Hvilken HT har MYE bass OG bra lyd? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 88 av 88
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kilde: veksler mellom en Xindak Muse 1.0 CD-spiller og bærbar datamaskin koblet direkte til forforsterrker. Går stort sett i CD-spiller når det testes...

Men har bestilt meg DAC og squeezebox!

I dag må jeg bestemme meg for JBL`ene eller ikke. Er det lurt å kjøpe så gamle HT? Varer de lenge?

Active
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalere kan vare i mange, mange år. Det er den komponenten som vanligvis har lengst levetid, men hvorfor kjøpe de om du ikke synes du låter noe bedre enn Klipsch'ene?

Jeg ville ikke kjøpt andre høyttalere før jeg var helt sikker på at du ikke får til RF-83. Prøv med andre forsterkere først, og hvis det ikke gir ønsket resultat så se deg om etter andre høyttalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte RF-83`ene hos Audiofoni. Der har de 30 dagers full returrett (!). På torsdag (i morgen) er det gått 30 dager, så må finne ut om de skal beholdes eller ikke innen i morgen. Jeg er kjempefornøyd med begge høyttalerpar, men siden JBL Ti5000 er en del billigere, er det enklere å velge dem 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har valget fallt på JBL Ti5000!8)

Synes egentlig Klipsch RF-83 spilte bedre på de fleste områder, og de var ikke ferdig innspilt en gang! Men Ti5000 er kjempegode også, så til prisen var disse et tryggere valg. Føler også disse har mer potensiale. Med større forsterker vil disse sikkert rocke enda hardere!:-D

Litt reklame:

*AudioFoni* *AudioFoni* *AudioFoni*

Fortjener det. Knall service!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med JBL !

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare en tanke... hva med å bruke en equalizer til å auke frekvensene rundt 30-50hz. Det er ivertfall en billig måte å finne ut om det er rommet ditt som stjeler all bassen. Fysisk bass starter vel rundt 40hz og så nedover.
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hiver meg på denne tråden litt seint, men...

Grattis med nye høyttalere. Jeg har et tips til en rimelig løsning om du vil ha mer bass ut av det utstyret du har. Cerwin Vega lagde i sin tid en liten boks som de kalte (fritt etter hukommelsen) "bass turbo charger". Navnet sier vel sitt, he he. Det er en liten boks du kan koble på signalkabelen mellom f.eks. cd-spilleren og forsterkeren. Den hever all bass under 100 hz med enten 5 eller 10 db, du kan velge med en liten bryter. Jeg hadde en på et par Infinity SM 152 (med 15" basser) som jeg matet med to brokoblede Rotel RB980BX som ga rundt 360 watt hver. Det ble et tordenvær uten like kan jeg love deg.
    Jeg kjøpte min ny på hifiklubben for 495,- kroner og det er den billigste moroa jeg har hatt innen hifi i hvert fall. Tror det er lenge siden de gikk ut av produksjon, men en gang i blant dukker de opp på bruktmarkedet.
    Anbefales på det varmeste for alle basselskere :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Låner brodern sin Jamo E 8SUB for øyeblikket. En aktiv subwoofer med 10" element. Fungerer kjempe! Han bukte den sjeldent, så får sikkert låne den så lenge jeg vil

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •