Dali Ikon 8 med Dali Mentor Vokal - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 40 av 40
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hadde jeg hatt penger hadde jeg gått for Mentor 8 uten tvil, fikk demo i går og den var helt sinnsyk altså. Den koster masse penger men den gir mye glede da, får være en belønning i seg selv.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mentor 8 er uvtilsomt sinnsyk, men i dette tilfellet er det snakk om Mentor 6. ;-)

Mentor 8 blir noe utenfor mitt budsjett.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mentor 6 er kjempe flott høytaler, fikk en lytt til den i går men savnet litt ekstra bass i den. Er jo vant til 8tommer elementer så da savner man noe vet du. Mentor sub er ganske fet også, den får du fjernkontroll til og er lettere å integrere enn sub'er uten det. Kan sitte i sweetspot og stille inn hele greia selv.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Mentor 6 er kjempe flott høytaler, fikk en lytt til den i går men savnet litt ekstra bass i den. Er jo vant til 8tommer elementer så da savner man noe vet du. Mentor sub er ganske fet også, den får du fjernkontroll til og er lettere å integrere enn sub'er uten det. Kan sitte i sweetspot og stille inn hele greia selv.
    Stiller den vel inn bare en gang

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener at Mentor 6 definitivt er verd 5000 mer enn Ikon 8, hadde uten tvil valgt Mentor! Men å gå 12000 opp til Mentor 8 hadde jeg ikke gjort, synes egentlig Mentor 6 spiller meget bra bass og ikke står noe tilbake for Mentor 8 totalt sett.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Stiller den vel inn bare en gang
    Det er mulig og plutselig finner kona på å omøblere hele brakka, så da må man til igjen. Du som jobber på klubben må bare si at det er et perfekt verktøy, fikk demo på masse kult i går.

Dali Ikon 8 med Parasound NC2100 og Parasound NC2250 spiller veldig bra, veldig fornøyd med mmitt kjøp og dette rocker.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mulig og plutselig finner kona på å omøblere hele brakka, så da må man til igjen. Du som jobber på klubben må bare si at det er et perfekt verktøy, fikk demo på masse kult i går.

Dali Ikon 8 med Parasound NC2100 og Parasound NC2250 spiller veldig bra, veldig fornøyd med mmitt kjøp og dette rocker.
    Ja, plutselig snur de alt på hodet. Verktøyet er perfekt, men ikke subben

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikon serien har et lite glipp mellom diskant og bass, mangler litt mellomtone. Her er Mentor mye, mye bedre. På en annen side kommer nok 8" til Ikon 8 til å kicke ass på film. Vanskelig valg du har for deg. Lykke til!

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo akkurat det som er det vanskeligste. Ikon 8 med litt større basselementer eller Mentor som er en generelt bedre allround høytaler. Men nå har ikke jeg hørt Mentor 6 på film enda, men hører den skal greie seg rimelig bra!

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Men nå har ikke jeg hørt Mentor 6 på film enda, men hører den skal greie seg rimelig bra!
    Kan skrive under her. :smile:

Active MacPhisto sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Ahh....blir jo nesten tvunget over på Mentor 6. Flere enig? Er jo ingen tvil om at dette er en bedre allround høytaler, men hvordan vil den fungere på film? Er jo først og fremst det det skal brukes til. Den går jo like dypt som Ikon 8 og...

Dette er ikke lett!

Huff sliter med nøyaktig det samme, har du lyttet på begge? Gi i så fall tilbakemelding på hva valget ble, er mentor verdt pengene??

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali mentor var så absolutt verdt de ekstra kronene for meg. Sjekket dem ut etter å ha hørt på Ikon serien først. Tenkte da i første omgang å erstatte mine consept høytalere med Ikon 6 eller 7. Da kom klubben med Ikon 8, og jeg tenkte å prøve disse først. Etter å ha lyttet til dem syns jeg i grunnen at bassen var for voldsom for meg. Ikke for det, den samme deilige oppløsningen på toppen var der, men det føltes som om mellomtonen forsvant litt i forhold til bass og diskant.

Prøvde Mentor 6 for å prøve noe nytt og ble solgt med en gang. Jeg syns de er bedre allround høytalere enn IKON. Mentor skal være mer til givende med hensyn til elektronikken. Lyden var behagelig og kraftfull enten man spiller høyt eller lavt. Den samme herlige oppløsningen på toppen som Ikon, men samtidig mer avrundet og behagelig. Syns jeg kan spille mye mer forskjellig musikk på disse uten at det blir slitsomt i lengden. Men det er min mening. Fins tester av disse på nettet om man bryr seg om slikt, her:
    Test av Dali Mentor 6 Høyttalere - Tester - Lyd og Bilde
    En sammenligningstest:
    Test av Dali Ikon 8 Gulvhøyttaler - Tester - Lyd og Bilde

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener at har man penger til det så hvorfor ikke bare slå til, er ikke noe å spare på da. Det sier seg selv at Mentor er mye bedre til det meste, men det handler litt om hva folk skal betale for dette systemet. Det koster en del kroner om man skal ha fult mentor oppsett. Om jeg skulle kjøpt høytalere fra klubben i dag hadde jeg havnet på Mentor 8 uten tvil.

Det virker som det er film som er det vikstigste her, så hvorfor ikke la klubbens sette opp begge systemene for deg og se hva du liker best. Er mange kroner som skiller her så, kunden bestemmer...........

Newcomer -Tor- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt menetor 6 nå i snart 1 år, sammen med mentor vokal og det spiller meget bra til film, men jeg har og en svs sub i tillegg så det hjelper godt med bass.

Men til musikk føler jeg at de kommer mer til sin rette, der de er veldig bra på det meste av musikk. Diskanten synes jeg er meget godt og detaljert og ikke er den for lys i toppen, etter mine ører.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener at har man penger til det så hvorfor ikke bare slå til, er ikke noe å spare på da. Det sier seg selv at Mentor er mye bedre til det meste, men det handler litt om hva folk skal betale for dette systemet. Det koster en del kroner om man skal ha fult mentor oppsett. Om jeg skulle kjøpt høytalere fra klubben i dag hadde jeg havnet på Mentor 8 uten tvil.

Det virker som det er film som er det vikstigste her, så hvorfor ikke la klubbens sette opp begge systemene for deg og se hva du liker best. Er mange kroner som skiller her så, kunden bestemmer...........
    Godt poeng. Og siden jeg har kjentfolk der så er egentlig ikke dette noe problem. Mentor Vokal er hvertfall sikker. Det er frontene som er det vanskelige, men akkurat nå er det 90% mot Mentor 6. Så dem i Svart i dag og da var jeg nesten frelst. Dem ser jo mye penere/tøffere ut i svart!

Active Sonic_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hørt Mentor Vokal mot Ikon Vocal 2?
    Er det så vanvittig mye bedre lyd i mentor senteren at den forsvarer prishoppet på 5500,-?

Edit: Snakket med hifiklubben idag...og jauda, mentor senteren var definitivt verdt prishoppet.

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sonic_
    Noen som har hørt Mentor Vokal mot Ikon Vocal 2?
    Er det så vanvittig mye bedre lyd i mentor senteren at den forsvarer prishoppet på 5500,-?

Edit: Snakket med hifiklubben idag...og jauda, mentor senteren var definitivt verdt prishoppet.
    Nå er det vel ganske logisk at en senter som koster over dobbelt så mye bør være bedre. Du skal dog lete lenge for å finne en hifibutikk som ville si at det ikke er verdt prishoppet

Har siklet på Mentor 6 lenge selv, som oppgradering fra Ikon 6 som jeg forsåvidt er meget godt fornøyd med

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mentor Vokal senteren er jo også 2-3 ganger større enn Ikon Vokal senteren. Sier seg selv. ;-)

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rovers
    Høres veldig bra ut det her.
    Har selv ikon serien:

ikon 8
    ikon w2
    ikon vokal 2
    2stk ikon sub 12"

Kjører dette på nad t775

Superfornøyd!! Rå Lyd
    Kunne også tenkt meg en større senter.
    ikon serien har en ny senter på gang:
    ikon c8

ser helt rå ut denne her, håper det ikke er altfor lenge til den er på markedet....
    hei=) Har du noe link til den Ikon C8? Meget nysgjerrig på den

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger du senter da? Kanskje ikke et dumt spm å stille seg..

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •