Fraktskade på Klipsch RC64

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fraktskade på Klipsch RC64

Jeg mottok en Klipsch RC64 i går fra USA og det viste seg at det var to små skader på høytaleren. Frontkanten hadde fått seg en liten sprekk og det ene elementet hadde en liten ripe/bulk. Det er ikke er ikke så store skader at jeg vil kreve nytt produkt, men det er likevel irriterende.

Jeg mener fraktselskapet bør kompensere meg med mellomlegget nypris uten skade og verdien butikken ville fått for høytaleren med skade. Høytaleren var forsikret. Jeg vet ikke hvor mye jeg bør kreve, men ved å legge opp noen bilder her så er det kanskje noen som har en formening om dette.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du kvittert for å ha mottatt forsendelsen har du akseptert godset i den stand det blir overlevert. Det er standard betingelser for husfraktbrev som benyttes til internasjonal frakt. Du har med andre ord en svært dårlig sak med mindre du gjorde den som leverte forsendelsen oppmerksom på dette og nektet å signere.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er minusdelen med og kjøpe direkte fra statene... :-/

Newcomer zokamoka sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forbanna posten......heldigvis må de slutte med monopolen deres før 2013 pga. eøs =D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var UPS og ikke posten som leverte den. Har avtalt med UPS at de skal komme innom på mandag for å inspisere den, så jeg tror ikke slaget er tapt. Ringte de med en gang jeg hadde pakket ut høytaleren og forhørt meg med forhandleren i statene. Uansett ganske håpløst å begynne å pakke ut høytaleren ute på gaten ettersom jeg måtte komme ut for å motta den. (Bor i Oslo)

Men uansett, hvor mye verdinedskrivning dreier det seg om her tror dere? 10%, 20%, 30%....?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baya
    Det var UPS og ikke posten som leverte den. Har avtalt med UPS at de skal komme innom på mandag for å inspisere den, så jeg tror ikke slaget er tapt. Ringte de med en gang jeg hadde pakket ut høytaleren og forhørt meg med forhandleren i statene. Uansett ganske håpløst å begynne å pakke ut høytaleren ute på gaten ettersom jeg måtte komme ut for å motta den. (Bor i Oslo)

Men uansett, hvor mye verdinedskrivning dreier det seg om her tror dere? 10%, 20%, 30%....?
    Du må signere før du pakker opp uansett, så det er ikke bestandig like lett å få udersøkt om alt er helt før det er for seint. Hvordan så emballasjen ut når du fikk pakken?

Om UPS har sagt seg villige til dette er det veldig bra, vi får håpe du får noe ut av det.

Newcomer PROSJEKMINATOR sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Du må signere før du pakker opp uansett, så det er ikke bestandig like lett å få udersøkt om alt er helt før det er for seint. Hvordan så emballasjen ut når du fikk pakken?

Om UPS har sagt seg villige til dette er det veldig bra, vi får håpe du får noe ut av det.
    Du får kjøpt RC-64 med skade i "lakken" til 4990,- her i Norge. Vurderte å kjøpe den på torsdag. Den var ellers helt fin. Ny pris på denne i Norge er vel ca. 9000,- , så du kan regne ut selv hvor mye de har trukket fra nyprisen.

Regner med at det ikke er noe problem å klage etterkant, da de fleste pakker opp varen etter signering pga. UPS osv. har det travelt.

Lykket til

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PROSJEKMINATOR
    Regner med at det ikke er noe problem å klage etterkant, da de fleste pakker opp varen etter signering pga. UPS osv. har det travelt.
    Hva som er befrakterens ansvar er beskrevet i betingelsene på fraktbrevet, som du i teorien skal ha lest før du signerer. Erstatningsansvaret er oftest begrenset til en sats per kilo eller maksimalt 50$. Om UPS gir erstatning ut over dette er det ikke fordi de er forpliktet til det.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva som er befrakterens ansvar er beskrevet i betingelsene på fraktbrevet, som du i teorien skal ha lest før du signerer. Erstatningsansvaret er oftest begrenset til en sats per kilo eller maksimalt 50$. Om UPS gir erstatning ut over dette er det ikke fordi de er forpliktet til det.
    Det stemmer det du sier, SDR ligger litt over 9 kr, men det er dersom det ikke er tegnet tilleggsforsikring. Når noe sendes med UPS får man alltid mulighet til å tegne tilleggsforsikring gjennom UPS. Det ble gjort i dette tilfellet av avsender og var inkludert i fraktprisen.

Du får kjøpt RC-64 med skade i "lakken" til 4990,- her i Norge. Vurderte å kjøpe den på torsdag. Den var ellers helt fin. Ny pris på denne i Norge er vel ca. 9000,- , så du kan regne ut selv hvor mye de har trukket fra nyprisen.
    Hvor var dette? Kan være greit å vise til når de kommer for å inspisere skaden.

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du kvittert for å ha mottatt forsendelsen har du akseptert godset i den stand det blir overlevert. Det er standard betingelser for husfraktbrev som benyttes til internasjonal frakt. Du har med andre ord en svært dårlig sak med mindre du gjorde den som leverte forsendelsen oppmerksom på dette og nektet å signere.
    Dersom det ikke var synlige skade på emballasjen har du ikke tapt din rett til å reklamere.
    Reklamasjon skal uansett normalt skje uten ugrunnet opphold.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baya
    Det stemmer det du sier, SDR ligger litt over 9 kr, men det er dersom det ikke er tegnet tilleggsforsikring. Når noe sendes med UPS får man alltid mulighet til å tegne tilleggsforsikring gjennom UPS. Det ble gjort i dette tilfellet av avsender og var inkludert i fraktprisen.

Hvor var dette? Kan være greit å vise til når de kommer for å inspisere skaden.
    Husker ikke hva de heter i farten. Dumt å oppgi feil navn. Har det på jobbmailen min, så jeg gir deg en tilbakemelding når jeg kommer på jobb - huske huske :-D

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audiocompaniet var det:-D
    Sayonara

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audiocompaniet var det:-D
    Sayonara
    Thanks!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil bare informere om hvordan det endte til slutt med den skadede høytaleren jeg fikk fra USA. For ca en måned siden ble jeg oppringt av selgeren fra USA og han ringte for å informere meg om at UPS hadde erstattet høytaleren og at de nå hadde sendt meg en ny. Han sa også at dersom UPS ikke kom og hentet den gamle innen en måned kunne jeg få beholde den og gjøre hva jeg ville med den.

Nå har det gått cirka en måned og UPS har ikke vært her og hentet høytaleren. Så da endte jeg opp med to gitt!:-D

Noen som trenger en RC-64?

(Sprekken i kanten har jeg tenkt til å fikse, men det er en liten bulk/ripe i det ene elementet)

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du hadde flaks med den gitt!! gratulerer med gratis høytaler a! :-D

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du ikke muligheten til å kjøre et opsett med to stk senterhøyttalere da?

Hadde utvilsomt blitt rått!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Har du ikke muligheten til å kjøre et opsett med to stk senterhøyttalere da?

Hadde utvilsomt blitt rått!
    Har en stue på 12 kvm så det holder med en!

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en center bak da? 8.1 8)

Jeez
    Guest
    Kun skader som er åpenbare må poengteres ved levering. Dersom det er masse emballasje (som intet bud gidder vente på at du tar av, langt mindre ta det med seg når de drar) så har du selvsagt bedre tid på deg. I hvert fall når det gjelder varer du kjøper her i landet. Om dette mot formodning skulle være annerledes ift regler i USA gjeldende på norsk jord så får du ha meg unnskyldt

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Det er minusdelen med og kjøpe direkte fra statene... :-/
    Enden på visen ble langt bedre enn å handle i Norge, ende opp med 2 stk og kun betale halv-pris for en av de ;-)

Litt OT: Selv så jeg RF-83 ny i butikk i NYC til rundt 10000 NOK, og de koster 25000 NOK her... en vesentlig forskjell kan man trygt si!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •