Tidenes dummeste produkt? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 39 av 39
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vurderte soundbaren fra Yamaha selv en gang i stua, men den er for stor. Blir jo som å ha en halv flatskjerm under flatskjermen.

Active MacPhisto sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Vurderte soundbaren fra Yamaha selv en gang i stua, men den er for stor. Blir jo som å ha en halv flatskjerm under flatskjermen.

Jo den er massiv, men jeg har ikke opplevd plasseringsproblemer, fikk veggmontert denne for to uker siden under 42" panasonicen, og det ser pent ut!
    Komplett har også en serie tv-møbler som er enkle og pene. Finnes også en italiensk møbel leverandør som har lagd YSP møbler.

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fronzel
    Mulig man kan få grei lyd fra det. Men er det egentlig noen konkuranse hvis man sammenligner med et faktisk 5.1 anlegg til samme pris?
    Kan du sette sammen ett vettugt 5.1 anlegg til 4999 ?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R
    Er litt enig der, man kan vel også sammenligne kvaliteten på lyden osv, så kan man legge til hvor behagelig det er å slippe bakhøytalere og fronter, den er litt størren en vanlige center høytalere med utfører en helt grei oppgave.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eirikdh
    Noen som kan svare på mitt tidligere spørsmål? Vil ikke bruke 5000kr for så å finne ut at jeg trenger noe annet som koster 5000kr etc....
    Hei, jeg har Phillips sin versjon av denne type anlegg...tror den heter HTS 8100, den er utstyrt med DVD, og det er i tillegg med sub, det funker bra som erstatning for TV lyden, men som erstatning for hjemmekino er det ikke, jeg blir selv å bytte den ut med ett skikkelig anlegg....nå er nok Yamahaen og Polken litt bedre produkter da....

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, det kommer an på hva som er et "vettugt" anlegg, men bare for å ta et eksempel fra samme butikk:

Sony STR-DG520S 5.1 Surround Receiver, 2/1 HDMI, 5X100W - kr 1.995,-
    Jamo A 102 HSC 5, 5.1 Speakerset - kr 3.495,-

Ok, det havner på 500kr mer enn Yamaha'en. Jeg har heller ikke hørt verken disse Jamo høytalerene eller Yamaha'en, men poenget er at det finnes alternativer til denne prisen som faktisk gir 5 høyttalere, sub, og flere muligheter for utbytting/oppgradering.
    Ellers har feks Sony også komplette 5.1 anlegg til denne prisen som har trådløse bakhøyttalere, så slipper man ihvertfall å strekke kabler.

Uansett så koker det ned til at 5.1 anlegg ikke fullt ut kan erstattes av et anlegg med kun en høyttaler-enhet. Så spørs det hva slags kompromiss man vil inngå hvis man ikke vil ha høyttalere rundt omkring i rommet.

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fronzel
    Tja, det kommer an på hva som er et "vettugt" anlegg, men bare for å ta et eksempel fra samme butikk:

Sony STR-DG520S 5.1 Surround Receiver, 2/1 HDMI, 5X100W - kr 1.995,-
    Jamo A 102 HSC 5, 5.1 Speakerset - kr 3.495,-

Ok, det havner på 500kr mer enn Yamaha'en. Jeg har heller ikke hørt verken disse Jamo høytalerene eller Yamaha'en, men poenget er at det finnes alternativer til denne prisen som faktisk gir 5 høyttalere, sub, og flere muligheter for utbytting/oppgradering.
    Ellers har feks Sony også komplette 5.1 anlegg til denne prisen som har trådløse bakhøyttalere, så slipper man ihvertfall å strekke kabler.

Uansett så koker det ned til at 5.1 anlegg ikke fullt ut kan erstattes av et anlegg med kun en høyttaler-enhet. Så spørs det hva slags kompromiss man vil inngå hvis man ikke vil ha høyttalere rundt omkring i rommet.
    Du har allerede glemt alle kablene du trenger

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komplett Sony 5.1 anlegg med kabler, og trådløse bakhøyttalere:
    Komplett.no - Sony DAV-DZ860W

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha´n har ikke subwoofer til 4995, så den koster nok mer enn kablene.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Overraskende mye morro!

Denne gir overraskende mye morro ut i fra hva den ser ut til å være i stand til!
    Har selv en YSP1100 i parløp med Yamaha YST-SW1500 sub.
    Dette gir godt utbytte på TV og film, mer enn nok trøkk i bunn, men musikk blir ikke helt det samme som da stua var full...
    Hadde jo for såvidt vært ekstremt oppsiktsvekkende om jeg ikke hadde registrert at det ikke lengre står Martin Logan i stova!
    F.eks. Stereofil i Grensen har brukt å ha YSP-modeller tilgjengelig for demo i hakesleppklassen.
    Vet om flere som er blitt omvendt fra sterke tvilere til anbefalere og eiere av slike produkter etter en lytterunde i sofaen der!

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slike produkter har jeg alltid hatt en viss fasinasjon for.. Dvs: jeg har aldri hørt eller erfart noe slikt, men dersom en liten boks kan gi surround så er jo det fantastisk i seg selv. Men krever vel litt av rommet slik enkelte poengterer her..

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 7zn
    Denne gir overraskende mye morro ut i fra hva den ser ut til å være i stand til!
    Har selv en YSP1100 i parløp med Yamaha YST-SW1500 sub.
    Dette gir godt utbytte på TV og film, mer enn nok trøkk i bunn, men musikk blir ikke helt det samme som da stua var full...
    Hadde jo for såvidt vært ekstremt oppsiktsvekkende om jeg ikke hadde registrert at det ikke lengre står Martin Logan i stova!
    F.eks. Stereofil i Grensen har brukt å ha YSP-modeller tilgjengelig for demo i hakesleppklassen.
    Vet om flere som er blitt omvendt fra sterke tvilere til anbefalere og eiere av slike produkter etter en lytterunde i sofaen der!
    Gratulerer og velkommen i klubben! Trofast brukes YSPen hver dag til tv titting og den takler alle vanlige utfordringer, nede i hjemmekinoen står massive dali ikon 8 og gjør sin jobb når det trengs! Men aldri i verden om daliene kommer opp i stuen, det hadde blitt vulgert!

Raska på, komplett har noen få ysp1100 pakker med en diskré yamaha sub igjen!

Kjøpte inn en slik pakke til jobben og presentasjons prosjektoren, major sucsess! Flere av kollegene har handlet seg slike og flere vurderer innkjøp!

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow, helt enestående hvor mye bra omtale et slikt produkt får. Kunne tenke meg å erfare dette 'first-hand'

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=stapedius]Wow, helt enestående hvor mye bra omtale et slikt produkt får. Kunne tenke meg å erfare dette 'first-hand'

Du kan jo alltids benytte deg av retur retten til nettbutikker?
    Hvor bor du da, har to i drift! En i oslo, og en på kongsvinger.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacPhisto
    Du kan jo alltids benytte deg av retur retten til nettbutikker?
    Hvor bor du da, har to i drift! En i oslo, og en på kongsvinger.
    Ikke for at jeg er i markedet spesielt, mer av interesse

Og interessant at du nevner Oslo og Kongsvinger, for jeg vokste opp i Kongsvinger og bor nå i Oslo hehe

Newcomer Schrodter sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sier seg selv at et slik produkt må bruke veggene for å formidle lyden på sidene og "bak deg", så du skal ha rimelig firkantet stue for å få det til å funke. men som sagt lenger opp i tråden får de gode kriterier. Men som også nevdt lenger opp, er det noe disse av-bladene ikke liker? Tror de er redd for å komme på kant med produsenter og forhandlere.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv legger jeg mye mer vekt på hva andre 'forbrukere' forteller, og det er jo flere her som sier at dette har noe for seg (men selvsagt er det ikke 'the real thing') Men man må jo ha kostnadsperspektivet, samt den forutsetning at noen ikke ønsker masse høyttalere og ledninger, i hodet.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig er YSPen best tjent med helt firkantet rom og midtplassering på vegg, men jeg har flyttet til en L stue og mener fremdeles at det blir grei lyd av denne! Yapo kalibereingen tar høyde for distanse forskjeller og det kan tydelig høres ved å lytte på pink noise testlyden. Den strålen som går lengst har en lysere tone og hvis man går foran og bryter strålen hører man også nivå forskjellene på volumet!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til trådstarter: nei, denne boksen er ikke tidenes dummeste produkt. Det er tusenvis av andre produkter på markedet som kvalifiserer mer enn nok til dette.

Til alle: når man sammenligner prisen på denne med å sette sammen et anlegg, så synes jeg det er urettferdig å trekke inn prisen på kabler man må ha i tillegg. Anlegg i denne prisklassen klarer seg mer enn nok med Biltema eller Europris kabler.
    Men kabler tar plass og har en lei tendens til å bli til "spaghettikaos" - den er jeg med på. Så av ryddighetshensyn så er Yamaha boksen helt super - trekk gjerne inn SAF faktoren (Spouse Acceptance Factor).

Jeg har hørt den, men til boksens forsvar så var det i utstilling hos Elkjøp og da var det en urettferdig plassering. Jeg leser hva MacPhisto skriver som bruker den og jeg "kjøper" hans betraktninger - men ikke at det å sette Dali'ene opp i stua vil være vulgært - no way

Den opprinnelige prisen på boksen var for høy, men den selges vel nå med stort avslag, tror jeg?

Å få et vettugt anlegg til samme pris er fullt mulig - Patos salget på Komplett + en god DVD spiller med analoge 5.1 utganger + noen t-amp'er - så har man en svært konkurransedyktig anlegg - legg gjerne til en aktiv sub.

Jo, produktet til Yamaha er bra det; for de som ønsker enkelhet, lite kabler og er tøffelhelter (no offence)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •