XTZ 99.32 - dårlig basstrykk?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

XTZ 99.32 - dårlig basstrykk?

Kjøpte disse høytalerene for ca en måned siden. I påvente av Onkyo 606, brukte jeg en gammel slitt Kenwood forsterker. Når jeg mottok Onkyoen, mistet jeg masse av "trykket" og "slaget" fra bassen? Hvorfor det? Vet det er mulig å skru opp bassen på receiver, samt "tune" høytalerene. Men likevel, nymodens teknologi burde vel være bedre enn gammel?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må finne en bedre plassering til høytalerne.

Nye forsterkere har en mye mere dynamisk gjengivelse av lyden... er en tilvennings sak.

En subwoofer får fart på sakene...

Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du fekk eit plutseleg og svært stort dropp i bassen etter at du installerte ny receiver, så ville eg først av alt ha dobbeltsjekka at ingenting er kobla i motfase.

Om det derimot berre er "litt"(blir jo svært subjektivt) mindre bass, så har nok Onkyoen ein annan lydsignatur. Sjølv om Kenwood'en var gamal, så kan den ha meir punch enn ein ny. No har eg ikkje personleg vore borti korkje Onkyo eller Kenwood, så dette er spekulasjon.

@H/K: Med mindre han flytta på HT samtidig som han bytta amp, så burde jo ikkje plassering spele inn noko vidare. Har "gått gjennom" eit par forsterkarar sjølv etter kvart, har aldri opplevd at optimal HT-plassering endrar seg med forsterkaren.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •