Jeg flytter inn med frøkna nå. Det er alt vel og greit, men hun er som alle andre damer allergisk mot høyttalere av en viss størrelse. Det er helt greit at kommoder, skap og slikt er ruvende - men er det høyttalere på de så er det absolutt ikke greit.

Siden jeg har alt for mye fritid funderte jeg på å bygge et nytt kabinett til mine tilårskomne Dali 107 med temmelig eksakte mål og så male de i hva i himmelens navn vi blir enig om skal være fargen i stuen - for så å trekke over over et gitter med passende stoff som gjør at de blir like nøytrale som om de var et potteplantestativ.

Nå er selvsagt vurderingen med å la disse bli værende på kontoret (det rommet jeg har alene kontroll på) og skaffe noen med høyere damefaktor på. Men siden jeg skal være med å kjøpe spisestue, garderobeskap, kommoder, bord, nattbord, skap, maling, lister, garasje, terrasse og så videre - så virker det ikke som jeg har råd til noe morro før rundt 2015. Og da har jeg ikke regnet med mulige avkom.

Så det jeg lurer på er noe tre som er bedre eller dårligere egnet? Med tanke på at den er nå i en typisk finerkasse med dens egenskaper. (Eller, er det best å bygge i mdf og bekle med tre eller lignende? med tanke på at mdf er dødt materiale)

Nå er ikke dali 107 verdens beste høyttaler, og etter vel 15 flyttinger på 15 år så begynner de bli veldig slitne i hjørnene - så salgsverdi er nok ganske laber så det er ikke stort tap om det ikke blir det helt store.