Støy i høyttalerne, hjelp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Støy i høyttalerne, hjelp!

Først en forklaring :

Har hatt en Onkyo 875 på B&W DM683 i litt over en uke nå og dette har jeg vert veldig fornøyd med men mye vil ha mer og når TacT/Lyngdorf SDA2175 ble lagt ut på avtorget slo jeg til.

Satte effektforsterkeren inn i racket, koblet på strøm, høyttalerne og til slutt koblet jeg den Onkyoen med en RCA kabel jeg var på elkjøp og kjøpte for 1 time siden (pga jeg måtte ha lenger kabelstrekk).

Slo først på effektforsterkeren, det første som slo meg var susingen som kom fra høyttalerne, aldri hatt noe form for støy når jeg har brukt de rett fra reciveren.
    Slo deretter på reciveren og susingen ble mye verre, etter ett par minutter så roer susingen seg og det er nede på det nivået som var når kun effektforsterkeren sto på.

Hvorfor i all verden skjer dette? Skal vel ikke ver noe som tilsier at det skal bli mye mer støy når man kobler på en effektforsterker.

Når jeg tenker over saken så var det akkurat samme problemet i forrige uke når jeg testet Parasound NC2250, samme støyen fra høyttalerne.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke hvorfor det blir støy i høyttalerne når jeg bruker effektforsterker når det ikke er noe støy når jeg bruker reciver.

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en switch bakpå SDA2175 der du velger om den er tilkoblet balansert eller ikke. Sjekk for sikkerhets skyld at denne står på unbalanced. Vet ikke om årsaken kan ligge der, men..

Utover dette så kan det være en feil på Lyngdorf'en. Jeg kjøpte en for et par år siden og den ga sus i høyttalerne. Jeg leverte den på HFK og den ble sendt til rep. i DK. Har vært helt feilfri etterpå. De sa det var et kjent problem (men jeg vet ikke hva det var).

Jeg har brukt den sammen med flere receivere og hifi-preamper og er veldig godt fornøyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den står på unbalanced, testet litt forskjellig nå.
    Følgende skjer :

*Kobler høyttalerne og strøm på effektforsterkeren (ingen signal inn til reciveren) og det er ingen støy.

*Kobler så effektforsterkeren til reciveren, slår på effektforsterkeren men ikke reciveren.
    Det kommer susing, litt variert i volum men hører det godt fra 3 meter.

*Slår deretter på reciveren også og det blir veldig mye støy.

Vet at det er ingenting galt med effektforsterkeren og reciveren har jeg brukt uten støy i de hele tatt.
    Problemet kommer altså med en gang effekt og reciver står på samtidig.

Hva er grunnen?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv med en skille trafo på signalkablene mellom reciver og effekt forsterker.
    Skille trafo

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett støpselet til effektforsterkeren i en ujordet kontakt. Det hjalp med mine Oberon 6.1.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant det ut, fjernet jordingen på støpselet som skulle i stikk-kontakten og da funket det fint

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •