Har null lyd i suben, noen som kan hjelpe?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har null lyd i suben, noen som kan hjelpe?

Har en altfor kort-subwoofer kabel, og når jeg bytta den ut så får jeg ikke lyd i det hele tatt i suben. Kabelen jeg hadde fra før var inkludert da jeg kjøpte suben (kjøpte brukt) Der jeg har en subwoofer-kabel (rca regner jeg med) og en y-splitter slik at får den tilkoblet. Suben er en Gale 3080. Kabelen jeg kjøpte i dag er en RCA - RCA
    double shielded OFC Cable (subwoofer interconnect) Dette står da på pakken. Får lyd med den gamle kabelen men ikke den nye. Hva kan være grunnen? Er kabelen ødelagt kanskje? Eller er det to forskjellige kabler jeg har?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av liland
    Har en altfor kort-subwoofer kabel, og når jeg bytta den ut så får jeg ikke lyd i det hele tatt i suben. Kabelen jeg hadde fra før var inkludert da jeg kjøpte suben (kjøpte brukt) Der jeg har en subwoofer-kabel (rca regner jeg med) og en y-splitter slik at får den tilkoblet. Suben er en Gale 3080. Kabelen jeg kjøpte i dag er en RCA - RCA
    double shielded OFC Cable (subwoofer interconnect) Dette står da på pakken. Får lyd med den gamle kabelen men ikke den nye. Hva kan være grunnen? Er kabelen ødelagt kanskje? Eller er det to forskjellige kabler jeg har?
    Sjekk med den gamle kablen igjen. Får du lyd da skulle det overraske meg stort om det er noe annet enn den nye kabelen som er problemet.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Sjekk med den gamle kablen igjen. Får du lyd da skulle det overraske meg stort om det er noe annet enn den nye kabelen som er problemet.

jeg får lyd på den gamle kabelen ja. det har jeg prøvd, men på den nye er det null lyd. kan det være at den nye kabelen ikke er kompitabel med splitteren i og med at det ikke er samme merke? Splitteren og den gamle kabelen er fra tara labs, mens den nye er en jeg bare kjøpte på euronics i dag for 199 for å prøve meg fram til nye posisjoner for suben min, er ikke fornøyd med den gamle.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke skjønne at det skal være noe annet enn kabelen. Den kan f.eks ha et brudd, eller det kan være dårlig kontakt i loddingene i pluggene.
    Er det en vanlig analog RCA skal den uansett være kompatibel. Det har ingenting med merket å gjøre.

Mitt tips er å levere tilbake kabelen og få en ny.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •