Ny senterhøyttaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer peiper sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Ny senterhøyttaler

Er i første omgang på jakt etter en ny senterhøyttaler!
    Vurderer på sikt å gå for et dedikert stereo og et dedikert kinoanlegg.
    Har for tiden et par Dali mentor 6 som fungerer som hovedhøyttalere.
    Denon forsterker og dvd spiller samt panasonic Blu-ray spiller.Klipsch har for tiden utpekt seg som en het kandidat til kinoen.
    Jeg lurer på om jeg kan bruke Klipsch RC-64 og Klipsch RS-52 sammen med Daliene i en overgangsperiode?
    Er det noen her som har kombinert Klipsch og Dali og er det evt. et gangbart alternativ eller et klangmessig ekteskap fra H***ete?

Mvh Terje

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke hørt klipsch, men kan nesten garantere at dali og klipsch blir en dårlig kombo siden høytalerne er så forskjellige i oppbygning og lydfilosofi

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av peiper
    Denon forsterker og dvd spiller samt panasonic Blu-ray spiller.Klipsch har for tiden utpekt seg som en het kandidat til kinoen.
    Jeg lurer på om jeg kan bruke Klipsch RC-64 og Klipsch RS-52 sammen med Daliene i en overgangsperiode?
    Er det noen her som har kombinert Klipsch og Dali og er det evt. et gangbart alternativ eller et klangmessig ekteskap fra H***ete?

Mvh Terje
    Du vil garantert høre at det er GIGANTISKE forskjeller i lydsignaturene til Dali og klipsch! Om du kan leve med forskjellen i en overgansperiode aner jeg ikke, det er noe kun du kan avgjøre.

Men, det er nok av personer som bruker seg av klipsch bakhøytalere og fronter fra andre produsenter, også noen som putter inn en klipsch center i et oppsett med ht fra andre produsenter.

Jeg tror nok det største problemet ditt - om man kalle det det - vil være at klipsch byr på så mye mer dedikert kinolyd enn dali at oppgraderingsspøkelset vil melde seg rimelig fort :mgreen:
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger ikke tenke mye på klangmatching foran og bak, men Dali fronter og Klipsch center tror jeg ikke er noe bra kombo. Plugg i og finn ut om du kan leve med det midlertidig.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Senterhøyttaler

Var i grunnen i tvil selv.Jeg lurer på om den nye focal serien er et alternativ,
    Electra CC1000s+Sr1000s.
    Er det noen her som har hørt disse med Denon Forsterkere?

Mvh Terje

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har hørt Mentor 6 med denne senterhøytaleren og det var ganske imponerende
    og det er selvfølgelig en god match siden det i bunn og grunn er en liggende Mentor 6 høytaler

Høyttaler - Senterhøyttaler | Hi-Fi Klubben: DALI MENTOR VOKAL Senterhøyttaler

Newcomer -Tor- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av peiper

Mvh Terje
    Har hørt klipsch og kan si med en gang at det er stor forskjell på lydsignaturen til disse, men som nevnt så er det opp til dine ører og hva du selv liker.

Har selv Mentor 6 i mitt oppsett, samt center Mentor Vokal som jeg kan anbefale, her får du god lyd.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mentor senter er jo en åpenbar kandidat.
    Jeg blir nok nødt til å leve en stund med "den nye senteren",så er det noe som ikke funker kommer jeg til å irritere meg i hjel.
    Skulle det bli en mentor senter er jeg takknemlig for innspill på bakhøyttalere som matcher( pga. plassen liker jeg helst veggmonterte høyttalere bak,har alltid hatt en forkjærlighet for dipoler).
    Setter umåtelig pris på innspill fra dere som bor i sentrale strøk (i motsetning til meg som bor uti huttiheita).Jeg vil tro at jeg evt. ikke har mulighet til å få testet noe selv før hi-fi messa i Trondheim.

Mvh Terje

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •