Nabo klager! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 56

Tråd: Nabo klager!

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av dwdbard
    takk for bra respons..

skjønner jo det at man må ta litt hensyn, det jeg ønsker er og kunne spille høyest mulig uten og plage mine "elskede" naboer..
    leilighetene er ganske nye så de er bra lydisolerte men det er vel bassen som trenger igjennom..

får prøve og ordne no gummi mellomlegg eller no..

når en først har kjøpt inn litt hjemme kino så ønsker man jo og kunne få brukt det mest mulig også..

blir nok hus neste gang man skal flytte!!

Jeg vil anbefale deg å henvise til borettslagsreglene. at det skal være støyfritt mellom klokken 23 og kl 9 og at de faktisk har valgt å bo i blokk noe som tilsier at man må regne med å høre naboen.

blir som å be naboen som har små barn om å be barna slutte å leke fordi naboen hører dunkeluder på grunn av det. i blokker hvor det er betong i de fleste bærevegger er det stort sett det man hører fra en hjemmekino.

Jeg har bodd i første etasje i blokk nå i snart 8 år. jeg spiller så høyt jeg føler for men innen for tidsreglene i borettslaget. Da kan faktisk ikke naboene si mye verken via klaging eller juridisk. Høy musikk er faktisk ikke negativ støy sammenliknet ned borring i mur i tid og utide.Dessuten har ikke borettslag lov til å kaste ut folk på grunn av mye støy.

Har nok på styret i borettslaget der jeg bor til at de ikke tør å komme med noen klager. for jeg har mange saker de ikke har tatt tak i. får du til noe sånt så har du faktisk ryggen fri.

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror det det går bra, for min kjære er nemlig styre leder i borettslaget.. :-D

men ønsker jo ikke og terge naboene mer enn nødvendig heller.. er bare en nabo som er problemet altså, for det er kun han som gidder og bry seg om det.. så da tenkte jeg at vis jeg kan få til en billig måte og isolere bort bassen uten at det skal gå utover bass effekten under film..

stian

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker sjølv auralex gramma. Har først skiferheller på 2-3cm med møbelfilt under hjørnene og midten, så Auralex gramma før høyttalerne og subber kjem på toppen der igjen med spikes.

Dette fungerer veldig bra..

Eg har etterpå og vert innom naboen og sjekket kordan støyen høres ut på ulike volum, dei føler kanskje meir at eg bryr meg om eg plager dei, og toleransen for støy økes nok litt.;-) Spiller med skikkelig volum før klokka 23, etter det justerer eg ned litt men har fremdeles nok til å få filmfølelse.. er betong mellom leilighetene, så er stort sett kun bass og trinnlyd som forplantes.. Med oppsettet mitt så har eg gjort det eg kan for å hindre bassen ihvertfall.;-)

Problemet er heller at oppsettet mitt med svære subber og høyttalere SER støyende ut, så trur naboene at all bass dei hører kjem fra oss.:-P Me blir litt forhandsdømt, og får skylda for det meste av lyd sjølv i leiligheter som ligger langt unna oss..hehe.. Skal kun være dei rett under oss som hører litt bass, om ikkje det er noken sære forplantninger som sender bassen skjult eit stykke før den dukker opp igjen fleire leiligheter unna.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan være lurt å ta en prat med den mest plagede naboen, finne nivået hvor han syntes ting er akseptabelt. Samt ta en tur inn hos ham mens det spiller, for å høre hvordan det lyder.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er godt ikke Roy Narvestad er i deres borettslag, subwoofer er fy fy vet dere, fått klager selv så jeg valgte og kutte ut sub og kjøpe større effektforsterker for å dra ut safta ta Ikon 8.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stikk innom nærmeste verksted som driver med skifting av bilruter med noen tomme telys hylser og spør om dem ikke kan fylle dem opp med rutelim neste gang de skifter ei front rute, flekk av den tynne alminiums hylsa etter at limet har herdet og bruk gummikladdene under subben

Intermediate rayman85 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du erfaringer med det? Hvorfor akkuratt rutelim?

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Inviter naboen hjem en tur slik at han kan føle hvordan film skal sees. Da får han kanskje et annet syn på saken.

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror ikke gamle kæller liker lyd uansett jeg..

men funker det med rute lim altså? det har jeg ikke no problem med og få tak i for jobber i et bil firma..

stian

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dwdbard
    tror ikke gamle kæller liker lyd uansett jeg..

men funker det med rute lim altså? det har jeg ikke no problem med og få tak i for jobber i et bil firma..

stian
    Funker det bra så kan du begynne å selge på AVtorget

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har heldigvis ett lager mellom min leilighet og naboleiligheten har heller ingen som bor over meg så jeg kan spille så høyt jeg vill når jeg vill. har cerwin vega al1000 med en forsterker på 2x600w så det blir mer enn høytnokk høhø men har nå satt spikes under høytalerene så det ikke skal bli så mye risting i gulva å veggene

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Funker det bra så kan du begynne å selge på AVtorget

ja kanskje det gitt.. hehe.. dette kan det jo bli store penger ta! :-D

Newcomer caines sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Film med høyt volum - 10" sub - til langt på natt, ingen klager... Eazy-e på max - gutta rapper med, ingen klager... Undertegnede på Singstar 5 minutter - Securitas på døra to ganger

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker å ha lest et sted her på forumet at bobleplast (av den store typen) hjalp veldig på forplantning. Uansett så er jo dypbassen alltid det store problemet! Kanskje verdt et forsøk...billig er det iallefall

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror naboen er immun, ikke fått ei klage enda.. mulig jeg må oppgradere litt...

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av caines
    Film med høyt volum - 10" sub - til langt på natt, ingen klager... Eazy-e på max - gutta rapper med, ingen klager... Undertegnede på Singstar 5 minutter - Securitas på døra to ganger

LOL utrolig bra!! hehe :-D

håper ikke det blir så drastiske tiltak her i huset da..

stian

Decibel08
    Guest
    Det finnes lite som irriterer mer enn lyd fra naboen. Selv blir jeg rasende når naboen koker te. Hadde han spilt musikk så ville jeg nok gitt ham en lærepenge. Nyse får han lov til, men hoste? Et sted går grensen.

Når jeg får råd til småbruk skal jeg flytte på landet. Da kan jeg selge min leilighet til 15 mill slik at jeg får 10 mill til overs å kjøpe subber for.

Ta vare på naboene deres folkens! De er tross alt dine nærmeste!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen tips til hvor man kan få kjøpt steinheller til å ha høyttalere på billig ? Tenkte plantasjen, men fant ikke noe der... Og duger det med keramiske fliser, eller blir de for tynne?

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    maxbo, byggmakker, monter, osv. har slikt.

edit: det er noe ala dette du tenker?

Heller / Produkter / ASAK Miljøstein - Asak

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Maxbo

Jeg kjøpte mine på maxbo. Koster ikke mange kronene.

Jeg kan kjenne musikken i hellene men i gulvet er det helt stille. Bruk tema isolator under hellene eller noe gummi av noe slag. Du kan også bruke sitteunderlag eller rør-isolasjon. Bruk kun i hjørnene så blir det mer stabilt.

Jeg tror at jo tyngre heller du bruker jo bedre er det. Fliser blir for tynt.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •