Nabo klager! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 56 av 56

Tråd: Nabo klager!

Intermediate Joey Bane sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du kan jo invitere naboene med på filmkveld, kan hende de skifter mening :-D

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shpongle
    Jeg kjøpte mine på maxbo. Koster ikke mange kronene.

Jeg kan kjenne musikken i hellene men i gulvet er det helt stille. Bruk tema isolator under hellene eller noe gummi av noe slag. Du kan også bruke sitteunderlag eller rør-isolasjon. Bruk kun i hjørnene så blir det mer stabilt.

Jeg tror at jo tyngre heller du bruker jo bedre er det. Fliser blir for tynt.

Syntes hellene dine så veldig fine ut! ble jo kjempe bra.. er det en standard størrelse eller? har du lakkert de selv eller kjøpte du de slik?

Stian

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dwdbard
    Syntes hellene dine så veldig fine ut! ble jo kjempe bra.. er det en standard størrelse eller? har du lakkert de selv eller kjøpte du de slik?

Stian
    Takk for det.

Det er standard størrelse, 30x30 til høyttalere og 50x50 til sub.
    Jeg spraylakkerte de selv med BMW diamantsvart bil-lakk.

enkelt og greit...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andersj
    Jeg vil anbefale deg å henvise til borettslagsreglene. at det skal være støyfritt mellom klokken 23 og kl 9 og at de faktisk har valgt å bo i blokk noe som tilsier at man må regne med å høre naboen.

blir som å be naboen som har små barn om å be barna slutte å leke fordi naboen hører dunkeluder på grunn av det. i blokker hvor det er betong i de fleste bærevegger er det stort sett det man hører fra en hjemmekino.

Jeg har bodd i første etasje i blokk nå i snart 8 år. jeg spiller så høyt jeg føler for men innen for tidsreglene i borettslaget. Da kan faktisk ikke naboene si mye verken via klaging eller juridisk. Høy musikk er faktisk ikke negativ støy sammenliknet ned borring i mur i tid og utide.Dessuten har ikke borettslag lov til å kaste ut folk på grunn av mye støy.

Har nok på styret i borettslaget der jeg bor til at de ikke tør å komme med noen klager. for jeg har mange saker de ikke har tatt tak i. får du til noe sånt så har du faktisk ryggen fri.
    Jeg digger bra bass og høy lyd selv, men det værste jeg veit er folk gir blanke i andre. Poenget er ikke at du ikke kan bli kasta ut fordi du spiller for høyt. Poenget er at du burde bry deg hvis du er en plage for andre.

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shpongle
    Takk for det.

Det er standard størrelse, 30x30 til høyttalere og 50x50 til sub.
    Jeg spraylakkerte de selv med BMW diamantsvart bil-lakk.

enkelt og greit...
    Lurer på om jeg ikke skal gjøre det altså.. må jo hjelpe litt det!

Stian

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ding Chavez
    Jeg digger bra bass og høy lyd selv, men det værste jeg veit er folk gir blanke i andre. Poenget er ikke at du ikke kan bli kasta ut fordi du spiller for høyt. Poenget er at du burde bry deg hvis du er en plage for andre.

Selvfølgelig bryr jeg meg om det, ønsker jo ikke og plage naboer mer enn nødvendig, det er jo også derfor at jeg ønsker og gjøre noen tiltak for og minske plagene til naboen under meg.

men alikevell ønsker jo jeg og kunne ha den beste film opplevelsen jeg kan, så må finne en løsning vi begge kan leve med..

stian

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne:

ButtKicker®

og hodetelefoner av god kvalitet (feks: AKG K-701) er svært nabovennlig.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Husker å ha lest et sted her på forumet at bobleplast (av den store typen) hjalp veldig på forplantning.
    Jøss jeg skulle trodd at bobleplast på k****n ikke hjalp noe særlig på forplantning, men det er selvfølgelig veldig knudrete, for de som synes näcken ikke er bra nok

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke bedre å kappe til en bit av ett ligge underlag å legge under hellene i stedet for bobbleplast. Plasten vil vel lage en del lyd selv hvis det svinger mye?

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror nok bobleplast er utelukket uansett om det er bra eller dårlig for forplantingen..
    tror det blir stein heller lakkert svarte også rutelim eller gummi under de igjen..

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte nettopp en Auralex Subdude HD.

OK. Den var ganske dyr, men den gjør jobben.

Primært så kjøpte jeg den for og spare naboene, men som bonus fikk jeg bedre bass i stuen :-D

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Er det ikke bedre å kappe til en bit av ett ligge underlag å legge under hellene i stedet for bobbleplast. Plasten vil vel lage en del lyd selv hvis det svinger mye?
    Har selv en mur/stein helle under min 12" subb, og under der har jeg bobleplast igjen, bobleplasten produserer ingen lyd, den ligger jo tross alt i press ned mot gulvet.

Om bobleplasten har noen dempende effekt vet jeg ikke, jeg bruker det bare for at steinhellen ikke skal ripe opp gulvet.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jippi, har i løpet av sommeren fått ny nabo under.

Han liker punk, hardcore, numetal og film, høyt!
    Sier også at ting falt ut av skapene der han bodde før, samt litt skyting i nabolaget/gata og at han regner med at det bare kan bli bedre. Det har han helt rett i, for begge 2! :-) :-)

Newcomer Bungle sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk en artig naboklage når vi bodde i leilighet i Trondheim. Klokka var ca. 0330 og vi sov søyt. Plutselig dunket noen hardt på døra - vi bråvåknet og løp smånervøse og yrvåkne bort til døra. Det sto det ei jente og sa på bredt nordlandsmål - "no kan æ syng med i musikken dokkers". Lurer på om hun hadde det ene øret fullt av ørevoks, for spesielt godt til å lokalisere lydkilden var hun ikke

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bungle
    Fikk en artig naboklage når vi bodde i leilighet i Trondheim. Klokka var ca. 0330 og vi sov søyt. Plutselig dunket noen hardt på døra - vi bråvåknet og løp smånervøse og yrvåkne bort til døra. Det sto det ei jente og sa på bredt nordlandsmål - "no kan æ syng med i musikken dokkers". Lurer på om hun hadde det ene øret fullt av ørevoks, for spesielt godt til å lokalisere lydkilden var hun ikke
    Hun kanskje mente at dere snorket for høyt

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stod skrevet tidlig i tråden at å flytte til enebolig er løsningen når naboene klager. Det hjelper nødvendigvis ikke. Jeg bor i enebolig og den nærmeste naboen har klaget på bassen. Det var etter en back-to-back av Ringenes herre trilogien rundet av med litt Infected Mushroom kl 03.30.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •