Erstatter for Klipsch RSW-10D

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erstatter for Klipsch RSW-10D

Hei

Jeg har bestemt meg å kjøpe følgende Klipsch pakke:
    Front: RF-63
    Senter: RC-64
    Sub: RSW-10D

Nå har jeg fått beskjed av en Klipsch forhandler at RSW-10D er ute av produksjon. Vet noen av dere om en bra erstatter for denne suben? Jeg vil helst ha en relativt liten, kjapp sub med "trøkk" istedenfor skikkelig dyp romling.

Jeg har sett mange av dere har SVS istedenfor Klipsch når det gjelder sub, for det gir tydeligvis mere for penga. Jeg valgte å kjøre full Klipsch oppsett pga. lik lydsignatur og dynamikk.

Bare for å ha nevnt det; dette skal stå sammen med en Yamaha RX-V1900 når denne kommer. Har allerede en klasse A effektforsterker.

mvh
    Tomas

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS SB12-Plus er en kjapp liten sak. den er dog ikke basert på bassrefleks, men er lukket. PB12-Plus derimot er bassrefleks, er mye større og spiller dypere, men kanskje ikke med samme "snert" (eller punch?) som SB'en.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 stykk svs pb10 nsd eller 2 stykk pb12 nsd ?
    Eller kansje du vil bli medlem i To Tårn klubben... (svs Tuber)

Vet ikke hvor stort romet er...

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger meg på et eller to tårn jrg

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ikke tårn-sub'ene dunke rett ned i gulvet til en evt nabo under? Stua mi er lang og smal, ca 3m x 8,5m.

Så dere mener SB-12 plus er bra? Jeg hører mye på rock og metall, så jeg vil ha noe kjapt. Ser en god del på film og, så den bør jo gå dypt nok for eksplosjoner og slikt. Er PB-12 plus bedre på film kanskje? Jeg synes PB-12 plus er i det største laget fysisk..

Jeg syns det er usaklig av Klipsch at de ikke lenger har RSW-10D. Den kosta ca 10k. Det er temmelig stor forskjell å gå ned et hakk og gå opp ett hakk, ca 4k begge veier.

Men er SVS den eneste suben til 6-10k som er en bra erstatter for Klipsch mtp. dynamikk, punch og størrelse?

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS er anerkjent for å være blant det ypperste til film. deres PB kasser leverer mer buldring og dypbass enn SB'en. til gjengjeld vil mellombassen smelle mer i SB'en og den vil trolig være en tanke kjappere som sagt. dessuten er de ganske "bang for buck".

Klipsch vil nok komme med en erstatter for RSW-10d hvis den skal utgå. du kan alltids sitte litt på gjerdet for å se om dette stemmer.

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RSW-10d selges fortsatt

RSW-10d selges fortsatt, og importøren i norge fortsatt får den levert.
    Er det bekreftet at den ikke lenger produseres?
    Jeg er ganske sikker på at den fortsatt produseres, den er ei satt som "Discontinued" på klipsch hjemmesider heller.
    Mulig at folket krevde den tilbake i produksjon?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Har hatt Svs pb12 pluss 2,har nå 2 stk Xtz12 og skal etterhvert ha 2 stk Rsw10 selv,skal du ha subb til både film og musikk så er vel det noe av det beste du får,liker du overdreven dypbass så er sikkert svs et bra valg

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss... Hadde nesten glemt denne tråden jeg.. :-?

Siden jeg til stadighet er plaget av demens på ting som er eldre enn 2 minutter, husker jeg ikke hvilken forhandler som fortalte meg at RSW-10D er gått ut av produksjon. Men jeg syns det var litt rart siden jeg kjøpte den av en annen forhandler like etterpå.

Som sagt, jeg kjøpte meg en slik subwoofer i fjor høst og er forsåvidt fornøyd med den. Syns den er ganske ok til film. Hadde et lite problem da, hele kassa vridde seg til den ene sida når jeg så på filmer. Det hjalp imidlertid å sette den på spikes.

Når det gjelder musikk-delen bruker jeg faktisk ikke suben. Jeg synes det nesten unntak låter bedre å sette forsterkeren i pure direct, så den kopler ut subwooferen.

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cherry-modellen som er gått ut

Leste på AV science forumet at det er cherry fargen av rsw-10d som er gått ut av produksjon.

The black one is still alive. (Har akkurat bestilt en)

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke bare å gå for en RT-10D isteden??? Jeg har en av disse, og den oppfyller absolutt det du ser etter
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RT-10D er nok utvilsomt en kongesub, men den koster da også 4k mer enn RSW-10D. Alternativet for min del når jeg kjøpte dette hadde vært RW 10D eller RW 12D. På daværende punkt hadde jeg strekt pengepungen mer enn nok med RSW-10D. Det er nok aktuelt å oppgradere en gang i fremtiden, men nå har jeg akkurat kjøpt meg en liten blokkleilighet, og jeg tror nok ikke naboene under blir så fryktelig happy hvis jeg får en hefigere sub... :evil:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •