Hvilken?: PB12-Plus / PC-Plus 20-39/ PB12-NSD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken?: PB12-Plus / PC-Plus 20-39/ PB12-NSD

Jeg er på utkikk etter ny sub og ser at folk snakker meget pent om SVS, så da er det disse jeg har plukket ut:
    PB12-Plus, 6.290,-
    PC-Plus 20-39, 8.799,-
    PB12-NSD, 8.990,-

Hvilken er best til prisen? Skal bruke dette mest til film, så spill. Rommet erca 30kvm.. Si også litt hvorfor dere syntes den og den er best..?!

Takker for alle svar.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle de der er "klassevinnere". Men de 2 dyreste er best. MEN:
    2 subwoofere av god kvalitet er ofte bedre enn EN av konge kvalitet:
    XTZ 99 W12 i sort pianolakk x2 .

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Alle de der er "klassevinnere". Men de 2 dyreste er best. MEN:
    2 subwoofere av god kvalitet er ofte bedre enn EN av konge kvalitet:
    XTZ 99 W12 i sort pianolakk x2 .
    Jeg kikket på XTZ først men så var det så mange som anbefalte SVS istedet..Kikket på DSP versionen av XTZ, og den uten DSP seff. Men SVS høres ut på folk her som at er mye bedre kjøp.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Zpac
    Jeg er på utkikk etter ny sub og ser at folk snakker meget pent om SVS, så da er det disse jeg har plukket ut:
    PB12-Plus, 6.290,-
    PC-Plus 20-39, 8.799,-
    PB12-NSD, 8.990,-

Hvilken er best til prisen? Skal bruke dette mest til film, så spill. Rommet erca 30kvm.. Si også litt hvorfor dere syntes den og den er best..?!

Takker for alle svar.
    Har hatt PB12-plus og har PC 20-39 nå. Vil si at disse er ganske så like men at PC modellene er noe lettere å intigrere til musikk.
    NSD modellen har jeg ikke hørt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem anbefaler du? Er de verdt pengene? Hvordan er sylinder iforhold til box?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hvem anbefaler du? Er de verdt pengene? Hvordan er sylinder iforhold til box?
    Som sagt er PC`n lettere å plassere og egner seg noe bedre til musikk. Alle disse er verdt pengene. Men ville personlig ha kjøpt en 20-39 av disse du nevner. Hvis pengeboka og plassen strekker til, så to stk PCI 25-31

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, der kjente jeg pengeboken lukket seg...Nei den strekker ikke så langt ennå, men ettervert så kansje. Men siden sylinder er "best" til musikk da er vel box "best" til film? og det er jo det jeg skal bruke den til.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

hehe, der kjente jeg pengeboken lukket seg...Nei den strekker ikke så langt ennå, men ettervert så kansje. Men siden sylinder er "best" til musikk da er vel box "best" til film? og det er jo det jeg skal bruke den til.
    Nei, Tipper du ikke ville hørt forskjell på 20-39 og PB12 plus. Har også hatt pluss/2, og det kontra 2 stk 20-39 er ikke så stor forskjell på SPL, men man får bedre headroom med to subber kontra en.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Tipper du ikke ville hørt forskjell på 20-39 og PB12 plus. Har også hatt pluss/2, og det kontra 2 stk 20-39 er ikke så stor forskjell på SPL
    Hang meg litt opp i dette jeg, så 1 plus/2 e like god som 2 20-39? Nå snakker jeg bare om 1 sub i begynnelsen, utvide med 2 ettervert regner jeg med...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hang meg litt opp i dette jeg, så 1 plus/2 e like god som 2 20-39? Nå snakker jeg bare om 1 sub i begynnelsen, utvide med 2 ettervert regner jeg med...
    Hadde uansett gått for tuben av de tre du nevner.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utseende messig er de jo rett å slett fete, men aldri hørt sylinder før så, men får se om noen andre kommer med meninger her først før jeg tar en beslutning...

Active St3ffaN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde valgt PC-Plus 20-39 av de subbene, og synes sylinderne ser bedre ut enn de svære boksene. Bytta fra PB12-NSD til PCI 25-31 og synes sylinderen spilte mye bedre av en eller annen grunn.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge Plus subenne blir byttet ut med nye modeller.
    Den første er Plus Boxen blir og koste 10.990 + frakt. Kommer i midten av desember.
    Så kommer 20-39 Tuben, men ingen info er gitt om den enda, men til tippe på at den blir kostenede ca 2.000 kr mindre.
    Begge har det nye Plus elementet.

Siden det er 30 m2 som skal fylles med bass så er det helst 2 suber en bør sattse på...
    Av de du lister opp nå så entene 2 stykk 20-39 eller 2 stykk PB12 plus.
    Om du skal spille høyt så sats på en Kasse. De spiller litt høyere og de har mere trykk i de nederste frekvensene.
    Om du skal ha en som er lettere og integrere og kalibrere så er tubene tingen.

Har spurt Lsound om det og gå fra plus/2 til 2 stykk 20-39 men det ville bli en nedgradering fikk jeg høre da jeg skulle bytte ut plus/2.

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, har hatt Plus/2, den leverer, men i mitt rom ble den litt vanskelig å plassere. Fikk bra trøkk, men størrelsen gjorde at jeg ikke kunne få den frontplassert slik jeg ønsket/trengte for å få maks ut av den. Jeg solgte den og gikk til anskaffelse av 2 stk. PC 20-39.

Min anbefaling til deg vil være å anskaffe deg 1 stk av 20-39, med en spareplan opp til 2 stk :-)

Tubene er, etter min menig, flotte å se på, lett å plassere, gir godt trykk til film og lar seg også høre til musikk.

Lukke til i din videre fundering :-D....noe som jo er halve morroa, og veldig lærerikt!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Begge Plus subenne blir byttet ut med nye modeller.
    Den første er Plus Boxen blir og koste 10.990 + frakt. Kommer i midten av desember.
    Så kommer 20-39 Tuben, men ingen info er gitt om den enda, men til tippe på at den blir kostenede ca 2.000 kr mindre.
    Begge har det nye Plus elementet.
    Takk for svar, vil det da altså si at tuben også kommer med 12.4 elemtentet? ikke 12.3 som de fører nå til ca samme pris?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PB12-Plus, 6.290,-
    PC-Plus 20-39, 8.799,-
    PB12-NSD, 8.990,-

Takker for alle svar.

Pirk pirk: Bytter du prisen på den første og siste så blir det riktig

Jeg har SB12-Plus og er meget fornøyd med den. Bruker den både til film og musikk, mest til film. Har enda ikke opplevd pusteproblemer etter ganske heftige filmscener. Har liten stue så kunne ikke ha så stor sub (WAF).
    En kompis har XTZ 99 W12 og den tar kvelden tidligere enn min. Etter test med Darla-scenen i Finding Nemo så var det et faktum.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvilken scene? ok, godt å vite at den holder lengre... Vil ha noe større en SB, gudene veit om jeg trenger det men stort er bra

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvilken scene? ok, godt å vite at den holder lengre... Vil ha noe større en SB, gudene veit om jeg trenger det men stort er bra
    Der Darla er hos tannlegen og banker på akvariet i Finding Nemo.

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Har spurt Lsound om det og gå fra plus/2 til 2 stykk 20-39 men det ville bli en nedgradering fikk jeg høre da jeg skulle bytte ut plus/2.

Noe jeg er helt uenig i da man lettere får plassert tuber, og får bedre trøkk i større deler av rommet (jevnere fordeling), det er ihvertfall min erfaring :-)...eller......hmmm....kan det være det at jeg reagerer på at noe jeg har gjort blir kalt en nedgradering...hmmmmm ja ja....er svært fornøyd med mitt modellskifte av LFE-leverandør i mitt rom ihvertfall :-D ;-).
    Regner med at svaret fra LSound kan regnes ut, rent matematisk, til å være riktig, men her er det følelser som gjelder gutter :twisted: .....ispedd noe hard facts selvfølgelig!:-D.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, vil det da altså si at tuben også kommer med 12.4 elemtentet? ikke 12.3 som de fører nå til ca samme pris?
    Ja. Begge de nye Plus subene kommer med 12.4.
    Vet ikke om Lsound gir muligheten til oppgradering av eldre modeller denne gangen også, men jeg tror de gjør det siden kassene ikke er så veldig langt unna hverandre i effektivt anntal liter.
    Prisen på det nye elemtet kan nok bli litt høyere for det ser sikkelig gromt ut :-D

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •