Tidenes dummeste produkt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 39
    Intermediate hagr sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tidenes dummeste produkt?

Dere, vær så snill å fortelle meg at dette suger eselb**le:
    Komplett.no - Yamaha YSP1100B, Digital Sound Projector , Ekte 5.1 surroundlyd fra en enhet.

Noen som har erfaringer med dette produktet?

Harald

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det morsomme er at slike produkter har fått ganske så bra omtale av bla. Lyd og Bilde, så vil nok ikke tro at slike produkter trenger være dårlig.

Newcomer YingYong sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har ved flere anledninger hørt tilsvarende produkt fra Yamaha.
    Blir gang på gang overrasket over hvor mye lyd denne enheten klarer å produsere. Dog når den ikke et fullverdig surround oppsett til anklene, men for de som bor på minimalt med plass, har en "bedre halvdel" som ikke ønsker morroting i hus, leil etc så er dette et meget duganes produkt.

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig man kan få grei lyd fra det. Men er det egentlig noen konkuranse hvis man sammenligner med et faktisk 5.1 anlegg til samme pris?

Newcomer octane sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes Lyd & Bilde, Hjemmekino osv. stort sett gir KUN GODE anmeldelser.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fronzel
    Mulig man kan få grei lyd fra det. Men er det egentlig noen konkuranse hvis man sammenligner med et faktisk 5.1 anlegg til samme pris?
    Antagelig ikke, med slike produkter er nok ikke laget for å konkurrere med ordentlige 5.1 anlegg. Vil tro at den primære målgruppen er folk som ikke kan/vil/får lov til å fylle stua med høyttalere, men som likevel vil ha en surroundopplevelse til

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri hørt en slik enhet, men jeg har troen på at jeg vil bli skuffet.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AVFredrik
    Jeg har aldri hørt en slik enhet, men jeg har troen på at jeg vil bli skuffet.
    Så du har altså høye forventninger?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt den og det er ikke dårlig. Overraskende klar og fin lyd, men surround effekten kom ikke til sin rett da rommet var alt for stort.

Dypbass er selvfølgelig det svakeste leddet.

Prisen dernest - i mine øye alt for dyrt da man kan skaffe seg masse annet som er bedre og billigere og som ikke tar så veldig mye mere plass.
    Husk at det ikke er noe kilde her - man må altså ha en DVD/CD spiller utenom (eller Xbox/PS3/iPOD osv)

For de med begrenset plass og bare sånn passe opptatt av lyd, ja til disse er dette er greit produkt, men allikevel alt for dyrt!

Grei test her forresten:
    Yamaha Digital Sound Projector YSP-1100 (black) Surround Speaker System reviews - CNET Reviews

Ser at mine inntrykk stemmer ganske godt overens:
    We mostly listened to the YSP-1100 with a Polk Audio PSW12 subwoofer supplying the deep bass, but when we disconnected the sub and listened with just the YSP-1100's twin woofers, the bass was nowhere as powerful, though it was definitely acceptable. We can imagine in smaller rooms, or for buyers who don't need to feel the deep bass effect in their DVDs, an outboard sub won't be necessary.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når dere sier for dyrt, mener dere på anb utsalgspris som ligger et sted rundt 8000, eller selv nå etter at prisen har kommet seg under 5000 ?

kunne aldri hatt noe slikt selv, men jeg synes likevel yamaha gjør noe innovativt og spennende

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fenriz
    når dere sier for dyrt, mener dere på anb utsalgspris som ligger et sted rundt 8000, eller selv nå etter at prisen har kommet seg under 5000 ?

kunne aldri hatt noe slikt selv, men jeg synes likevel yamaha gjør noe innovativt og spennende
    8000 var helt vill pris, YSP900 har vel alltid kostet litt over 5000 - så 4995 for YSP1100 er veldig god rabatt

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1100 er jo en gammel modell, så at den selges med rabatt er jo ikke rart. YSP4000 er den nye i følge Yamahas hjemmeside. For at disse lydprojektorene skal fungere sånn noenlunde MÅ rommet ha sidevegger, og sitteplass være trukket godt ut fra bakveggen. Ei L-formet stue er derfor neppe verd investeringen for YSP-modellene.

akto her inne testet en lydprojektor fra Yamaha i et Hjemmekinoblad. Synes å huske at omtalen var positiv, men at produktet hadde sine begrensninger. Nå er vel en slik lydprojektor mer et "livsstilprodukt" fremfor "hifi".

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg kjøper denne og har en X-BOX 360 gammel modell. Bl.a ikke HDMI utgang på boksen. Hvordan kobler jeg Yamaha YSP1100B til når jeg skal se film? Har en Toshiba 37CV501PG LCD med mange uttak bak. Skal noe kobles inn der og noe i X-BOX'en? Er som dere skjønner helt grønn når det gjelder lydanlegg

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av hagr
    Dere, vær så snill å fortelle meg at dette suger eselb**le:
    Komplett.no - Yamaha YSP1100B, Digital Sound Projector , Ekte 5.1 surroundlyd fra en enhet.

Noen som har erfaringer med dette produktet?

Harald
    Nerder vil si det suger. Tøfler vil si det er helt perfekt. (Definisjon: Nerder er uten WAF, Tøfler er med WAF)
    Neida.. Funker muligens nesten greit dersom du har et rom der den plasseres symmetrisk i forhold til sideveggene slik at refleksjonene får full effekt. Kan jo selvfølgelig ikke måle seg med et fullt surroundopplegg. Men det er vel ikke "vår" målgruppe dette produktet er rettet mot heller.
    Utrolig stilig, høy WAF, liten batcave-faktor.

Active MacPhisto sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Slettes ikke dumt!!!

Jeg har fetteren YSP-1000, og jeg har ikke angret en dag. Dette brukes hver dag til film, TV og musikk og yter akkurat det den skal gjøre. Det er ikke et Hi-Fi anlegg og det er et 5.1 kompromis, husk dette hvis du går i anskaffelse av denne. m.a.o ikke hiv ut 50.000,- kroners surround settet og erstatte med denne. Jeg erstattet et 5 år gammelt surround system, og YSPen låt langt bedre enn det gamle som kostet 10.000,-

Det fikser stereo greit, å lytte musikk i godstolen fungerer fint, men dette anlegget er helt avhengig av en sub, jeg valgte selv YST SW015 en liten og plasseringsvennelig Yamahasub.

Vet ikke om 1100en hadde vært mitt valg i dag, tror nok 4000 hadde vært å foretrekke med HDMI og lang mere nøyaktig beam oppsett.

Rommet må være YSP vennelig, jeg har i dag ikke gardiner på stua (ikke en konsekvens av YSP valg) og rommet er en relativt stor L, men jeg synes ikke det er et problem.

WAF faktoren er skyhøy grunnet 0 kabler fra TV/høytaler bak sofaen og over alt!

Løp og kjøp

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte en gang Polk Audio SurroundBar og det låt ikke aller værst ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan svare på mitt tidligere spørsmål? Vil ikke bruke 5000kr for så å finne ut at jeg trenger noe annet som koster 5000kr etc....

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eirikdh
    Hvis jeg kjøper denne og har en X-BOX 360 gammel modell. Bl.a ikke HDMI utgang på boksen. Hvordan kobler jeg Yamaha YSP1100B til når jeg skal se film? Har en Toshiba 37CV501PG LCD med mange uttak bak. Skal noe kobles inn der og noe i X-BOX'en? Er som dere skjønner helt grønn når det gjelder lydanlegg
    bump..
    Fins garantert noen som har ideer her på forumet, eirikdh. Herved "bumpet".

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av randall
    bump..
    Fins garantert noen som har ideer her på forumet, eirikdh. Herved "bumpet".
    Jeg bruker en av de optiske inngangene til xBox 360 og fra AppleTV, og spdif fra HD satellite reciver. Har aldri gått tom for innganger

Se optisk lyd ut på koblingen til xbox i dette bildet (Ikke den røde pilen, men hullet til høyre på koblingen)

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av phatbull
    Hørte en gang Polk Audio SurroundBar og det låt ikke aller værst ;-)

Har alltid lurt på hvordan den hørtes ut, var et alternativ da jeg skulle kjøpe surround bar til mitt kabelløse anlegg. Det var de 42 høytalerne og 42 intergererte digitale forsterkerne som gjorde Yamahaen mer troverdig når dette var i utgangspunktet et så stort kompromiss.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •