Trenger hjelp til valg av ny høyttalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp til valg av ny høyttalere

Hei

Ser meg nå etter nye høyttalere,tenkte å bruke ca 30-35000kr.Har klipsch rf 82 fra før men vil nå prøve noe annet,de blir litt for spisse i lyden når jeg spiller rock sånn passe høyt,så vil ha noe som spiller veldig rent og pent på høyt volum.

Har sett på denne så langt:

Swans F2.2HT

Kom gjerne med andre forslag

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil si ditt eget forslag er bra jeg, ønsker meg de selv den gang jeg blir rik

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Vil si ditt eget forslag er bra jeg, ønsker meg de selv den gang jeg blir rik

Var på hifi messen på søndag og hørte på de,ble lettere forelsket i de da pluss svs sine pc ultra 13.Har selv en svs pb 13 ultra men fikk lyst til å bytte ut den med to pc ultra isteden,tar mindre plass.Hvordan er de pc ultraene??Bra trykk med to i stua?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blend22
    Var på hifi messen på søndag og hørte på de,ble lettere forelsket i de da pluss svs sine pc ultra 13.Har selv en svs pb 13 ultra men fikk lyst til å bytte ut den med to pc ultra isteden,tar mindre plass.Hvordan er de pc ultraene??Bra trykk med to i stua?
    De To Tårn står på et rom på ca 10-11m2 og herjer vildt enda hos meg :-D

Du vil få mye mere trykk med 2 pc ultra en med 1 pb ultra og de er lettere og ha med og gjøre både til inntegrering og kalibrering. Og ikke minst og bære og flytte på... :-D

2.2 blir et stort blikkfang i en stue og er kansje ikke den alder mest konevenlige høytaleren :-O
    Etter teknisk info og dømme trenger de litt pulver bak seg om en skal spille høyt.
    88db sens og 4 ohm. Opp til 600w med forsterker kraft står det.

Kringlyd har brukt de mye så de kan sikte inn på hvor mye de trenger av effekt. Tipper ca 300 sikkelige watt burde holde.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    De To Tårn står på et rom på ca 10-11m2 og herjer vildt enda hos meg :-D

Du vil få mye mere trykk med 2 pc ultra en med 1 pb ultra og de er lettere og ha med og gjøre både til inntegrering og kalibrering. Og ikke minst og bære og flytte på... :-D

2.2 blir et stort blikkfang i en stue og er kansje ikke den alder mest konevenlige høytaleren :-O
    Etter teknisk info og dømme trenger de litt pulver bak seg om en skal spille høyt.
    88db sens og 4 ohm. Opp til 600w med forsterker kraft står det.

Kringlyd har brukt de mye så de kan sikte inn på hvor mye de trenger av effekt. Tipper ca 300 sikkelige watt burde holde.

Vurderer å kjøpe en pb ultra til eller kjøpe to pc ultra er ikke helt sikker ennå på hva det blir til,spiller mest musikk så.Har ingen kone så det skulle gå bra:-D Uff da må jeg nok oppgradere mine effekt forsterkere også,kjører to jungson effekt forsterkere nå på 200 watt på mine klipsch,har biampet.Swans er knall fine å se på også,mye bedre enn klipsch ihvertfall

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tannoy glenair 10 er meget bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frank_flisen@flateby.net
    tannoy glenair 10 er meget bra.

Likte ikke utseende på den,vil ha noe som ser veldig bra ut også.Der scorer swans veldig høyt hos meg ihverfall.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enklere og skaffe en PB til da siden det står en alt hos deg...

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei blend22

Vet ikke om du fikk det med deg, men Soundwave solgte alle sine Swans produkter med 10-15 % avslag i helga. Men viss du ringer eller sender Roger en mail, blir dere nok enige om en pris sammen

Har du hørt på Audiovector S3 Signature? Disse koster ganske nøyaktig 30k, og er en kjempe god all rounder. Jeg har hatt Audiovector selv, gir du dem nok effekt, kommer rockefoten veldig godt frem, selv om de er veldig lette å drive. De spiller kjempe flott på all musikk, og gjør fra seg godt på film også, men jeg ville nok anbefalt å ha en ekstra sub her!

Ett annet alternativ kunne være JBL Array 1000. Soundgarden selger sine demo modeller ut for 40k nå, som før har kostet 65.000. Her får du en høyttaler som gir enormt mye for pengene, og gir du denne nok med krefter så ville det spille fra det aller meste på trøkk og klarhet!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Hei blend22

Vet ikke om du fikk det med deg, men Soundwave solgte alle sine Swans produkter med 10-15 % avslag i helga. Men viss du ringer eller sender Roger en mail, blir dere nok enige om en pris sammen

Har du hørt på Audiovector S3 Signature? Disse koster ganske nøyaktig 30k, og er en kjempe god all rounder. Jeg har hatt Audiovector selv, gir du dem nok effekt, kommer rockefoten veldig godt frem, selv om de er veldig lette å drive. De spiller kjempe flott på all musikk, og gjør fra seg godt på film også, men jeg ville nok anbefalt å ha en ekstra sub her!

Ett annet alternativ kunne være JBL Array 1000. Soundgarden selger sine demo modeller ut for 40k nå, som før har kostet 65.000. Her får du en høyttaler som gir enormt mye for pengene, og gir du denne nok med krefter så ville det spille fra det aller meste på trøkk og klarhet!

Nei det fikk jeg ikke med meg.Hmm får nok ta å sende en mail til han da.Har hatt audiovector selv men ble faktisk ikke helt fornøyd med de,men de hadde nok mye med den forsterkeren å gjøre da.Jbl blir for dyr for meg akkurat nå,og har vært å hørt på de også men likte de faktisk ikke,utseende likte jeg heller ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med mentor 8 da?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Knudsen
    hva med mentor 8 da?

De er ikke så ille å se på de,har vært på hifi klubben og hørt på de,likte de også.Så valget da står mellom dalo og swans,synes swans er noe penere å se på.Hvem av de som spiller best aner jeg ikke

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å lytte til verdens beste høytaler....Og det er faktisk helt sant...
    Hadde denne i noen år, før jeg måtte ha noe mindre...savner de altfor mye...
    Er med ganske så stor sikkerhet jeg kan si at du ikke finner noe bedre til denne prisen...HELT FANTASTISK!!

Gulvstående | Høyttalere | Soundgarden

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    Hva med å lytte til verdens beste høytaler....Og det er faktisk helt sant...
    Hadde denne i noen år, før jeg måtte ha noe mindre...savner de altfor mye...
    Er med ganske så stor sikkerhet jeg kan si at du ikke finner noe bedre til denne prisen...HELT FANTASTISK!!

Gulvstående | Høyttalere | Soundgarden

Skal ta meg en tur til tønsberg å høre på de

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    system audio er vell ikke akkurat noen høytaller til rock, rimlig slank klangbalanse.synes også audiovector blir litt daff til rock. dali mentor8 er et bedre forslag.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frank_flisen@flateby.net
    system audio er vell ikke akkurat noen høytaller til rock, rimlig slank klangbalanse.synes også audiovector blir litt daff til rock. dali mentor8 er et bedre forslag.
    Er på lang nær enig med deg...
    Explorer rocker så det holder...kanskje du hørte på de med litt feil elektronikk??
    Eller på en dårlig dag...eller...det finnes ingen dårlig dag med explorer..hehe..

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blend22
    Skal ta meg en tur til tønsberg å høre på de

Det burde du gjøre ja..Da får du god hjelp også..de er kjempe flinke der inne..

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har prøvd de på hegel, primare, og classe, men mulig det finnes bedre ting å matche de med, eller så har jeg blitt altfor kravstor med årene.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har spillt på explorer med H4, P4 og CDP4 i noen år, og dette rocka skikkelig det..hegel er en perfekt match..men om du hørte på de med H1(den minste i Hegel familien) så kan jeg være noe enig med deg.. Veit også at på selve System Audio fabrikken, så pruker de Primare som referanse når de skal teste høytalerne sine.. Så dette skulle heller ikke være en dårlig match...men det finnes jo unntak. I21 med Cd21 blir ltt for svakt for denne type høytaler.
    Classè har jeg ikke hørt noe på..
    Bare på messer sammen med B&W..synes dette låter helt forferdelig..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tilbud på høyttalere!!

Vil bare informere om at Engum Elkjøp AS kjører SVÆRT gode tilbud på treffet i Gausdal. For mere info, send mail til jhag@online.no eller kontakt Phatbull på treffet :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •