Cerwin vega 1515

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cerwin vega 1515

hva er normal pris og betale for noen brukte cerwin vega 1515?

Takker for svar

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8000 kr tror jeg.. men da ville jeg nok heller gått for 2 par AL1000 .. 1515 sin tid er litt forbi, er nesten ikke mulig å oppdrive et pent brukt eksemplar lengre .

CLS215 koster 9000kr! La gå at de ikke er like dB kraftige, men da får du noe helt nytt .

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1515

jeg vil bare si at jeg har CLS 215 fra før og jeg trenger ikke tips om andre høytalere har hatt al 1000 og CLS 215 sammen var bra det men nå vil jeg prøve 215 og 1515 sammen

Kan være jeg vurderer og selge CLS 215, hva vil jeg få for dem? de er 11 mnd gammel ca. og de er helt strøken ikke en eneste ripe.

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    8000 kr tror jeg.. men da ville jeg nok heller gått for 2 par AL1000 .. 1515 sin tid er litt forbi, er nesten ikke mulig å oppdrive et pent brukt eksemplar lengre .

CLS215 koster 9000kr! La gå at de ikke er like dB kraftige, men da får du noe helt nytt .
    Sant nok, men Finn.no er din venn.
    I tilleg så er ikke dagens CV like påkostet som de var før i tiden.
    Ps: desuten så har 1515 mye høyere følsomhet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob

ingen slår 1515. gode gamle ekte cerwin vega. cls ville jeg solgt ja. finn no strøkne 1515 så har du det beste fra CV. Er ikke CV om det ikke er den klassiske røde på basselementet så AL og VE(?) serien har aldri vært CV for meg:P hehe Nå er jeg jo ferdig med de kjøleskap høyttalerne men hatt en del fra CV

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nad_319
    ingen slår 1515. gode gamle ekte cerwin vega. cls ville jeg solgt ja. finn no strøkne 1515 så har du det beste fra CV. Er ikke CV om det ikke er den klassiske røde på basselementet så AL og VE(?) serien har aldri vært CV for meg:P hehe Nå er jeg jo ferdig med de kjøleskap høyttalerne men hatt en del fra CV

Vell, det er V serien og AL serien.
    Begge 2 har veldig god lyd kvalitet uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dj-vega
    Vell, det er V serien og AL serien.
    Begge 2 har veldig god lyd kvalitet uansett.

:O

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Hvis ett bra eksemplar av 1515 ikke er mer verdt en 8k i markedet, blir mine i min hule hånd:twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=skorob] er nesten ikke mulig å oppdrive et pent brukt eksemplar lengre .

Dette alene er vel grunn til at verdien burde stige etterhvert??? afeksjonsverdi, eller hva det heter..:-|

Newcomer CV-Joey sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selg dine Cls215 og kjøp et par clsc215 eller DC1515, hp215 kan jo også være noe, men ville heller gått for dc1515 da.. Jeg har sett litt på finn og de ligger fra 7000-9000, jeg tør ikke si noe om disse høytalerene er strøkne, men du finner jo sikkert et par som er finere enn andre jeg kjøpte akuratt et par clsc215 til og de betalte jeg 5000kr for, så de begynner å bli billige, og i følge de som har hørt clsc215 og cls215 så er clsc215 bedre.. jeg har hatt cls215 også og jeg mener selv at clsc215 er en del bedre.. men du får ha lykke til med høytaler valg

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1515

Kjøpte for en stund tilbake et velfungerende par av 1515 da jeg tidligere har hatt noen Cerwin modeller og mener de er bedre enn sitt rykte. Spesielt de eldre modellene. Har hatt blant annet hatt DC-12 som jeg var meget fornøyd med. Hadde 2 stk 260W RMS monoblokker fra Denon som jeg kjente lyden på i tillegg til en 350W RMS Parasound og må si jeg ble super skuffet over 1515. Bare en ekstremt lettdreven høyttaler, ingen ting annet. Dypbassen var tilnærmet totalt vekk. Dog man får den sikkert fram med masse EQ osv, men det er ikke min ting.

DC-12 spilte betydelig bedre enn denne. Prøvde etterpå AT-100 og selv denne var bedre og spilte bedre bass som også var noe dypere, men så gikk jeg over til JBL og det var jo noe totalt annet enn Cerwin både hva bass og andre ting angår. Dog dyrere JBL modeller.

Skulle jeg ha kjøpt noe Cerwin nå hadde jeg definitivt heller kjøpt/beholdt nye 215. Nyere og spiller nok også litt dypere enn 1515, dog sikkert ikke like høyt, men hva gjør det når den spiller ræva. Eventuelt skaff en DC-10 eller en DC-12. Disse spiller kult og realtivt bra

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    350 w!? Pyse!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe! var ikke noe ussel ICE watt eller et bedritent PA Trinn det da bør merkes, men et trinn som driver alle absurde impedanser og ca 700 watt kontinuerig i 4 ohm. Funket ikke for det, men som sagt. Det ble høyt ikke noe mer.

Merker definitivt at Cerwin tiden min er forbi, men jeg kan tipse alle om PA høyttalerne til Cerwin. Du kan få en super sub for rundt 10 000 eller mindre og disse spiller på en helt annen måte, men den råhet noen forbinder med merket. Der er også PA Cerwin satser på. Det har det altid vært, men spsielt idag er Hifi sakene deres nesten som leketøy i forhold.

Bruk litt mere penger og skaff noe PA i steden dersom ultimat bass og lydtrykk er tingen. Låter bedre også. Det full aktive systemet dems med 21" i bassen og f.eks 2 topper på hver side som også er aktive med 400 W RMS hver bare i toppen hedde vært noe. Så kan kompisen din komme slepende med 1515 og du kan le både av han og høyttaleren hans

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan være vanskelig å få 4 15"'ere til å spille bra i små rom. Noe som er ganske vanlig å tilby disse kjøleskapene. Jeg fikk mine til å spille meget bra i en kjellerstue på ca. 35 m2. Brukte da en NAD 218 pr. høyttaler. Men jeg MÅTTE ha DB-10 på full guffe fr at det skulle bli noe moro.

PA er bra til sitt bruk det. Men dypt går det ihvertfall ikke. Tipper bra nedover etter 50 hz. Men avsindig høyt!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

???

Da vet du nok overhode ikke hva du prater om desverre. PA går både dypt og høyt og er jo det de bruker på konserter og utesteder. Ikke bør man se seg vil på tekniske data heller. Hadde selv en 18" PA sub fra Cerwin (passiv) og denne kunne rive ned hus og spilte så dypt at ting falt ned fra veggen. At man må ha en bass booster på 1515 på maks for å få den til å spille bass sier jo sitt. Kjøp noe annet. Denne høyttaleren er noe drit rett og slett! DC-10, DC-12 og til nød DC-15 var høyttalere som i hvert fall fungerte etter hensikten

BatBoyCool
    Guest
    Ting bør jo falle ned fra veggen for at huset skal la seg 'rive' hehe...

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sound_sound
    Da vet du nok overhode ikke hva du prater om desverre. PA går både dypt og høyt og er jo det de bruker på konserter og utesteder. Ikke bør man se seg vil på tekniske data heller. Hadde selv en 18" PA sub fra Cerwin (passiv) og denne kunne rive ned hus og spilte så dypt at ting falt ned fra veggen. At man må ha en bass booster på 1515 på maks for å få den til å spille bass sier jo sitt. Kjøp noe annet. Denne høyttaleren er noe drit rett og slett! DC-10, DC-12 og til nød DC-15 var høyttalere som i hvert fall fungerte etter hensikten
    Dypt? 30Hz er det laveste Cerwin sine PA sub'er er spec'et til. Tenker da på horn kassene og topp modellen AB-36B. De aktive som du refererer til er enda verre med sine 32-35Hz.

En god sub går ned til 15Hz +/-

Hvem som helst kraftig sub kan rive ned bilder, krever ikke mer enn 40-50Hz bass test for å få til det.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sound_sound
    Du kan få kjøpt mine. Snart.... kanskje....

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Du kan få kjøpt mine. Snart.... kanskje....
    Selge 1515?:O

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    En god sub går ned til 15Hz +/-
    Skål for den! når du først har fått smaken på dypbassen er det ingen vei tilbake

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •