HVilke høytalere til en ca 20-30000kr.(5,1) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 52
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ikke hør klipsch i butikk da de ikke er innspilt så lytt hjemme hos noen som har klipsch og som har spilt de inn

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror jeg går for svs,men vilke svs.. hva er hovedforskjellen mellom sylinger og boxed sub?

Knn si at det blir en svs.... siden folk sier dette er good så tror jeg på det.
    Men onkyo tx rs805... holder den mål med evt 2 subber fra svs.. la oss si pc ultra subben fra svs.
    Tror jeg skal sende en mail og høre på hvilke pris de kan gi meg klipsch front senter og bak for samt en onkyo sr805... her hos en lokal forhandler...
    vist ikke blir det et stort nettkjøp.. for å spare tusenlappene

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan undersøke priser her Om oss det virker som de får skaffet produkter rimelig sett etter norske priser

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå har jeg sendt fårespørrsmål på pris til audiofoni samt kvalitetslyd på dette oppsette.
    rf82
    rc62
    rs52
    onkyo tx-sr805
    samt kabel til dette.

Noen som har flettet cat5 eller cat7 kabel som høytalerkabel?
    Har hvertfall rikligt med dette på jobb

svs subben får jeg ta etterhvert.

Newcomer ulyd sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bra med spark i RF-82 når det blir matet med strøm også :-) Bass er ikke noe jeg savner på mine i alle fall. Bare vær forberedt på at det tar tid å spille inn Klipsch. Onkyo og Klipsch er nok en meget god kombinasjon. Gled deg til du skal se film 8-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hav vil det si og spille inn høytalerene... spiller du eks.vis musikk i surround i 100 timer i strekk på lavt volum eller blir det som en motor at det skal gradvis økes med timene osv...

Newcomer ulyd sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder innspilling finnes det mange diskusjoner om det her inne. Men grovt sett kan du vel si at høyttaler-oppheng er stivt når det kommer fra fabrikk, og må mykes opp rett og slett. Det finnes mange meninger om hvor lenge innspilling Klipsch trenger, fra 100 til 1000 timer. Jeg kjøpte mine brukt med noen hundre timer på baken, og kan ikke uttale meg om min egen erfaring.

Det betyr at du kan oppleve diskanten som noe skrikete og bassen som litt pussig når du pakker de ut nye første gangen. Du trenger ikke spille på lavt volum i mange hundre timer, det er bare å dra på litt lyd. Men du trenger kanskje ikke dra volumhjulet til maks de første timene :-)

Active MacPhisto sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er klipsch å foretrekke når det gjelder evnen til å avspille god lyd i musikkform også? Fikk inntrykk at de var litt for brutale til god lydformidling.

Jeg har derfor valgt Dali IKON 8 som fronter i mitt oppsett, og fortsatt oppsettet med Vokal2, W2 bak og IKON sub. og Onkyo 606 (kom i går) for å drive dette.
    Burde Klipsch ha blitt vurdert i større grad? Har ikke handlet høyttalere enda!

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch sin store styrke er filmlyd.

Musikkmessig er de litt sære og kravstore til elekrtonikken.. Rør er og fåretrekke til musikk.
    Ellers så er Klipsch morro til live musikk, de har virkelig egenskaper til og varte opp med høy lyd, trykk og sikkelig morrofaktor.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er forskjellenen på onkyo tx-sr805 til ca 11000kr og tx-sr606 er ikke det siste valget"606" 7x140watt noe som tilsier at den er kaftigere enn 805... hvorfor er dah prisen på 606 kun 6000kr? noen som kan gi en liten forklaring på dette?

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    onkyo 606 er "oppgraderingen" til 605. Den er svakere en 805 og har litt mindre ting på seg, men utenom det er det ikke så mye som skiller de vil eg tro.

Men ikke kjøp 606 framfor 605 eller 805 pga de nye "oppgradere" som 606 skal vere dårligere en 605 etter tester og folk som har prøvd de. Komme ikke på hva som var dårlig i farten, men søker du finner du ut hva det var.

Ville kjøpt forsterkern brukt da du kan spare mangen tusen kr på det og da får du også råd til en SVS som du også kan kjøpe brukt og spare noen tusen der

Ambefaler virkelig å kjøpe brukt da det som oftest er ferdig innspilt og folk som selger på torget behandler tingene sine fint. Har kjøpt nesten alt eg har hatt brukt og spart MASSE penger på det....

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Focal chorus 700V

Kan ikke annet enn å anbefale focal da jeg har dette i mitt oppsett. Lettdrevne høyttalere som gir ekstremt mye lyd for pengene. fått gode omtaler i hi-fi pressa.

mitt oppsett koster ca 25K på hifihuset i asker. ta deg en tur og snakk med Andrè han kan garantert hjelpe deg med ett oppsett du kan leve lenge med.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sistemann der er jeg enig med. Klipsch er kult på film, men jeg synes ikke de spiller veldig nøytralt på musikk, men det er kanskje ikke målet?

Onkyo 805 har jeg brukt med stort hell på Monitor Audio GS i 7.1. Knallbra! En SVS 20-39+ bør fungere bra f.eks. submessig. Har du pengene er den en annen verden enn XTZ W12 o.l.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvilke effektforsterker er å foretrekke til 805 resiveren? vist jeg vill ha det.
    Og spørr igjen er det boxed eller sylinder sub som er å anbefalle fra svs

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge deler fra SVS er bra, men sylindrene tar mindre gulvplass, men bygger mer i høyden.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville kjøpt sylinder fordi de tar mindre plass og er lettere å plasere.

Effektforsterker er ikke så mye vits å tenkte på før du har fått høytalere og 805 i hus. Fordi det kan vere du synst det låter bra med bare 805. Og vist ikke er det viktig å teste forskjellige merker på høytalerene du velger fordi alle kommer nok til å oppføre seg forskjellig og låte forskjellig.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ER det pre-out på tx-sr805? slik at jeg kan kjøpe stereo forsterker som er kraftigere utenom...til musikk!!!

Er tx-sr876 en kraftigere og bedre resiver enn 805?

hørte noen klipsch rf35 idag ... på haraman kardon stereo forsterker... og synst det spilte kanon bra... er rf 35 større eller mindre en rf82?

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    876 er en bedre reciever ja både med mer features og med mer styrke.
    RF35 er nok veldig lik RF82, de har samme størrelse på elementene så vil nok tro du vil bli fornøyd med RF82. RF35 er en utgått modell fra klipsch om jeg ikke husker feil, rf82 er nyere.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av riprx7
    ER det pre-out på tx-sr805? slik at jeg kan kjøpe stereo forsterker som er kraftigere utenom...til musikk!!!

Er tx-sr876 en kraftigere og bedre resiver enn 805?

hørte noen klipsch rf35 idag ... på haraman kardon stereo forsterker... og synst det spilte kanon bra... er rf 35 større eller mindre en rf82?
    805 har pre out, og lydmessig nesten like god som 875, forgjengeren til 876.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv 875 og synst den er rimelig kraftig, selv om eg må kjøre effekt på frontene. Også spiller den veldig bra på musikk, MYE bedre en Denon 3808, Harman Kardon AVR645, Pioneer AX2 og ganske lik Pioneer LX70.

Så onkyo er ett godt valg når du trenger kraft og en god allrounder. Største minuset er att de lager MYE mer varme en LX70.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •