Vurderer å kjøpe ny subwoofer - forslag ? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 38 av 38
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tror faktisk jeg ville ha 2 stykk SB12 i stereo oppsett selv jeg :-D

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper du XTZ eller SVS så kan du ikke bomme.

Det er som å velge mellom gulost fra Tine eller Synnøve Finden.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er SVS Tine ihvertfall, Synnøve er jo no elendighet...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi.

Takker for veldig utfyllende svar. Egentlig etter alt dette er det enda vanskeligere. Jeg sikler en del etter 99.W12 subben fra XTZ, mest pga. prisen egentlig.

Men samtidig etter denne tråden, og etter ha sett utallige ganger på forskjellige subber så har jeg tenkt mer og mer på å faktisk bare beholde den jeg har.Den gir det punchet jeg trenger. Så på ett vis er ny sub litt waste of money. Det er bare denne "oppgraderings syken" som smeller til av og til.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer over oss alle her inne nå og da. ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Heco sub

Du kan også ta en titt på disse sub'ene fra Heco

Heco - Sophisticated Sound: Startseite

her er bilde av 2 modeller , flere er på siden med specs.

mvh Pure Sound

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Så lenge det er snakk om film, og det forbinder jeg med dyb bass med høyt nivå så er ikke Focal veien. SVS eller XTZ da. PB12 NSD til 6290 f.eks.

For å backe det opp med facts:

Focal SW 700V - 36 hz - 300 watt
    SVS PB10 - 20 hz - 300 watt
    XTZ W12 - 25 hz - 400 watt

SVS drar nok betydelig dypere og mer fysisk, men W12 funker den og. SW700 er nok mer egnet for musikk med litt punch.

Focal har snert og smell som svært få suber klarer å levere uansett hvilken prisklasse man ser på.Jeg har selv mål min sub til 120 db+-3 db ved 38 hz i stua mi. som er en focal chorus 700sw.XTZ har ikke noe å stille opp med i forhold til focal det har jeg testet og sammenliknet. focal sparker hardt. skal man ha 20 reelle hz i en sub så må du godt over budsjettet til trådstarter. da mener jeg det er bedre at suben gjør det bra fra 36hz og opp en at den roter nede i 20hz området og ødelegger lytteopplevelsen med raping og ukontrolert buldring.

bedre med kvalitet fremfor kvantitet. Hadde en proson blackbird 12" sub før jeg kjøpte focal.. tragisk eksempel men suben er i samme prisklasse som focal chorus 700 den skulle angivelig spille ned til 20hz på papiret..men det ble bare pusting og pesing.

skal man ha 20 hz må man legge seg i prisklasse fra 8000 og oppover minimum.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andersj
    Focal har snert og smell som svært få suber klarer å levere uansett hvilken prisklasse man ser på.Jeg har selv mål min sub til 120 db+-3 db ved 38 hz i stua mi. som er en focal chorus 700sw.XTZ har ikke noe å stille opp med i forhold til focal det har jeg testet og sammenliknet. focal sparker hardt. skal man ha 20 reelle hz i en sub så må du godt over budsjettet til trådstarter. da mener jeg det er bedre at suben gjør det bra fra 36hz og opp en at den roter nede i 20hz området og ødelegger lytteopplevelsen med raping og ukontrolert buldring.

bedre med kvalitet fremfor kvantitet. Hadde en proson blackbird 12" sub før jeg kjøpte focal.. tragisk eksempel men suben er i samme prisklasse som focal chorus 700 den skulle angivelig spille ned til 20hz på papiret..men det ble bare pusting og pesing.

skal man ha 20 hz må man legge seg i prisklasse fra 8000 og oppover minimum.
    Jeg har selv eid w12, sb12, focal 700, svs 20-39+ og diverse andre. Focal 700 kan ikke på noen måte måle seg med dybden til hverken SB12+ og W12 og SB12+ puncher nok Focalen til døde når det drar seg til. Focalen er en kanongod sub til musikk, men når film er hovedfokuset som i denne tråden er det ikke riktig vei å gå.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Jeg har selv eid w12, sb12, focal 700, svs 20-39+ og diverse andre. Focal 700 kan ikke på noen måte måle seg med dybden til hverken SB12+ og W12 og SB12+ puncher nok Focalen til døde når det drar seg til. Focalen er en kanongod sub til musikk, men når film er hovedfokuset som i denne tråden er det ikke riktig vei å gå.

Er ikke enig med deg på det. Det kommer helt ann på hva man liker og hva man har råd til.har man ett budsjett på 5-6 K så er focal en full god sub som ikke prøver å gjøre ting den ikke kan.at den ikke fungerer bra på film er kanskje noe av det mest tullete jeg har hørt.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du hørt og sammenliknet focal subben med de andre her det er snakk om? (SVS og subben fra XTZ)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andersj
    Er ikke enig med deg på det. Det kommer helt ann på hva man liker og hva man har råd til.har man ett budsjett på 5-6 K så er focal en full god sub som ikke prøver å gjøre ting den ikke kan.at den ikke fungerer bra på film er kanskje noe av det mest tullete jeg har hørt.
    Hehe, "bra" er vel nokså relativt i denne sammenheng. Den spiller ikke dypbass - PUNKTUM FINALE. Da mener jeg bass med godt nivå ned på 20-tallet. Det gjør både W12 og SB12, samt de andre SVSene.

Nå har vel trådstarter sagt at han utsetter kjøpet så ikke slit deg ut på dette. Flott du er fornøyd med Focalen, den spiller bass meget bra, men går ikke dypt - og har du ikke sammenlignet med en som gjør det så synes jeg du skal være litt mindre bastant i uttalelsene dine.

Siterer Marantz sin test på forumet her av SW700V:
    "Dersom du kan leve uten den aller dypeste bassen mener jeg at SW700 V er verdt å sjekke ut når du skal ut og handle sub. Det jeg synes er litt synd for Focal sin del, er at denne suben kunne blitt vesentlig mer konkurransedyktig om den gikk 10hz lavere."

http://avforum.no/forum/tester-audio...s-sw700-v.html

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sub

skal du ha en sub så prøv den jeg har skaffet meg nå. Den går skikkelig inn for å riste dass døra mi og hele kjøkkenet dunker på halv styrke.
    Proson dobbel 10 tommer er ganske enkelt sykt her, hehe.
    2990 på surrond.no

Prøv den før du kjøper den andre de har samme sted.

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cyclon
    skal du ha en sub så prøv den jeg har skaffet meg nå. Den går skikkelig inn for å riste dass døra mi og hele kjøkkenet dunker på halv styrke.
    Proson dobbel 10 tommer er ganske enkelt sykt her, hehe.
    2990 på surrond.no

Prøv den før du kjøper den andre de har samme sted.
    Tror nok det siktes til i et litt høyere pris / kvalitetsleie...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for veldig god respons. Som sagt, så har jeg egentlig slått fra meg å kjøpe ny sub nå etter jeg har fintunet den. Langt fra nært perfekt, men det nermer seg.

Alternativet er å gå til innkjøp av en ny, å kjøre et 5.2 oppsett. Hvordan vil det bli med en 10" og en 12"? Vil det være noe spesiell forskjell, eller vil det det være bedre å bruke 2stk 10" ?

Proson er ikke aktuelt. Jeg klarer bare ikke forbinde kvalitet med dette merket.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå slår 10 tommere mye finere og kjappere da så jeg foretrekker 10 tommer.
    hehe, jeg sa og det til erling, han jeg kjøpte den av. Men wow, det er jo kvalitet i den suben der. Proson er jo og ledende og et ganske bra merke i sverige... Men whatever, ta det du vil ha, hehe. Her nyter jeg den!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet disse Heco subbene? De ser jo unektelig bra ut. Hvilke pris ligger disse på?

Newcomer CW-Sephiroth sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte 2 stk XTZ 99 W12. i stede for en SVS. Det angrer jeg ikke på.

seph

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CW-Sephiroth
    Jeg kjøpte 2 stk XTZ 99 W12. i stede for en SVS. Det angrer jeg ikke på.

seph
    Men har du testet SVS? Hvis ikke så har det jo ingen verdi når man står ovenfor valget.

"Jeg hadde valget mellom hobby og stratos. Jeg valgte hobby og den smakte godt."

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •