Concept 1 eller 2 som bakhøyttaler?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Concept 1 eller 2 som bakhøyttaler?

Hei, jeg skal utvide anlegget mitt med høyttalere bak. Fra før har jeg Concept 8 som front og Concept center. Alt kjøres av en Nad T754. Etter å ha lest litt rundt ser det til å være smart å ha samme serie bakhøyttalere pga signatur i lyden.

Derfor har står valget nå mellom Concept 1 og Concept 2.

Forforskjellen i pris spiller ingen rolle, men plassen i stua gjør. Concept 1 er mindre og virker sånn sett mer plasserbar i en ikke enorm stue. Spørsmålet mitt er. Hvor mye forskjell er det i lyden mellom 1 og 2? Er det så mye at man nesten ikke kan la være å kjøpe Concept 2?

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis dette primært skal fungere som bakhøytalere i hjemmekinoen og du har subbwoofer fra før(eller tenker kjøpe en) så tenker jeg at det holder fint med Concept 1.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Concept 1 i stereo-oppsett i stua. Denne skal være mere enn bra nok til surround.

Ellers er det ikke veldig viktig om du har samme klangkarakter bak som foran. Du stiller noe friere. Det er særlig frontrekka som bør klangmatches.

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Concept 1 fungerer utmerket sammen med høyttalerene du har fra før. Jeg tenkte også å bruke concept 2 for å unngå å ha for veike bakhøyttalere sammen med concept 8, men valgte c1 pga at de er mye mer plasseringsvennlige. Jeg har aldri angret på det valget...
    Samsung UE55F8005 | Pioneer SC-LX72 | Oppo BDP-103 | Dali Mentor 8 / Mentor Vokal / Concept 1 | Velodyne CHT-10
    Xbox One | aune X1 dac | AKG Q701 | Philips Fidelio X1 | Turtle Beach Stealth 500X | Sennheiser Momentum on-ear | Harmony Ultimate

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •