Klakkinga i Cerwin Vega Cls215

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer CV-Joey sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klakkinga i Cerwin Vega Cls215

For ca 1.år siden så hadde jeg et par Cerwin Vega Cls215, og jeg ble veldig skuffet fordi denne såkalte klakkelyden ødela hele lyden til høytaleren.. men nå i senere tid har jeg hørt at Cls215 har fått fikset denne såkalte klakkelyden.. Så jeg lurte på om dette jeg har hørt er sant eller om det bare er et rykte..

Forresten lurte jeg på om det er noen som vet om noen som selger billige cls215 delefilter, jeg vil prøve å sette de i clsc215, det hadde vært gøy

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hint: Søkefunksjonen.
    Fikk vite av hifiklubben at de nye cls elementene ikke er lagd av å spille sammen da spolen vist nok var annerledes en de som var i clsc.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Øh, det angående at de ikke kunne spille isammen her jeg lita troa på. Løsninga på problemet skal man kunne finne på tråden det henvises til her tidligere.

Det er vist også kommet mulighet for oppgradering av elementene for de som ønsker dette. Men det må da kunden selv betale for. CV har hatt høyttalerene inne for test vistnok, og de takler vistnok nærmere 2x oppgitt effekt før denne klakkinga kommer.

Dårlig er det uansett syns jeg, men om den løsninga med trebiten funker, så er det bare å slå seg laus .

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den trebitpatenten er såvidt jeg vet bare testet ut på Cls15s (subben,) hadde vert fint om vi fikk bekreftet at dette også funker på 215.

Newcomer CV-Joey sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja okay.. For ifølge det jeg har hørt, så er det sånn at hvis man kjøper Cls215 fra Hifiklubben nå, så er denne klakkelyden fjærnet. jeg vet ikke hva de har gjort eller om dette er sant, men det ville jo vært fint. for det at man må pøse på 2x så mye kraft som høytalerene tåler før klakkelyden kommer tror jeg bare er bullshit, for jeg har hatt disse høytalerene, og på enkelte sanger var basselementene så vidt i bevegelse før klakkelyden kom, dette kan jo ha noe med frekvensene å gjøre, men uansett så synes jeg det er sugent, så nå har jeg gått over til clsc215 og disse har jeg ikke merket noen feil med enda

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Terminal koblingene slår i membran. Enkelt å greit. Er flere CV elementer som har hatt dette problemet opp igjennom tidene. Er veldig enkelt å fikse. Med en trebit som nevnt tidligere eller andre finuerlige patenter. Jeg brukte 2 tynne strikker som jeg bandt rundt hver ledning og knøt mot chassis til elementet på mine Vega 88 elementer. Fungerte som gull.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er viktig å tenke på, er at man ikke må stramme for mye på ledningene slik at de blir for korte. Da kan de rives av. Det skal kanskje noe til, men det er grei å ha i bakhodet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har CLS-215 selv. har jobb på Hi Fi kLubben ( I Kristiansand) siden oktober ifjord. jeg har ALDRI hørt denne klakkinga å har hørt på en del par 215 i løpet av de 11 måndene testa masse forskjellig på de ( alle CV forsterkerne bla.)

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HånesHiFi
    Jeg har CLS-215 selv. har jobb på Hi Fi kLubben ( I Kristiansand) siden oktober ifjord. jeg har ALDRI hørt denne klakkinga å har hørt på en del par 215 i løpet av de 11 måndene testa masse forskjellig på de ( alle CV forsterkerne bla.)
    Neivel, det betyr ikke at det ikke kan hende, tro meg. Har vært borti klakkelyden sjøl. Det er rett og slett sloppy work fra CV sin side.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •