kjøpte denne forsterkeren mer eller mindre på impuls, da jeg fant den til bra pris her på torget. tar dere en titt på minhifi ser dere fort at den er en smule overkill til resten av anlegget. merket dog stor forandring, langt kraftigere og strammere bass, og klar mellomtone hvor stemmer kommer mye bedre frem. ikke minst merker jeg dette på film, hvor jeg bare trenger halvparten av volumet for å høre hva som blir sagt. sammen med mine nåværende AudioPro synes jeg det blir altfor spisst i toppen, saksofonen på Dark Side of the Moon skjærer virkelig i ørene, samme med skarptrommer, høye gitarsoloer, blåseinstrumenter generellt og noen kvinnestemmer.

nå skal jeg altså på høyttalerjakt. stua er omtrent 31 kvadrat, 4.5-5 meter bred og bortimot 7 meter dyp. vanlig takhøyde og i overkant mye refleksjonsstøy ved høyere volum. hører for det meste på rock og metal men trenger ikke noen dynamikkbomber for det. omtrent 80/20 musikk/film, og det er ikke aktuellt å utvide til surround i fremtiden.

for å komme til poenget! ønsker meg en gulvstående høyttaler. den må tåle å stå med fronten ca. 80 cm fra bakvegg, og maks 1 meter fra sidevegger. helst ikke større enn 2x6.5, og helst i pent design og lyst tre eller hvitt. pris ikke veldig mye over 20k, nytt eller brukt.

er åpen for forslag. hadde før forsterkerkjøpet siklet meg inn på Audiovector S3 Super men er redd denne blir litt spiss sammen med Avi. finnes det en htt med rund diskant, klar mellomtone og kraftig/stram bass til min pris?