Er B&W 802D for "mye" for 21 m2?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer Tassadar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er B&W 802D for "mye" for 21 m2?

Hei godtfolk

Jeg vurderer Bowers and Wilkins 802D i mitt fremtidige hjemmekino oppsett. Disse høytalerene er ubeskrivelig vakre og lyder nydelig. Men det jeg lurer på er om dette blir "feil". Med "feil" mener jeg at rommet blir for kompakt og lite for disse høytalerene. At de ikke kommer til sin rett. Om så kan dere anbefale en bedre passende modell fra B&W? Forslag til bakhøytalerene mottas også med stor takk.

Som nevnt er det bare B&W det går i hos meg

Med vennlig hilsen
    Tassadar

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Tassadar
    Hei godtfolk

Jeg vurderer Bowers and Wilkins 802D i mitt fremtidige hjemmekino oppsett. Disse høytalerene er ubeskrivelig vakre og lyder nydelig. Men det jeg lurer på er om dette blir "feil". Med "feil" mener jeg at rommet blir for kompakt og lite for disse høytalerene. At de ikke kommer til sin rett. Om så kan dere anbefale en bedre passende modell fra B&W? Forslag til bakhøytalerene mottas også med stor takk.

Med vennlig hilsen
    Tassadar
    Har testet 802D i relativt små rom med bra hell. En vanvittig bra HT. Den er faktisk lettere å tilpasse enn bla 803D. Så 21 kvm burde gå bra. Hvilken elektronikk skal eventuelt brukes med disse høyttalerne?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tassadar
    Hei godtfolk

Med vennlig hilsen
    Tassadar
    Du kan sikkert kaste bort masse penger på høytalere som ikke vil få ut potensialet i ditt rom.
    Testet for en tid tilbake 802D,Chario ursa major og klipsch rf7 i et lokale på ca 100 kvadrat og det låt bra på rf7 og 802D mens chario ble litt "små"
    i min kjeller på 36 kvadrat så hadde 802D og klipsch mye mer og gå på enn det de fikk bevist så spar pengene og kjøp billiger modeller av det merket du vil ha til din rom størrelse.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kvadratmeter er ikke eneste faktor. Avstand til side bakvegg, samt mulighet til akustiske tiltak har vel så mye å si. Når det er sagt så har jeg dem i rom som langt fra er idellt (for smalt) men med bra dempede sidevegger så låter det greit... Men vi bruker subber i bunn og får da litt mer fleksibilitet mhp å temme bass. Gorm har også (gode etter det jeg hører) erfariger med 802D i ett releativt lite rom.

Lån ett par og prøv er vel beste råd....

RolfBob
    Guest
    Å plassere disse i et rom på 36kvm burde være no big prob. Men man bør vurdere både plasseringen av høyttaleren, samt de akustiske egenskaper i rommet særdeles nøye før man får et optimalt resultat..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •