B&w Dm684 Vs B&w Dm683

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate Session sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    682
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&w Dm684 Vs B&w Dm683

Kan noen som har hørt begge disse fortelle meg om prisøkningen på 2500kr virkelig er verdt kronene. Altså, jeg skal ned å høre begge to når jeg bare får sjansen, men greit å vite hva folk synes.

Mvh
    Eirik

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare hørt 684 som jeg har selv, men etter hva jeg har hørt andre si er det mer bass i 683, elelrs er de ganske like.
    684 spiller hvertfall kjempebra,rent og klart med en fin klang.Husk bare på at de krever en del krefter for og spille skikkelig.
    Kan varmt anbefale 684, men det er jo greit og høre selv, hva du syns om dem.Lykke til uansett hva det blir!

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellene mellom 683 og 684 er faktisk ganske store da 683 har mye større membranareale og dermed evner å flytte vesentlig større mengder med luft. I tillegg benyttes FST-mellomtone, noe som bidrar til renere mellomtone.

Jeg har ikke hørt 684, så jeg kan ikke si om det er verdt forskjellen i kroner å øre, men ut ifra spesifikasjonene er det lite som tyder på at det ikke er store forskjeller mellom disse modellene.

Newcomer HjemmekinoPåHybelen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    682
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å hørte på 683 og ble mektig imponert. Hørte også på Dali Ikon 6 og må si at i min mening låt de bra de også. Noen flere jeg burde høre på i samme pris/kategori? Jeg bor i Stavanger så utvalget blir Hi-fi klubben, Soundgarden og Resonans. Synd ingen på denne kanten av landet tar inn XTZ. Hadde vært morsomt å hørt 99.36 også. Takker for innspill. Det setter en alltid pris på

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer helt ann på hva du hører på og hva du liker.

BW 683 spiller rock like bra som klassisk. Kan bli litt klinisk og kjedelig oppover i registeret, men helt etter hva man føler for.

Dali Ikon syns jeg er mer spennende, men der er øra dine som bestemmer.

husk matching med elektronik er alfa omega!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    682
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si meg enig med deg der. Icon var mer spennende med tanke på min musikk smak. Hva med Patos Basic 510? Hvordan er den iforhold til Icon 6? Har dessverre ikke mulighet til å få hørt Patos Basic i mitt distrikt.

Newcomer jedi_ole sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes cm7 låter bedre enn begge disse

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Session
    Jeg må si meg enig med deg der. Icon var mer spennende med tanke på min musikk smak. Hva med Patos Basic 510? Hvordan er den iforhold til Icon 6? Har dessverre ikke mulighet til å få hørt Patos Basic i mitt distrikt.
    Skal du spille høyt, har kraftig forsterker, og vil ha høyttaler som har veldig mye bass, da er Patos "bedre".. men JEG syns Icon 6 er klart bedre allround. Men for all del, Patos er ikke gæli valg . Norsk er det og . Patos Lyric 402 som koster 12k er kjempebra! Med litt flaks kanskje du finner noen på bruktmarkedet?! .

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    682
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært morro å få høre 510 og Lyric 402. Det at høyttalerene er norske har faktisk litt å si i mine øyne. Bra å støtte opp om norske bedrifter.

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Patos

Skal du ha noe i Basic serien anbefaler jeg 410 om du skal ha mest for pengene.Den er mer allround og gjengir det meste på på en bedre måte enn storebroren og har bedre sammenheng etter min mening.Basic 410 blir jo på en måte en nedskalering av lyric 402 som er Helt konge Høyttaler.Patosene har en varm og behagelig klangsignatur og egner seg godt til nesten hva som helst av musikk.Du må nesten ta en tur til Ton art i TrondheimLyric mk2 har de ikke lenger men det er kommet en ny Lyric nå som har samme design som Nye Basic-serien.Ser flotte ut og låter sikkert bra også

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •