"Oppgradere" fra Proson til Patos?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"Oppgradere" fra Proson til Patos?

Har for tiden et lydsystem som består av 2x Proson Reality 63 MKII som drives av en Yamaha RX-V1300 forsterker.

Det jeg merker er at ved høy musikk, f.eks. på fest, blir forsterkeren litt overdådig og litt sterk i forhold til mitt Proson par. De jobber så godt de kan, og er meget fornøyd med tanke på jeg fikk de for 1800,-.

Jeg ser derimot at Komplett.no kjører tilbud, og jeg kan nå få et par Patos Basic 510 MK2 til 2495,-:
    Komplett.no - Patos Basic 510 MK2 Black Gulvstående høyttalere, Leveres som par

Da jeg bor i Danmark, og dette ville vært for hjemmet i Norge, har jeg ikke lyst til å legge alt for mye penger i det, og med tanke på at de selges til 64% rabatt, ville dette vært et godt kjøp for å få litt mer lyd?

For nysgjerrighetens skyld: Hvor høyt opp må man i prisklasse for å få et par høyttalere som virkelig takler god og høy lyd?

Takker for svar, AVForumere!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå vet ikke jeg så mye om den yamaha forsterkeren, men vil tippe det er den som gir seg og ikke høyttalerene.
    Tror ikke du vil kunne spille noe høyere med patos basic 510mk2 da dem trenger mye forsterkerkraft. har ikke testet dem, men har 310 modellen og de og liker strøm

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •