JBL ES30 vs B&W 685 pluss receiver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

JBL ES30 vs B&W 685 pluss receiver

Jeg er på utkikk etter et rimelig anlegg, det bør være 5.1 receiver, men ønsker bare to høyttalere nå. (mulig bygge ut senere). Jeg har i dag vært på Soundgarden og hørt på bl.a. JBL ES30 (som var den som jeg likte best her) I morgen tar jeg turen til hifiklubben, og da er det hovedsakelig B&W 685 jeg tenker på her. Hvordan stiller de seg i forhold til hverandre? Jeg liker at det er fyldig mid-bass/mellomtone, og de bør ikke være skrikende i diskanten, men oppløst og fin.

Kanskje litt mye å kreve av en høyttaler i den prisklassen, men jeg er ikke sååå kresen.

Kommer ikke til å kjøpe sub med det første, så det bør være litt bass i høyttalerne (noe det forsåvidt var i JBL-ene)

Når det gjelder forsterkere står jeg egentlig mellom 3:

NAD T744
    Pioneer VSX818VK
    HK AVR155

HK-en er egentlig litt over min prisklasse, men tar den likevel med.

Tviler på at jeg kommer til å kjøpe bluerayspiller med det første, og har ikke behov for HDMI-switching.

Hvilken av disse vil dere anbefale til disse høyttalerne som er aktuelle, eventuelle andre tips? (Vil gjerne handre på Soundgarden eller Hifiklubben)

Rommet det skal stå i er ca 15kvm, og det vil bli brukt ca 70% musikk og 30% film.

Intermediate rayman85 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt noen av de nevnte høytalerene, men synes også du skal ta med XTZ 93 WMT i vurderingen, som kom bedre ut i test en jbl'en gjorde i Lyd&bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk på hifiklubben for å høre på 685, og deretter tilbake på Soundgarden for å høre på JBL-ene, og etter 5 sek av den første sangen konstaterte jeg at JBL-en ikke var et alterativ engang Den var mye mer boks-aktig i lyden, så det ble 685-ene med NAD T744 receiver, noe jeg så langt er knallfornøyd med, må si jeg er imponert over dette i forhold til prisen:P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •