Soavo 2 vs Focus 140

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Soavo 2 vs Focus 140

Heisann - hjelp til HT.

Jeg er på utkikk etter et par nye stativhøyttalere som skal brukes på Vincent SA-T1 forforsterker og en Vincent SP-331 effekt, bruker Squeezebox Duet som musikkspiller. Vurderer en dac (gjerne "diy" etterhvert).
    Har kikket og sett litt på Yamaha Soavo-2 samt Dynaudio Focus 140.
    Er veldig usikker og lurte på om noen av forumets lesere har synspunkter på den ene eller andre HT eller har testet nettopp de, gjerne med Vincent.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tviler på at du kan gå feil med å velge Focus 140, som er en meget god høyttaler, og er høyttaleren jeg ville valgt av disse to. Sjekk f.eks. omtalen på Stereophile sine hjemmesider.

Jeg kjøpte Focus 110 grunnet at jeg har et lite rom og at jeg sparte en del på det. Fornøyd som bare det med dem.

Har dog ingen erfaring med Vincent sammen med Dynaudio.

Dersom du spør på hifisentralen.no kan det hende du får bedre respons, siden det er et mer dedikert hifi-forum, der avforum er mer hjemmekino.

Hvis du skal kjøpe Dynaudio, anbefaler jeg å kjøpe hos Norsk Audio Teknikk, der de har kjempeservice og entusiastisk og kunnskapsrik besetning. Spør etter Morten, daglig leder; han kan gi deg mange gode råd og en god deal.

Uansett anbefaler jeg deg å lytte til begge alternativene selv, og finne ut hva du liker.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takk

Hei "Plast"

Takk for tipset, skal undersøke med hifisentralen.no.
    Tror også jeg er ganske safe hvis jeg velger Focus 140 men sikler litt på Soavo 2 også, må innrømme at de ser meget pene ut. Litt av problemet er at jeg ikke har funnet noen som har de i utstilling hvor jeg kan få hørt dem.
    Men, som sagt. Takk for tilbakemeldingen så skal jeg sjekke nærmere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •