Audiovector stativ eller gulvserie?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Audiovector stativ eller gulvserie?

Hei!

Er ikke helt fornøyd med mine høyttalere akkurat nå, synes de spiller litt "kjedelig" (lite engasjerende som lil-h la det så fint) og jeg er enig. =)

Spesielt diskant og mellomtone som mangler det lille ekstra (Kunne ha spilt skarpere). Bass har jeg ikke så store formeninger siden jeg ikke liker bass best, men kan nok si at den er helt grei.

Tanken ligger i å oppgradere til Audiovector Mi3/M3 Signatur eller Mi1 Avantgarde, disse ligger omtrent likt i pris nivå.
    Jeg trenger et lite spark i en av retningene.

Tanken er:
    Stativhtt, rent og skarpt men lite dyp og ikke noen punch i bass. Punchen vil derimot komme fra en XTZ W12 jeg nylig har kjøpt.

Gulvhtt, hele lyd bildet, behøver nødvendigvis ikke en bass for gjøre lydbildet komplett.

Har hørt på noen stativhtt vi har hjemme på mitt anlegg og det likte jeg, bortsett fra at bassen ble litt for fraværende. (Med XTZ regner jeg med at dette problemet forsvinner)

Noen som kan slå litt fornuft inn i meg?

Tenker også på å oppgradere til pre-amp + effekt-amp i fremtiden fra enten Vincent eller EC.

Takk i forveien! =)

Oppsett akkurat nå:
    AVforum.no - Kallenator's HiFi

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg har nesten startet en identisk tråd, der jeg spør om de nye modellene s3 eller s1 som bakhøyttaler.
    Jeg så for meg til ca samme pris S1 Avantgarde med stativer vs S3 Signature.
    Jeg skal ha Si6 Arrete SE foran, så jeg vurderte:S1 med bånddiskant, for å matche diskanten, eller en full god høyttaler med S3 Sign. for å virkelig kunne spille hele registeret også bak.
    De gulvstående modellene til AV har veldig fin bass, og Mi3 Sign. kan du evt. opppgradere til Avantgarde.
    Med Avantgarde på stativ må du nok stadigvekk justere på subben ved forskjellige volumer og musikk typer for å oppnå best mulig lydbilde, dette blir man lei av.

Gulvstående modell er mitt råd...

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,240
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har komplett Mi3, Mi1 og Av3ci signature sett, og Mi3 sparker skikkelig. Fikk også demonstrert Mi1 alene som front høyttalere før jeg kjøpte dem, og de greide seg svært godt alene. Jeg ville nok gått for Mi3 (eller Si3 som vel er den nye serien) for disse spiller helt rått. Testa dem i oppsett uten sub på åpningssekvensen i Attack of the clones, og kunne sverget på at det stod en 15" sub de ikke fortalte meg om.. (håper ikke det gjorde det da )
    Kjøpt å nyt..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kallenator
    Hei!

Er ikke helt fornøyd med mine høyttalere akkurat nå, synes de spiller litt "kjedelig" (lite engasjerende som lil-h la det så fint) og jeg er enig. =)

Spesielt diskant og mellomtone som mangler det lille ekstra (Kunne ha spilt skarpere). Bass har jeg ikke så store formeninger siden jeg ikke liker bass best, men kan nok si at den er helt grei.

:shock: :shock:

Vi må ha totalt forskjellig syn på hvordan musikk skal låte. Cobalt synes jeg låt heller for engasjerende. Altfor lyse i klangen og pågående i nedre diskant/øvre mellomtone. Gode på litt mørke og gode innspillinger vel og merke. Altfor analytisk. Bassen var veldig stram og tørr, ikke mye dypbass.

Jeg tror beskrivelsene dine passer bedre til elektronikken.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar =)

Hei, jeg har nesten startet en identisk tråd, der jeg spør om de nye modellene s3 eller s1 som bakhøyttaler.
    Jeg så for meg til ca samme pris S1 Avantgarde med stativer vs S3 Signature.
    Jeg skal ha Si6 Arrete SE foran, så jeg vurderte:S1 med bånddiskant, for å matche diskanten, eller en full god høyttaler med S3 Sign. for å virkelig kunne spille hele registeret også bak.
    De gulvstående modellene til AV har veldig fin bass, og Mi3 Sign. kan du evt. opppgradere til Avantgarde.
    Med Avantgarde på stativ må du nok stadigvekk justere på subben ved forskjellige volumer og musikk typer for å oppnå best mulig lydbilde, dette blir man lei av.

Gulvstående modell er mitt råd...

Si6 må være helt fantastisk! =)

Det å måtte justere sub for forskjellig musikk tviler jeg ikke på, akkurat lyttet litt på min ny oppsatte XTZ 99 W12 å den spiller noe helt vannvittig, må omtrent skru volumet helt ned på den for at den ikke skal ta helt av.

Jeg har komplett Mi3, Mi1 og Av3ci signature sett, og Mi3 sparker skikkelig. Fikk også demonstrert Mi1 alene som front høyttalere før jeg kjøpte dem, og de greide seg svært godt alene. Jeg ville nok gått for Mi3 (eller Si3 som vel er den nye serien) for disse spiller helt rått. Testa dem i oppsett uten sub på åpningssekvensen i Attack of the clones, og kunne sverget på at det stod en 15" sub de ikke fortalte meg om.. (håper ikke det gjorde det da )
    Kjøpt å nyt..

Tviler ikke på at de sparker hardt, begynner å klø ganske hardt etter å få hørt på et par.

Vi må ha totalt forskjellig syn på hvordan musikk skal låte. Cobalt synes jeg låt heller for engasjerende. Altfor lyse i klangen og pågående i nedre diskant/øvre mellomtone. Gode på litt mørke og gode innspillinger vel og merke. Altfor analytisk. Bassen var veldig stram og tørr, ikke mye dypbass.

Jeg tror beskrivelsene dine passer bedre til elektronikken.

Jeg har ikke hørt på for mange htt'er, er rett og slett uerfaren, men det skjønte du sikkert? =)

Skal få hørt på noen flere før jeg sier noe mer.

Kan det være at min forsterker er "gromsete" altså?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kallenator
    Jeg har ikke hørt på for mange htt'er, er rett og slett uerfaren, men det skjønte du sikkert? =)

Skal få hørt på noen flere før jeg sier noe mer.

Kan det være at min forsterker er "gromsete" altså?
    Beklager, jeg tenkte ikke så mye på du var uerfaren. Det er jo vanskelig å vite hvilke komponenter som gjør hva hvis man ikke får hørt enkeltkomponenter med andre produkter. Jeg har hatt Cobalt selv så min beskrivelse er i allefall ikke lang fra sannheten. Hvis du liker lyden slik så ville jeg heller ha byttet elektronikken ja. Jeg kjenner dem ikke selv men de er jo ofte beskrevet som "varme". Hvis du får Cobalt til å låte slik så kan ikke elektronikken være nøytral etter min forståelse. Den eneste mulige grunn til å kunne kalle lyden fra Cobalt som kjedelig er bassen som nok ikke er like sprek som Audiovector tror jeg. Jeg vet ikke om Mi3 egentlig er så mye bedre enn Cobalt egentlig hvis du liker deres lydsignatur (som ikke er slik du tror tydeligvis). Jeg vurderte Mi3, men gikk for Cobalt uhørt i stedet. Det var lærerikt faktisk. Har hørt Cobalt hjemme med ca 8 forsterkere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8 forsterkere, det høres litt dyrt ut, men sikkert morro

Jeg må rett og slett få hørt på et par Mi3.
    Har lest her på forumet om at de teamer godt opp med Sv-233 så er ikke så bekymret for missmatch, men det er vel en veldig personlig mening?

God helg =)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •