Digital lyd UT fra HP!?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Digital lyd UT fra HP!?

Vi har HP Mediacenter PC, og får ikke lyd via RCA M Composite-kabelen til vårt nyinnkjøpte Sony HT-SF 1300 surround-anlegg. Vi bruker Coax-inngangen på tuner, og SPDIF-utgangen på PC. Har vært innom konfigureringer både i Media Center og Creative Soundblaster for å definere 5.1 og digital lyd.
    ops: :evil:

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært borti noe av det samme på en HP laptop. Fungerte fint i noen dager opp mot receiver. Skulle så ha med meg laptopen på tur. Kom hjem igjen og koblet opp mot receiver igjen men ingen verdens ting fungerte av digital ut fra laptop. Måtte faktiskt ta en re-install av Vista for å få til å fungere igjen. Har også sett flere på engelske forum som har slitt med dette.. Og dette gjelder ikke bare for HP.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Antiloop.
    Vi har Windows Media Center XP. Har vært gjennom konfigurasjoner i lydenheter under kontrollpanel, i Creative Soundblasters audio konsoll, avanserte alternativer under Volum-kontroll for å enable digital lyd, og i Media Center for å definere 5.1-anlegg. Ikke en lyd å få...
    HP-support kunne heller ikke løse problemet - de mente at alt jeg har gjort av innstillinger burde løse problemet.
    En annen historie er at DVI-kabel mellom pc og TV heller ikke gir bilde, så vi må bruke en RGB-adapter fra DVI-utgang på pc til RGB-inngang til tv.
    Begynner å bli rimelig motløs.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme problem her med min Dell.
    Løsningen ble å ta ut lyden via optisk - gjennom en usb-to-optical converter.

En liten blå boks fra Kina (Mao's lille blå???). Fungerer greit på stereo - jeg bruker den kun til musikk så jeg vet ikke om den takler DVD med surround. Finner den ikke på e-bay nå, men her er noen andre:

SONY PCLK-U5 USB TO OPTICAL DIGITAL AUDIO CONVERTER - eBay (item 160267449753 end time Sep-29-08 11:56:58 PDT)

NEW USB to SPDIF & OPTICAL HI-FI Adapter UDA1321/CS8405 - eBay (item 220283835160 end time Sep-29-08 20:47:37 PDT)

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow - en så liten dings (les=billig!) gir et digitalt signal fra PC - til og med uten software? Signalet er "rent"?

Den lille blå du har - det er ikke tilfeldigvis denne:

M-AUDIO - Transit - Hi-Resolution Mobile Audio Interface

?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mattman
    Wow - en så liten dings (les=billig!) gir et digitalt signal fra PC - til og med uten software? Signalet er "rent"?

Den lille blå du har - det er ikke tilfeldigvis denne:

M-AUDIO - Transit - Hi-Resolution Mobile Audio Interface

?
    Nei ikke den.

Kvaliteten er nok ikke helt på topp - men det er digitalt helt fra PC til receiver - så så veldig dårlig kan det vel ikke være.

Det er DAC'en i receiver som gjør jobben, for å si det slik.

Min lille blå er fra C-media. Fant den på en annen tråd:

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La inn bestilling på den nederste av de to.. Bare på gøy. Får se om den funker. :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •