Receiver/fronthøytalere til 30-35k

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Receiver/fronthøytalere til 30-35k

Skal oppgrader stua mi fra det 5 år gammle el-kjøp anlagget som kostet 3000kr da til noe som jeg kan ha i en lang stund fremover. Skal gjøre dette gradvis og har planer om å starte med receiver og fronthøytalere.

Har planer om å legge 30-35k i fronthøytaleren og receiver. Har sett på både B&W XT4 og Dali MENTOR 6. Regner med at jeg må legge mer penger i en reciver til Dali høytalerene da disse krever mer vil jeg anta, sett på NAD T785 men ser ikke ut som om disse støtter true hd. Denon 3808 går kanskje bra med xt4(?), men vil den duge til å få det beste ut av Dali sine MENTOR 6 høytalere.

Spørsmålet mitt er egentlig om noen har noen tanker rundt dette?? Lite kunnskap på dette området, vet bare at jeg drit lei det jeg har. Er åpen for alt av forslag til receiver/ fronthøytalere i den prisklassen.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med de nye fra Onkyo, 876 eller 906. Begge er nok gode receivere, som støtter alt av lydformater og er i tillegg kraftige. 906 blir kanskje i dyreste laget, men i 876 får du veldig mye av det samme. Antar at 906, som 905, er litt bedre på musikk.

De nye receiverne fra Yamaha bør også sjekkes ut, RX-V1900 eller 3900. Ellers så har jo Denon 3808 det du måtte trenge av lydformater også, som du sier.

Marantz kommer også med en ny receiver-serie nå, som i allefall ser svært lekker ut. Disse er det heller ikke dumt å ta en kikk på kanskje.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva om å kjøpe en brukt Onkyo (875 for eks) eller Yamaha RX-V1800/RX-V3800 receiver? Det er en del penger å spare hvis du ønsker ikke å få en helt ny receiver. Tipper også at flere butikker skal kjøre en del tilbud på disse 'gamle' receiverne snart

Del finnes mange flere butikker enn Hifi Klubben, spesielt i Drammen. Hva slags lyd liker du?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lyst til å se film og kjenne at lyden skikkelig fyller rommet med en feit bass og klokkeklar lyd, men har også lyst til å sette på f.eks det nye metallica albumet og virkelig få lyd som bærer det.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil anbefale deg å bestemme deg for hvilke høyttalere du vil ha før du velger receiver. B&W683 er vel hakket tøffere i lyden enn XT4
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •