Matchende høyttalere til Xindak XA6950

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Matchende høyttalere til Xindak XA6950

Hei

Holder på å gjøre litt forandringer i lydoppsettet mitt, og i den anledningen "nedgraderer" jeg til stereo

Har i den anledningen kjøpt meg en Xindak XA6950 (fikk et godt tilbud ), og ser nå etter noen matchende høyttalere.
    Har for tiden B&W DM 603 s3(samt et parr 602 s3), et høyttaler parr jeg har vært veldig fornøyd med. Disse selger jeg dog nå, ettersom jeg fikk en veldig hyggelig telefon fra mine foreldre som ønsket å oppgradere sitt anlegg og lurte på om jeg ville selge dem mine.

Jeg har som sagt vært meget fornøyd med 603'ene, men er ute etter en liten oppgradering. Det jeg savna fra 603'ene var mer punch i de nedre tonene (mer driv i bassen om du vill).

Jeg hører for det meste på litt "rocka" musikk som strekker seg fra lettere band som Coldplay til tyngre skyts som InFlames. Jeg er dog ganske kresen av meg når det gjelder lyd (blir omtrent aldri heelt fornøyd,bare midlertidig), og vil gjerne kunne sette på en skive med keltisk inspirerte låter uten å gufse meg over tam lyd. Dette er noe jeg føler 603'ene klarer glimrende.

Oppsumert bør høyttalerne være beregna for å kunne spille punk, metall, "hollywood punk", rock, indie, progressive rock,symfonisk metall(kamelot ), keltisk inspirert (enya, celtic circle CD'ene etc etc .. ) og ha egenskapen til å få litt liv i en film.

Pris: Kommer alt an på hvor mye en ekstra lapp vill gi meg i ekstra lydkvalitet.(regner ca +/- 10 lapper)

Ser helst etter en brukt høyttaler, så om noen vet om et parr som tilfeldigvis er til salgs og som ville passe for meg ville det vært supert

Cheers,
    Rakash

Newcomer xoop sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv en Xindak XA6950 som jeg bruker sammen med Dali ikon 7. Dette syns jeg er en veldig fin kombo da Xindak'en har en varm klang som passer til Dali ikons litt "friske" lydbilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt litt på Klipsch sine høyttalere, men er litt usikker på om disse vil være detaljerte nok for meg. Er en stund siden jeg hørte de, men mener å huske at jeg syntes mellomtonen var litt hard i dem... Trøkk hadde de iallefall

Kunne tenkt meg noe som minnet litt omm Klipsch, bare med mer fylde og detalj i mellomtonen.

Har for så vidt sett på disse:
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/35591

Noen som har erfaring fra Jungson sine høyttalere? Og må si jeg er litt skeptisk til det å flytte 45 kilos høyttalere opp trappa (man er i trøbbel om man mister de)

Takk for svaret forresten. Har ikke vært noen stor Dali fan, men kan vel stikke innom den lokale HiFi-Klubben å spørr om å få høre på dem

Newcomer Europad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Proac

Jeg ville forsøkt å finne brukte proac response 2.5, eventuelt kloner/byggesett. Presis bass med trøkk og bra mellomtone/diskant. Her er en ferdig montert versjon som vil koste deg ca 10' inkl. frakt og moms; Von Masoch Response 2.5 Standing Speakers

Tror også man kan importere komplett byggesett fra kina for en rimelig penge.

Jeg har xindak xa6950 og proac-kloner, en perfekt match:-)

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal selge mine system audio 505
    Stativ | Høyttalere | Soundgarden
    og System audio se 200'(sub)
    Subwoofer | Høyttalere | Soundgarden

De passer kjempe bra og låter skikkelig kult.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •