hvilke høyalere jeg har nå? Og det er : Koda høtalere, som var en del av en pakke kjøpe på qxl til hele 199 kr. Så om det er disse 199 kronen jeg kaster bort bare for å bygge opp økonomisk rundt de som produserer høytalere får det bare være slik .

Om ett sett med enten f-6 eller m-65 er så udugelige at jeg må kjøpe nye med en gang skal jeg selvfølgelig la være. Men jeg hadde ( og har forsåvidt enda) intrykk av at høytalerene er mer en dugelige. Og jeg studerer forsåvidt til å bli lærer ( ingen frekke kommentarer om skrive feil nå takk!), så jeg kommer nok aldri til å oppgradere til no helt high-end. Så bruker jeg ca 6000 på høytalere skal jeg nok ha de i minst 5-10 år til.

Tusen takk til veldig mange gode tilbakemeldinger på høytalerene. Forresten noen som vet no mer om hvorvidt m-65ene går greit på Onkyo 606?
    Kunne nok bli oppfattet som litt kritiserende, den tilbakemeldingen min.
    Men vil jo bare få deg inn på tanken om å kjøpe litt etterhvert.

Og siden du ikke ønsker high-end som du sier selv får jeg ta tilbake det jeg sa om å kjøpe nytt anlegg så fort du er ferdig utdannet.

Lærerstudenter er det ikke noe galt med. er det selv jeg.

Håper du finner ut av det og blir fornøyd uten det umiddelbare behovet av å få bedre lyd.

Vennlig hilsen Joachim

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W Spydeberg
    Kunne nok bli oppfattet som litt kritiserende, den tilbakemeldingen min.
    Men vil jo bare få deg inn på tanken om å kjøpe litt etterhvert.

Og siden du ikke ønsker high-end som du sier selv får jeg ta tilbake det jeg sa om å kjøpe nytt anlegg så fort du er ferdig utdannet.

Lærerstudenter er det ikke noe galt med. er det selv jeg.

Håper du finner ut av det og blir fornøyd uten det umiddelbare behovet av å få bedre lyd.

Vennlig hilsen Joachim
    Takk takk :smile:

Har fått god hjelp så lange her inne på forumet. Får bare takke og bukke.
    Ender nok opp med å se hvordan det går med noen "investeringer" går det bra satser jeg nok på noen gode fronthøytalere og noe litt billigere rundt, for så å oppgradere med tid og stunder.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •