Fronthøyttalere til Pioneer VSX918V? Ca. 5000 kroner.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer Afseth sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fronthøyttalere til Pioneer VSX918V? Ca. 5000 kroner.

Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe et par Dynavoice M-65 i forbindelse med innkjøp av ny forsterker (sannsynligvis Pioneer VSX818VK eller VSX918VK), men leser i M-65 tråden at den ikke er spesielt god på diskant.

Er M-85 bedre på dette? Og er den såpass mye bedre på dette at den forsvarer prishoppet? M-85 ligger på rundt 4000, mens M-65 koster nesten bare halvparten så mye.

Hva annet er bedre på M-85 i forhold til M-65?

Håper på svar

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har da gått til innkjøp av en Pioneer VSX-918V, og selv om jeg hører forskjellen godt fra min forrige receiver, så vil jeg fortsatt skaffe meg et par nye fronthøyttalere da jeg mistenker at mine Genexxa'er ikke tilsvarer receiveren.

Jeg har lurt på å spare litt mer enn til M-85, og har sett på disse:

Gulvstående | Høyttalere | Soundgarden

Er det lurt å spare litt ekstra og kjøpe disse, eller vil jeg med denne receiveren ikke høre så mye forskjell fra M-85? Andre forslag til høyttalere i samme prisklasse?

Link til receiveren: Surroundreceivere | Hjemmekino | Soundgarden

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen svar? Da spør jeg på en litt annen måte

Hvilke fronthøyttalere anbefales til Pioneer VSX918V? Prisen har jeg tenkt kan ligge rundt 5000 (men er åpen for forslag), og jeg har en kraftig sub fra før.

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvilken lyd liker du?

Selv er jeg svak for den klare og nøytrale lyden engelske høyttalere leverer. Jeg har selv valgt Kef iQ5. Driver disse med en VSX1017 som er en god del kraftigere enn 918, men din receiver klarer nok jobben greit også..

Newcomer davalex sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha gulvstående eller er ikke dette et krav? Hvis du et er ute etter en god høytaler med god diskant og mellomtone så vil jeg anbefale deg å ta en titt på B&W DM685. I og med at du sier at du har en sub kan disse to lekkerbiskene gjøre underverker med lydbildet ditt. Spesiellt i diskant og mellomtone!

Hvis du skal ha gulvstående kan kanskje Argon være verdt en titt

EDIT: Dette er anbefalinger i prisklassen rundt 5000,- Sparer du litt lengre kan du blant annet ta en titt på B&W DM684

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali Lektor 6 - HiFiklubben, pris kr 6996
    Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: DALI LEKTOR 6 Høyttalere

Dali Suite 2.9 - HiFiklubben, ordinærpris kr 7998
    Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: DALI Suite 2.8 Høyttalere

MEN - butikken i Kr.sand har en haug av disse nå for "latterlige" 5996,-

LØP Å KJØP!

Hi-Fi Klubben Kristiansand
    Markens gate 42
    4612 Kristiansand

Tlf: 38024120
    Fax:
    E-post: kristiansand@hifiklubben.no

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du har sub fra før ville det kanskje vært en ide med stativhøyttalere?
    Dali Ikon2 kanskje
    eller disse ?

918 har nok ikke overflod av krefter, så noen voldsom gulvstående høyttaler bør du vel ikke belaste den med.
    Men den Dali Suite 2.9 som den nybakte guruen linker til var utrolig lekker da ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av davalex
    Skal du ha gulvstående eller er ikke dette et krav?
    Det er ikke et krav, i og med at jeg har en sub. Men av en eller annen grunn stoler jeg mer på gulvstående høyttalere.

Høyttalerne jeg linker til litt lenger oppe her, System Audio SA1550, skal være veldig lettdrevne og ha veldig god respons. De koster nesten det dobbelte, men om de er gode så er det kanskje verdt det. Noen synspunkter? Vil det være overkill med min receiver?

Ellers mange gode tips... de tas med i valget alle sammen

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Afseth
    Det er ikke et krav, i og med at jeg har en sub. Men av en eller annen grunn stoler jeg mer på gulvstående høyttalere.

Høyttalerne jeg linker til litt lenger oppe her, System Audio SA1550, skal være veldig lettdrevne og ha veldig god respons. De koster nesten det dobbelte, men om de er gode så er det kanskje verdt det. Noen synspunkter? Vil det være overkill med min receiver?

Ellers mange gode tips... de tas med i valget alle sammen

Overkill er det ikke, men de vil nok fremskynde lysten på en kraftigere forsterker....

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Overkill er det ikke, men de vil nok fremskynde lysten på en kraftigere forsterker....
    Jeg er litt grønn på dette, så fint om du utdyper dette noe Vil det være vanskelig å få et godt lydnivå hvis man ønsker å "bråke" litt en gang i blant?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er litt grønn på dette, så fint om du utdyper dette noe Vil det være vanskelig å få et godt lydnivå hvis man ønsker å "bråke" litt en gang i blant?
    Jeg mener bare det at jo bedre høyttalere du velger, jo bedre forsterker bør du drive de med.. Rett og slett for å utnytte det som bor i høyttalerene dine.

Selv har jeg planer om en effektforsterker til å drive mine kompakte iQ5..

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Jeg mener bare det at jo bedre høyttalere du velger, jo bedre forsterker bør du drive de med.. Rett og slett for å utnytte det som bor i høyttalerene dine.
    Så jeg vil bli like happy med et par høyttalere til rundt 5000 til min forsterker som et par til 8000?

Det er kanskje greit å si det slik at prisen på høyttalerne bør være omtrent det samme som prisen på forsterkeren?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så jeg vil bli like happy med et par høyttalere til rundt 5000 til min forsterker som et par til 8000?
    Det er jo smak og behag. Det jeg tror LarsGr prøver å si her er at dyrere høytalere ofte fortjener en bedre forsterker enn det du kanskje har i dag. Jeg tror alikevell at lyden vil være veldig god med din forsterker.

Halve morra med HiFi og hjemmekino er jo at ting alltid kan bli bedre! Man kan putte på en ny forsterker og få bedre dynamikk, man kan bytte kabler og få mer oppløst lyd, man kan bytte cd-spiller og platene dine vil få mer liv og glød. Men slik vil det alltid være! Uansett hva man har, kan det alltid bli bedre, og er man litt interessert i HiFi finner man alltid en god grunn til å bytte et eller flere komponenter (På godt og vondt ;-) ).

Personlig ville jeg ha puttet litt mer penger i en høytaler enn 5000,-, jeg mener at kvalitetshoppet opp til 8000.- er stort og at man får en mye bedre høytaler man kan leve lengre med. Hvis du tar en tur på HiFi Klubben og ber om en demo av B&W-høytaleren jeg anbefalte deg tidligere er jeg nesten sikker på at du vil bli overbevist. Jeg synes at B&W-høytalerene har en bedre dynamikk og oppløsthet enn det SA-høytalerne har. Dette er selvfølgelig i forhold til mine ører, så bør med fordel høre på begge før du bestemmer deg for enten eller.

Bruk litt tid på høytaler-kjøpet og legg inn litt ekstra penger, så er jeg sikker på at du blir veldig førnøyd. Og så med den forsterkeren du har!
    Husk også at når skal få en demo så ta med deg musikk du hører på hjemme, slik at du har noe å sammenligne med og som du vet hvordan låter!

Lykke til!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig ville jeg ha puttet litt mer penger i en høytaler enn 5000,-, jeg mener at kvalitetshoppet opp til 8000.- er stort og at man får en mye bedre høytaler man kan leve lengre med. Hvis du tar en tur på HiFi Klubben og ber om en demo av B&W-høytaleren jeg anbefalte deg tidligere er jeg nesten sikker på at du vil bli overbevist. Jeg synes at B&W-høytalerene har en bedre dynamikk og oppløsthet enn det SA-høytalerne har. Dette er selvfølgelig i forhold til mine ører, så bør med fordel høre på begge før du bestemmer deg for enten eller.
    Får ta en dag og sjekke ut SA mot B&W høyttalerne. De ser veldig interessante ut de du linker til. Jeg har ikke problemer med å hoste opp 8000 til nye høyttalere, spørsmålet er heller om jeg føler det er verdt det.

Bare dumt at jeg da antakelig får så lyst på en ny forsterker at jeg gjorde et bomkjøp med min Pioneer

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare dumt at jeg da antakelig får så lyst på en ny forsterker at jeg gjorde et bomkjøp med min Pioneer
    Bomkjøp er det nok ikke, og jeg tror nok du kan leve godt med den forsterkeren en god stund fremover!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du tar en tur på HiFi Klubben og ber om en demo av B&W-høytaleren jeg anbefalte deg tidligere er jeg nesten sikker på at du vil bli overbevist.
    Fikk endelig somlet meg til HiFi klubben i dag, og fikk en demo av denne høyttaleren. Syntes det var god lyd og godt trøkk, men et eller annet manglet... uten at jeg klarer å definere akkurat hva. Var som enkelte toner druknet litt i helhetsbildet. Men de kan ha vært forsterkeren, og det kan ha vært opptaket. Men alt i alt er det et meget stort hopp fra mine nåværende Genexxa høyttalere, så hvis ingen andre har tips til noe bedre i samme prisklasse, så tror jeg at jeg satser på disse.

For øvrig veldig god service på HiFi klubben i Grensen. Der høyttalerne sto var det en som fikk en demo av noen andre høyttalere, så selgeren bar høyttalerne ned i kjelleren og koblet de til et anlegg i et annet lytterom der. Viser at de ønsker å selge ihvertfall, så det blir til at jeg kjøper de der i såfall

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk endelig somlet meg til HiFi klubben i dag, og fikk en demo av denne høyttaleren. Syntes det var god lyd og godt trøkk, men et eller annet manglet... uten at jeg klarer å definere akkurat hva. Var som enkelte toner druknet litt i helhetsbildet. Men de kan ha vært forsterkeren, og det kan ha vært opptaket.
    Husk også at dette lytterommet ikke er det samme som du kommer til å bruke hjemme og at det bare er en liten indikasjon på hvordan høytalerne egentlig låter. Når du får dem hjem i egen stue blir det noe helt annet! Det er umulig å få et helhetsinntrykk i butikk.

Hvis du synes at høytaleren manglet noe kan du jo ta med deg en cd du har hørt flere ganger - og som du vet hvordan låter på ditt nåværende anlegg. Da har du litt å sammenligne med. Viktig å kjøre test med samme musikk som du hører på hjemme og som du kjenner. Men som sagt, umulig å høre hvor bra de faktisk er før du har dem hjemme ;-)

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men som sagt, umulig å høre hvor bra de faktisk er før du har dem hjemme ;-)
    Det er sant. Men jeg regner med å gå for disse høyttalerne. Det er jo uansett et stort hopp fra mine nåværende fra Genexxa

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er blitt tilbudt et par Krix Apex 3 brukt for omtrent det samme som B&W DM684 koster nytt.

Hvordan vil du/dere vurdere Krix Apex 3 i forhold til DM684 på en Pioneer forsterker? Er det lurt å kjøpe disse brukt, eller bør jeg heller satse på DM684 nytt?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sant. Men jeg regner med å gå for disse høyttalerne. Det er jo uansett et stort hopp fra mine nåværende fra Genexxa
    Det skal jeg love deg at det er. Jeg begynte med et par fra Proson(les: konfimasjons-anlegg), det er jo samme greiene så jeg kan skrive under på at det er et kjempe hopp i kvalitet.

Ang. Krix Apex3 så kan jeg desverre ikke uttale meg, da jeg ikke har hørt disse før. Har du mulighet til å få høre disse før du evt. bestemmer deg? Da ville jeg isåfall tatt en liten lyttetest for å høre hva som faller best i smak!

Krix-høytalerne ser jo veldig spennende ut da! Har ikke hørt noe fra disse tidligere, men ser ut til å være kvalitet. På papiret iallefall! :-P

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •