Blir så vanvittig oppgitt! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    OK - så forsterkeren på en måte "muter" i det man trykker pause på CD spilleren? Var nå temmelig sikker på det motsatte jeg da.......... men, my bad

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    OK - så forsterkeren på en måte "muter" i det man trykker pause på CD spilleren? Var nå temmelig sikker på det motsatte jeg da.......... men, my bad
    Jeg er nå ingen expert heller. Men spenningen som ligger over høytalerne er vel langt lavere når det ikke sendes signal enn når det sendes signal. Således er vel det ingen grunn til å utelukke andre støykilder. Det var det jeg skulle frem til. :-)

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    utgangene har jo en hvilestrøm hele tiden. somregel plages man av støy når det IKKE er musikk

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått bukt med støyen?

Sliter selv med støy i høytalerne.
    Tok meg selv i nakken og gikk over alle ledninger og koblinger bak anlegget.
    Viste seg da at støyen forsvant når jeg koblet fra hdmi ledningen mellom dvdspiller(3930) og surround forsterker(4308)
    Prøvde å koble hdmi kabelen direkte mellom dvdspilleren og tven og da kom støyen igjen. Legger til at støyen var der uansett om surround forsterkeren va avslått og strømkabelen var plugget i eller ikke. Virker kanskje som at det er noe galt med hdmi inngangen på dvdspilleren.
    Men bruker PMA 2000 som effektforsterker til frontene. Og støyen forsvinner også hvis jeg plugger ut signalkabelen mellom 4308 og PMA2000.

Har nå testet med å bytte ut 3930 med hdd-opptakeren, å da forsvinner også støyen.
    Var i kontakt med hifiklubben å de mente jeg burde prøve med en skille trafo på signalkablene mellom 4308 og PMA2000. Får ikke testet det enda da 3930 er sendt inn til reperasjon.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •