Dali 3003/Concept 6 og DENON AVR-1404

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali 3003/Concept 6 og DENON AVR-1404

Jeg har tenkt å kjøpe høyttalere og reciever for ca 6000-7000 kroner. Har sett på Dali 3003/Concept 6 og DENON AVR-1404 som et mulig alternativ. Hvordan vil dette fungere sammen? Har sett at prisen er relativt lik på 3003 og Concept 6. Hva er forskjellen på disse modellene?

Var en tur innom Hi-Fi klubben og hørte på både Dali 5005 og B&W DM602 S3. Synes egentlig B&W spilte renere enn Dali 5005, men dette blir i dyreste laget. Finnes det alternativer til Dali 3003 som spiller mer likt B&W?

Har også sett at Hi-Fi klubben selger Gale høyttalere. Disse ser veldig rimelige ut, men jeg har ikke hørt på dem enda. Hvordan fungerer egentlig disse? Gale 3040 er vel de som er mest aktuelle. Er de værdt å satse på? Hvilken forsterker burde jeg ha til disse?

I første omgang blir det kjøp av fronthøyttalere og hjemmekino reciever, men tanken er og utvide med fullt sett med høyttalere etterhvert.

Dette ble mange spørsmål på en gang, men jeg håper noen tar seg tid til å svare.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om jeg ikke har hørt dem (bare Concept 2), ville jeg tro C6 er et bedre valg enn 3003. 3003 (og Blue-serien generelt) er ganske mørke i lyden og passer, etter min mening, dårlig til Denon. I tillegg er de problematiske plasseringsmessig.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er concept serien nyere enn blue? Vil det derfor være lurere å kjøpe den nyeste serien med tanke på senere utvidelse (med fare for at blue er utgått og man ikke får tak i høyttalere i samme serie).

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Concept er nyere ja, faktisk er den ikke helt utgitt ennå. Men jeg tror også Blue vil bli værende en stund. Nå selges jo disse hos samme forhandler, så jeg ville anbefale deg å høre selv, før du handler noe.

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal jo komme ny blue serie også.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Selv om jeg ikke har hørt dem (bare Concept 2), ville jeg tro C6 er et bedre valg enn 3003. 3003 (og Blue-serien generelt) er ganske mørke i lyden og passer, etter min mening, dårlig til Denon. I tillegg er de problematiske plasseringsmessig.
    Har du forslag til andre forsterkere som ville passe bedre? (samme prisklasse)

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du legger til et ekstra laken blir mulighetene større, da har du cambridge, NAD, yamaha osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av martin
    Hvis du legger til et ekstra laken blir mulighetene større, da har du cambridge, NAD, yamaha osv.
    Hvilke muligheter blir større? Anlegget jeg har nå er et Sony mini-anlegg fra maange år tilbake. Dette vil jo uansett bli en ny verden for meg. Vil jeg da merke så stor forskjell hvis jeg legger i et laken til?

Så du mener at f.eks. CAMBRIDGE Azur 540R vil være et veldig mye bedre valg?

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du vil få flere alternativer i prisklassen 4000 når det gjelder hjemmekino recivere.

har ikke testet cambridge men uannsett har du mye mer å velge mellom hvis du sparer opp litt.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av henningst
    [Så du mener at f.eks. CAMBRIDGE Azur 540R vil være et veldig mye bedre valg?
    Artig at du nevner akkurat den. Cambridge Audio er jo et ubeskrevet blad i surroundreceiver-sammenheng, så jeg er veldig spent på hva de har fått til med sin satsning her. Skal man dømme etter eksisterende stereoprodukter, så bør det være mye for pengene, men som vi har sett fra NAD, så er det at man behersker integrerte forsterkere i to kanaler ikke noen garanti for at det blir bra i flere kanaler...

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av henningst
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Har du forslag til andre forsterkere som ville passe bedre? (samme prisklasse)
    Ikke kjøp NAD. De har de vært for mange problemer med. Cambridgen har jeg ikke testet, men som Roffe sier er den jo interessant. Når det gjelder Denon 1404 er det en helt kurant forsterker, men den er en dårlig match for Dali Blue. Det er meget mulig den gjør en god jobb med Concept.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker jeg tar meg en tur på klubben og hører på Cocept sammen med 1404 og andre aktuelle recievere..

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en kombinasjon jeg er meget spent på, og det er Concept 6 med Marantz SR 4400 eller 4300 om du får tak i en. Jeg tror Marantz sin varme klang vil passe disse høyttalerne som vistnok skal være litt lysere enn Blue i klangen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var en tur på klubben og hørte på Concept 6 med en Denon AVR-1404 i dag. Jeg synes det hørtes veldig bra ut, men ekspeditøren sa at Concept 6 krevde 4 Ohm impedans (vet ikke helt hva jeg snakker om her) mens 1404 bare klarer 6-8 Ohm. Dette kunne da by på problemer hvis man spiller høyt over lenger tid (sikringen går osv).. Stemmer dette?

Da jeg så på spesifikasjonene til Concept 6 står det Normal Impedance 8 Ohm mens Blue serien har 4 Ohm. Tok ekspeditøren feil? Vil jeg få problemer med denne kombinasjonen?

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han mener sikkert at høyttaleren går helt ned til 4 ohm i noen tilfeller, selv om den nominelle impedansen er 8ohm.

Det er derfor den nominelle impedansen ikke sier deg så veldig mye.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,042
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali concept tar ikke over for blue serien.
    Den tar over for den gamle AXS serien(dårligere enn blue)
    Så Dali blue serien vil/burde være bedre enn concept.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen som har sagt at den tar over fra blue heller, men den er jo mye billigere.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,042
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av martin
    Det er ingen som har sagt at den tar over fra blue heller, men den er jo mye billigere.
    Virket som om det var flere som trodde det.
    Tenkte det var greit og si ifra jeg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •