Avstand lytteposisjon - > høyttalere - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 69 av 69
    Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Større rom = større kostnader...
    We'll see... :-D

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Større rom = større kostnader...
    We'll see... :-D
    Dere får ikke tak i noen sponsorer ?
    Med Kringlyd og det levenet dere holder så får dere jo sikkelig oppmøte blant oss litt over middels inntereserte og de som er nyskjerige på hva og hvor vibrasjonene kommer fra.
    Til gjengjeld holde små stunder med info om produktene dere har med og selge i tillegg.
    Så dere var hyppig og hentet varer på "lagret" i fjor så regner med dere solgte bra.

Er jo yppelig reklamesjanse !!!

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I alle dager (Dag) her var det det mye bastante påstander.. Hva med å tillate at det fins et snev av personlige preferanser "der ute" ? Vi har ikke allrebrukt 1 mill på å prøve å oppnå hight end nirvana. Har vi vel?

Jeg har brukt x antall timer på å få utstyret mitt til å spille OK hjemme hos meg, men er det automatikk i at de samme målene er optimale i et annet rom? I dont think so..

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Jeg har brukt x antall timer på å få utstyret mitt til å spille OK hjemme hos meg, men er det automatikk i at de samme målene er optimale i et annet rom? I dont think so..
    Nei, selvsagt ikke.
    Forskjellige rom har forskjellige behov - det er sikkert. Imidlertid finnes det en del gode retningslinjer som alle kan benytte seg av, og som for svært mange vil gi en helt ny opplevelse av hvordan lydbildet KAN være... :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Nei, selvsagt ikke.
    Forskjellige rom har forskjellige behov - det er sikkert. Imidlertid finnes det en del gode retningslinjer som alle kan benytte seg av, og som for svært mange vil gi en helt ny opplevelse av hvordan lydbildet KAN være... :-)
    Det er nettop det. Før var jeg opptatt av det tonale, men kombinasjonen av dette og det jeg har lært av Flageborg/Roko er en ny dimensjon av lydopplevelse for meg:-D

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i hvertfall når det gjelder dm 683 så var jeg på demonstrasjon hos hifiklubben for ca et år siden, da anbefalte de der og ikke vinkle høytalerene mot sweet spot, dvs de sto helt parallelt med sideveggene, noe jeg ihvertfall syntes funka svært bra der, og noe jeg syntes funka best hjemme, etter en del prøving og feiling. jeg kom også frem til at det som funka best hos meg var og ta avstanden mellom høytalerene som er ca 3 meter, og flytte meg 3 meter fra midten av høytalerene, dvs noe lengre bak en det som er blitt anbefalt her. som nevnt før så er det mye som spiller inn, men dette her er ganske gått utgangspunkt for å begynne å eksprimentere hva som funker best hjemme hos deg. hjemme har jeg også en genial test cd med forskjellige test sanger, som jeg fikk tak i hos hifiklubben. de 4 første sporene avslører alle feil og mangler svært fort. første spor sender ut en "pil" som skal treffe deg midt i hue og bommer den på deg er noe galt. 2. spor avslører om høyre og venste er koblet rett. 3. spor avslører fase feil. 4. spor har de 7drum greiene som fort avslører om noe er galt med stereo perspektivet. og resten av plata er en del gode sanger som tester anlegget på forskjellige måter. anbefaler folk å få tak i den på et vis.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra anbefalning!

Jeg også har funnet sweetspot noe bak det ideelle triangelet.

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fritt etter de høytaler manualene jeg har lest den siste tiden:

XTZ anbefaler at avstanden mellom høytalerne er 0,8 x avstanden fra høytaler til lytter.

PSB anbefaler at avstanden mellom høytalerne er litt mindre(uten å anngi noe forhold) enn avstanden til lytter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

høytalerplassering

jeg er av den oppfatning at alle høytalere ikke skal vinkles inn ,de skal stå rett frram..
    jeg mener også at teorien om likesidet trekant fra høytalere til sitteposisjon er langt på vei riktig
    men så er det dette med plassering til bakvegg som mange mener er en tredjedel en femtedel osv fra bakvegg

vet ike om noen har noe meninger om dette

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •