B&W ASW600

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14

Tråd: B&W ASW600

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W ASW600

Vil denne bli for 'pinglete' sammen med mine DM605 S2 fronthøyttalere?
    Har også LCR6 S2 senter og DM601 S2 bakhøyttalere.

Rommet det skal være i er ganske lite, dersom det også skulle spille inn på valget av sub.

Ståle

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke den vil bli for pinglete for oppsettet ditt, men skal også tas til notis at mange mener 650 er et bedre kjøp. Her får du jo også større element, så det kan riste mer i hjemmokinoen din.

Hvor stort rom har du? Hvis det er "lite" nok til at det påvirker valget av sub..

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha vært på besøk hos jfinneru i helgen, finnes det berre ein subb som er aktuell under 10 000,- (kanskje til og med 15 000). Og det er Sony sa-wx900 som har veil pris på ca 8 000,- (selges blant annet av avshop.no)

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går jo ann å bygge en XLS også, men poenget var vel at suben matchet høyttalerne?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jolly
    Etter å ha vært på besøk hos jfinneru i helgen, finnes det berre ein subb som er aktuell under 10 000,- (kanskje til og med 15 000). Og det er Sony sa-wx900 som har veil pris på ca 8 000,- (selges blant annet av avshop.no)

Hva med Infinity Kappa 600? Har jo fått mye skryt, og jeg syns den var meget god.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,042
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror litt av pointet var at subben matchet høyttalerene.

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: B&W ASW600

Sitat Opprinnelig postet av Blaa
    Vil denne bli for 'pinglete' sammen med mine DM605 S2 fronthøyttalere?
    Har også LCR6 S2 senter og DM601 S2 bakhøyttalere.

Rommet det skal være i er ganske lite, dersom det også skulle spille inn på valget av sub.

Ståle

Hva skal du med sub? Holder ikke 605? De går jo lett ned til 25 Hz..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,042
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De spiller ganske så mye bass ja.
    Er val kanskje det lille extra i kinoen han er ute etter.

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hadde du hatt 604 ville jeg forstått det.. Med 605 må du jo ha en seriøst VOKSEN sub!

ASW 750 bør nok klare jobben.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vega!
    Ja, hadde du hatt 604 ville jeg forstått det.. Med 605 må du jo ha en seriøst VOKSEN sub!

ASW 750 bør nok klare jobben.
    Sikkert grei den, men den koster jo skjorta i forhold til Sony-subben SA-WX900 som er nevnt lenger opp. SA-WX900 leverer den råeste bassen jeg har hørt fra en enkeltsub til under 10k, og jeg vil påstå at B&W ASW750 skal være en svært god subwoofer, selv til sin pris, for å spille bedre enn Sonyen.

Det er mange gode subber der ute. Mange av de er gode, og B&W er intet unntak. Men snakker vi rå subwoofer til lite penger tror jeg Sonyen stiller i en helt egen klasse. Det er ikke mange som leverer 1000W subwoofer med to elementer (det ene er nok en slave, men likevel), til under 10k. Og lyden er tight uten antydning til booming, kraftig og dyp. La meg si det sånn: Jeg kan aldri tenke meg at jeg noensinne, i noe bolighus, vil komme til å ønske meg noe mer fra en subwoofer enn det Sony SA-WX900 leverer. Og til prisen er den et kupp. Den setter simelthen ny standard for prisklassen, og de andre leverandørene må komme med nye produkter for å matche dette. Helt sant, SA-WX900 er definitivt VOKSEN.

Og forresten: Voice-matching er stort sett et ikke-tema når det gjelder subwoofere, så det er ikke noen grunn til å holde seg til samme merke. I bassen kjøper du det DU synes passer best.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er WX700 et alternativ dersom bassbehovet kun er moderat, og ikke grenseløst stort? Har den samme kvaliteter, men i litt mindre monn? Ønsker nemlig litt trøkk i bånn (har Pioneer VSA-E07 som driver et Tannoy-sett: 611mkII foran, mercury m2 bak og mC foran), men ikke for mye da barnerom er relativt nære innpå TV-stue....

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mags
    Er WX700 et alternativ dersom bassbehovet kun er moderat, og ikke grenseløst stort? Har den samme kvaliteter, men i litt mindre monn? Ønsker nemlig litt trøkk i bånn (har Pioneer VSA-E07 som driver et Tannoy-sett: 611mkII foran, mercury m2 bak og mC foran), men ikke for mye da barnerom er relativt nære innpå TV-stue....
    Har ikke hørt WX700, men det er vel liten tvil om at det er en langt mer "normal" subwoofer med sine 250Watt i forhold til 1000W i WX900. Vil tro WX700 har flere konkurrenter i sin prisklasse enn WX900 har i sin.

Når det er sagt, så er det ikke noe poeng å skaffe en WX900 hvis du har lettskremte naboer eller unger som skal sove. Men selv på lave volum yter den godt. I musikk spiller den svært kontrollert og i det oppsettet jeg hørte (hos jfinnerud) smeltet den sømløst sammen med frontene. Tight og fin. Jeg ville vel forsøkt å få hørt BÅDE WX900 og WX700 før du tar ditt valg. HVis du mener WX700 er nok, så har den sikkert andre konkurrenter også som det er verdt å høre. Det er WX900 som er "valuta for pengene"-stjernen av de to.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke anbefale ASW 600.

Har prøvd den selv og det vil være en nedtur i forhold til 605'ene dine som jeg også har hatt selv.

Du må opp i 12" med lukket kasse og minst 500W for å få noe ut av subben som du ikke har med frontene dine da jeg regner med at du vil ha tight bass aller aller nederst.

Jeg liker JBL PS12 selv om den ikke oppfyller kriteriene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner at ASW600 ikke hadde holdt sammen med resten av oppsettet mitt.

Men at en ASW650 eller 675 vil være et mye bedre valg.

Takk for hjelpen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •