Jakten på god match! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 40 av 40
    Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg liker veldig godt Lyden i Dali-høyttalerne generelt.Så det kan godt hende det blir Dali igjen men en litt dyrere model.Når det gjelder forsterker er det mulig det blir shanling SLM-A40 MK2.Denne forsterkeren passer også veldig godt sammen med Patos`s høyttalere,så da åpner det nye dører der også.CD-Spilleren vet jeg ikke om jeg skal bytte ut enda for jeg liker den veldig godt.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du kroner og mulighet ville jeg kikka litt på Mentor serien til Dali, den er helt syk. Folk kan si hva dem vil om Dali, men høytalere kan dem uten tvil.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mi søster kjøpte disse på HFK i forgårs for 5000,- på impuls..

Trodde ikke det om henne akkurat.....:shock:

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Matching

Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Mi søster kjøpte disse på HFK i forgårs for 5000,- på impuls..

Trodde ikke det om henne akkurat.....:shock:
    Det er 2.8 du snakker om da går jeg ut ifra.

Er et godt kjøp disse.Eneste jeg kunne kritisere dem for var at de var en tanke avrundet i mellomtonen slik at stemmer ble litt fetere i klangen og detaljer ikke kom så godt fram.Men de har veldig mange andre gode sider som et meget bra.Lydbilde,spilleglede(artige å lytte til uten at man blir trøtt i øra uansett hva man putter skuffa),Meget bra sammenheng i gjennom stort sett hele registeret og trøkk i bassen selv om den ikke er ubåt-dyp.Å kombinere disse med et opsett som har fet lydsignatur eller som ikke klare i toppen kan bli en dårlig match tror jeg.Da disse er som en demper på et oppsett som til tider kan låte litt skarpt.

Jeg måtte ha noe å spille på mens jeg vurderer videre oppgradering og kom over et par pent brukte Patos basic 410mk1.Disse rocker noe så inni h......!
    Samtidig har de evnen til å gjengi mer rolig og sart musikk på en god måte også.Har alltid likt disse men som sagt tror jeg må opp litt i pris for å få noe jeg kan bli mer fornøyd med over hele fjøla.

Det er flere av de høyttalerne jeg nevnte i i denne tråden som hadde gode sider ved seg.For eksempel Lyric 402 var en knallhøyttaler men jeg måtte hatt mer krefter for at disse skulle fått utfolde seg helt og den er stor samtidig som den trenger litt luft mellom seg og bakveggen for å fungere best mulig og det hadde jeg ikke plass til stua.B&W 603s3 var også en god kandidat som jeg egentlig ville testet hjemme hos meg men den gikk ut av produksjon så det ble det ikke noe av.

Det virker som mann må inngå kompromiss i denne prisklassen uansett hva man kjøper.Man får det ene men må gi avkall på det andre.Som f.eks at en høyttaler er god på detaljer men elendig i bassen.Den ene har flott lydbilde men har ikke nok detaljer igjen osv osv.Så man må finne ut ha som er viktigst for sin smak og velge deretter.Tjohoi for en karusell:-D

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er 2.8.

Prøver å pakke på henne en Onkyo 606 surroundreceiver siden hun bestillte BDP 1500 blå-Roy spiller i samme slengen...

Er spent på hvordan det låter. Hun har stor stue. Funkishus, med høyt under taket.

Newcomer preje sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BanjoArrne: Utifra din forklaring på hvordan du liker lydbildet, lurer jeg på om du har testet Monitor Audio RS6, eller GS20? Jeg har RS6 selv, og må si at det er en fantastisk høyttaler som gir deg omtrent alt i et lydbilde
    Men som du nevner - det handler om matching. Bruker forøvrig settet Xindak 6950 og Muse Deluxe 1.0 på de, og det gir en akkurat passe varme i lyden, men beholder allikevel oppløsning og detaljering på et høyt nivå. Bassen er kjapp og presis, og det er full kontroll over hele lydbildet, etter mine ører og pris da selvsagt. GS20 koster det dobbelte og gir deg samme lyd, men bare enda mer av alt Det er muligheter for at det kommer et par slike inn i stua med tiden

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av preje
    BanjoArrne: Utifra din forklaring på hvordan du liker lydbildet, lurer jeg på om du har testet Monitor Audio RS6, eller GS20? Jeg har RS6 selv, og må si at det er en fantastisk høyttaler som gir deg omtrent alt i et lydbilde
    Men som du nevner - det handler om matching. Bruker forøvrig settet Xindak 6950 og Muse Deluxe 1.0 på de, og det gir en akkurat passe varme i lyden, men beholder allikevel oppløsning og detaljering på et høyt nivå. Bassen er kjapp og presis, og det er full kontroll over hele lydbildet, etter mine ører og pris da selvsagt. GS20 koster det dobbelte og gir deg samme lyd, men bare enda mer av alt Det er muligheter for at det kommer et par slike inn i stua med tiden
    Høres veldig bra ut!Har aldri hørt en Monitor Audio jegSynd det ikke finnes noen som fører disse i Trondheim.Satt faktisk og leste test om disse på stereophile forrige dagen der de fikk bare positiv kritikk.Men jeg kan jo ikke kjøpe uten å høre dem først.Takk for tipset uansett.Skal nok få hørt disse en dag.Kanskje noen som eier disse i trondheim lar meg komme å høre de

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BanjoArrne
    Høres veldig bra ut!Har aldri hørt en Monitor Audio jegSynd det ikke finnes noen som fører disse i Trondheim.Satt faktisk og leste test om disse på stereophile forrige dagen der de fikk bare positiv kritikk.Men jeg kan jo ikke kjøpe uten å høre dem først.Takk for tipset uansett.Skal nok få hørt disse en dag.Kanskje noen som eier disse i trondheim lar meg komme å høre de
    Ikke at jeg anbefaler andre å gjøre det, men jeg kjøpte mine faktisk uhørt Jeg hadde lest en masse om de på nett, og tenkte at med så mye positivt å si om en høyttaler, burde dette gå bra. En råsjans ja, men akk for en glede når det stemte

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Har du kroner og mulighet ville jeg kikka litt på Mentor serien til Dali, den er helt syk. Folk kan si hva dem vil om Dali, men høytalere kan dem uten tvil.
    Er det noe anna dem skal kunne?! :P.

Hehe, nei da, Dali lager for tiden kjempegode høyttalere i alle prisklasser!! Ingen produsent er uansett "best". Mentor serien er sinnsyk bra ja .

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av preje
    Ikke at jeg anbefaler andre å gjøre det, men jeg kjøpte mine faktisk uhørt Jeg hadde lest en masse om de på nett, og tenkte at med så mye positivt å si om en høyttaler, burde dette gå bra. En råsjans ja, men akk for en glede når det stemte

Jeg tørr rett og slett ikke kjøpe uhørtMen skal få hørt på dem ved en anledning.Virker jo lovende.Hva vil du si om diskant og øvre mellomtone?Er de på noen måte skarpe eller har noe som helst tendens til hardhet så kan det fort bli kniver og gafler,og det liker jeg ikke.Det er jo spillegleden som skal ta overhånd og ikke lyttetrettheten,som på mange måter blir å presse trommehinnene til det ytterste for å høre neste spor på megadeth-skiva eller noe annet med mye symbaler,fuzzy gitarriff ,skarpe overtoner fra soloer og vokalister som går i fistel.Og det kan jo komme fort i ille tilfeller:-|

Til syvende å sist så er det jo likevel dine egne ører som avgjør.Den nye B&W 683 og Dali Ikon 6 fikk jo bare topp-kritikk over hele linja,men disse var ikke noe stjernetreff for min del.

Jeg hører på veldig mye forskjellig musikk og da må høyttalerne være allsidige.Det er vel noe av det som for min del gjør det lettere å velge en Dali eller Patos-høyttaler framfor mange andre,siden de fremdeles bruker organisk matriale i sine membraner framfor f.eks Aluminum.Vil ikke starte en debatt på dette områdetFøler i allefall selv at det er lettere å finne en høyttaler med en mindre nådeløs lydsignatur der det brukes matrialer som papp,tre og silke enn der det brukes Aluminium og mer harde materialer.Fordelen med de hardere matrialene er vel at de lettere kan servere en korrekt gjengivelse,men så er det vel også nettopp dette som gjør at det kan bli hardt og trettende å høre på til tider.Spesiellt i de høye frekvensene.en høyttaler som har Softdome,Trefiber mellomtone og alubass hadde vært interresantFor det er vel slik at desto lavere man kommer i frekvensgangen,desto hardere/stivere materiale trenger man for å holde styr på lyden.

Canton Karat 970dc hørte jeg på forleden.Meget gode høyttalere med Aluminium i alle elementer untatt i bassen som er av cellulose.Detaljene ble servert på sølvfat og var egentlig gjennomført bra på mange områder.Men etter jeg hadde hørt på dem med EC-Elektronikk i en tre kvarters tid begynte ørene mine si "stopp".Tror ikke det var elektronikken som gjorde dette.Høyttalerne var veldig imponerende ved første 5 sporene men etter hvert trøttnet ørene mine på den noe kliniske og analytiske spillestilen.Så det var ikke noe for meg.For noen kan jo dette være positivt igjen.Hver sin smak.

Man må jo inngå visse kompromisser i budjettsklassen.Vanskelig å få i pose og sekk her synes jeg.Men det er mange som gir utrolig mye for pengene om de blir matchet rett.Målet er jo best mulig lyd for det du betaler.Og om bare bassen er imponenerende i en høyttaler så er ikke det nok til å imponere i noen særlig grad hvis resten av lyden er som grøt i bakgrunnen.Balanse er viktig!Jaja nok om det.

Hvilken elektronikk bruker du til din Monitor Audio rs6?

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BanjoArrne
    Jeg tørr rett og slett ikke kjøpe uhørtMen skal få hørt på dem ved en anledning.Virker jo lovende.Hva vil du si om diskant og øvre mellomtone?Er de på noen måte skarpe eller har noe som helst tendens til hardhet så kan det fort bli kniver og gafler,og det liker jeg ikke.Det er jo spillegleden som skal ta overhånd og ikke lyttetrettheten,som på mange måter blir å presse trommehinnene til det ytterste for å høre neste spor på megadeth-skiva eller noe annet med mye symbaler,fuzzy gitarriff ,skarpe overtoner fra soloer og vokalister som går i fistel.Og det kan jo komme fort i ille tilfeller:-|

Til syvende å sist så er det jo likevel dine egne ører som avgjør.Den nye B&W 683 og Dali Ikon 6 fikk jo bare topp-kritikk over hele linja,men disse var ikke noe stjernetreff for min del.

Jeg hører på veldig mye forskjellig musikk og da må høyttalerne være allsidige.Det er vel noe av det som for min del gjør det lettere å velge en Dali eller Patos-høyttaler framfor mange andre,siden de fremdeles bruker organisk matriale i sine membraner framfor f.eks Aluminum.Vil ikke starte en debatt på dette områdetFøler i allefall selv at det er lettere å finne en høyttaler med en mindre nådeløs lydsignatur der det brukes matrialer som papp,tre og silke enn der det brukes Aluminium og mer harde materialer.Fordelen med de hardere matrialene er vel at de lettere kan servere en korrekt gjengivelse,men så er det vel også nettopp dette som gjør at det kan bli hardt og trettende å høre på til tider.Spesiellt i de høye frekvensene.en høyttaler som har Softdome,Trefiber mellomtone og alubass hadde vært interresantFor det er vel slik at desto lavere man kommer i frekvensgangen,desto hardere/stivere materiale trenger man for å holde styr på lyden.

Canton Karat 970dc hørte jeg på forleden.Meget gode høyttalere med Aluminium i alle elementer untatt i bassen som er av cellulose.Detaljene ble servert på sølvfat og var egentlig gjennomført bra på mange områder.Men etter jeg hadde hørt på dem med EC-Elektronikk i en tre kvarters tid begynte ørene mine si "stopp".Tror ikke det var elektronikken som gjorde dette.Høyttalerne var veldig imponerende ved første 5 sporene men etter hvert trøttnet ørene mine på den noe kliniske og analytiske spillestilen.Så det var ikke noe for meg.For noen kan jo dette være positivt igjen.Hver sin smak.

Man må jo inngå visse kompromisser i budjettsklassen.Vanskelig å få i pose og sekk her synes jeg.Men det er mange som gir utrolig mye for pengene om de blir matchet rett.Målet er jo best mulig lyd for det du betaler.Og om bare bassen er imponenerende i en høyttaler så er ikke det nok til å imponere i noen særlig grad hvis resten av lyden er som grøt i bakgrunnen.Balanse er viktig!Jaja nok om det.

Hvilken elektronikk bruker du til din Monitor Audio rs6?
    Jeg har lest, og erfart selv, at i et rom uten noe på veggene så kan Monitor Audio oppleves som litt spisse i toppen ja, og de skal helst stå rett på, ikke vinklet innover som man ofte gjør. Jeg måtte jobbe litt med demping av rommet og plassering av høyttalerne for å finne lyden som passet meg. Plassering er en veldig viktig del uansett høyttaler, mener jeg (erfaring ). Og så handler det om hva slags kilde og forsterker man bruker, og ikke minst kabler. Jeg bruker Xindak XA-6950 og Xindak Muse Deluxe 1.0, og en balansert kabel fra Abrahamsen faktisk. Dette låter veldig bra for mine ører, selvom jeg vet at det finnes bedre produkter og bedre lyd der ute.

Jeg hører på endel forskjellig musikktyper, og syns at det låter bra på nesten alt. En ting jeg ikke hører på er metall, men jeg hadde min lillesøster på besøk, og hun er helt frelst på Nightwish og C.O.B. og HIM. Og her skal jeg ærlig innrømme at anlegget ikke klarte å gjenskape den rette lyden for denne type musikk. Jeg vet ikke helt hvordan "den" lyden bør være, men det opplevdes som litt masete og dynamikken forsvant på en måte. Alikevel tror jeg ikke dette skyldes høyttalerne, men mere forsterkeren som jo yter de 10 første wattene i Klasse A. Så... det er vel ikke rette produkt å spille metall på (Hva vet jeg?)

Når det gjelder B&W 683 og Dali Ikon 6, så har jeg hørt de begge, med både positivt og negativt resultat. Og jeg vil si det så enkelt at det handler rett og slett om matching av produkter. Dali Ikon 6 har, som du sier, fått topp kritikk på mange områder, men jeg har hørt disse ved flere anledninger, og jeg er både enig og uenig i den kritikken, men det kommer an på hva de spilles med og ikke minst rommet de står i. Dette MÅ IKKE undervurderes, noe jeg tror skjer stadig der ute :?

Når det gjelder hva slags materiale som brukes i de ulike elementer, er jeg ikke så inn i det. Alt handler uansett om hva dine ører liker (eller hva du lærer dine ører til å like ). Det finnes helt klart høyttalere med mer allround-egenskaper enn andre, og det kan da være "safe" å gå for slike. Jeg synes RS6 er gode på det meste, iallefall innenfor de musikktyper jeg liker.

Forøvrig vil jeg også trekke frem KEF som et merke å kikke på. De er også kjent for å ha gode produkter, uten tvil. Kanskje en "enklere" høyttaler å matche enn MA.

Akkurat som deg er jeg også opptatt av best mulig lyd for pengene. Og det er helt klart at et dyrt anlegg spiller bedre enn et billig et. Man må selv bestemme hvor mye penger man vil og kan legge i dette. Jeg har en kompis som har et anlegg til 300 000,-, og det låter fortreffelig. Jeg liker det lydbildet han har, og bruker det som en slags referanse, og forsøker "nærme meg", men i min prisklasse ops: Jeg bruker helt andre produkter enn han, men kan allikevel si meg fornøyd med lyden sålangt. Ulempen vi alle har er jo dette oppgraderingsspøkelset :twisted: Så tanken om bedre høyttalere er jo helt klart til stedet, men jeg vet jeg kommer til å stoppe lenge før jeg havner i den prisklassen. Og det fine er at jeg er happy med det

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for meget bra og utfyllende tilbakemelding.

MA er nok ikke noe for meg da regner jeg med.Men det kan hende om jeg en gang skifter elektronikk at de kan bli aktuelle igjen.Cambridge og Arcam er sikkert god match for disse regner jeg med

I de siste dagene har jeg blitt mye mer fornøyd med mine Basic 410 MK1 som jeg kjøpte for et par uker siden.Flott punch og myk detaljering fra Seas diskanter liker jeg.De er ikke noen detaljemestere som sagt men tar for seg hovedsaken i musikken på en meget god måte.De er også en del bedre på stemmer enn det Suite 2.8 er.Suitene farget på en måte som ga kvinnestemmer et litt ullent preg.Patosene er fine og klare i dette området og det synes jeg er viktig.

Tror det blir 2 par her hjemme om det blir et par tiltror ikke jeg klarer kvitte meg med disse.kjøper meg kanksje en stativhøyttaler om jeg vil ha noe mer detaljert med bredere lydbilde som jeg kan bruke til rolig og sart musikk.

Kunne være spennende da jeg ikke har hørt så mange stativhøyttalere før.Men har hørt at de som regel lettere kan presentere et korrekt lydbilde.Er ikke helt sikker på hvorfor men det har jo noe med at de får mer rom og luft rundt seg til å utfolde seg i.Over,under,på sidene og bak.

Vet ikke om detter er aktuellt enda men skal ha noen lytterunder utover høsten så får jeg se om jeg kommer over noe.Får helt enkelt pakke ned elektronikken å dra på nye oppdrag i jakten på gode matcher

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt å teste andre kabler snart.Van Den Hul.Blir Artig å prøve da jeg ikke har gjort noen testing på det området enda

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei. jeg har gått til innkjøp av suite 2.8. denne overasket meg veldig. for en lyd! (referanse: b&w 800d) spesielt med tanke på prisen og den dårlige (midlertidige) elektronikken jeg har. men så til spørsmålet, hvilke forsterker og cd spiller? leste en test der parasound ble varmt anbefalt. noen erfaringer/ anbefalinger?

edit: i det jeg skrev denne så het denn tråden "dali suite 2.8 eureka". ser nå at du har skiftet emne. beklager om jeg roter til tråden din BanjoArrne. sletter den om ønskelig. Men iogmed at du har hatt disse ht selv krysser jeg fingrene og håper på svar

Newcomer kicks sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt suite 2.8 i ca 1 mnd nå. Kobinerer de med en hegel h1 mk4 forsterker og ikon sub. Student økonomien min har enda ikke tillatt innkjøp av cd spiller, men planen er å kjøpe en hegel cd spiller over jul. Inntill videre bruker jeg en nad t513 som cd spiller.

Er strålende fornøyd med lyden

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth85
    hei. jeg har gått til innkjøp av suite 2.8. denne overasket meg veldig. for en lyd! (referanse: b&w 800d) spesielt med tanke på prisen og den dårlige (midlertidige) elektronikken jeg har. men så til spørsmålet, hvilke forsterker og cd spiller? leste en test der parasound ble varmt anbefalt. noen erfaringer/ anbefalinger?

edit: i det jeg skrev denne så het denn tråden "dali suite 2.8 eureka". ser nå at du har skiftet emne. beklager om jeg roter til tråden din BanjoArrne. sletter den om ønskelig. Men iogmed at du har hatt disse ht selv krysser jeg fingrene og håper på svar

Kan ikke annet enn å si meg enigDe er knallhøyttalere og jeg synes det er synd av og til at man ikke kan ha tre par med HT hjemme så man slipper kompromisser.Nå har jeg Patos Basic 410 og der er også kanongode.Men de er også forskjellige til suite 2.8.Nå har jeg klarere mellomtone og mer trøkk i bassen men ikke fullt så bra lydbilde.Noe må gå tapt.Men Suite 2.8 er en flott HT uansett i mine ører.

Har ingen ting å si hva du skriver på denne tråden nå som den handler om god matchDet er vel det Viktigste stikkordet når det kommer til det å holde på med hi-fi

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du med dette å si at Patos Basic 410 (ikke kinamodell, men original Roar Moen) er bedre enn Dali Suite 2.8 ?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Mener du med dette å si at Patos Basic 410 (ikke kinamodell, men original Roar Moen) er bedre enn Dali Suite 2.8 ?
    De har begge flere gode sider ved seg.Av og til kunne jeg ønsket å ha tre sett HT .Begge er alltetende musikk-elskereOg begge har trøkk i bassen selv om Patos går en del dypere og trøkker enda litt mer(dybden er ikke det som teller mest for meg da.Dybden og trøkket i Suitene holdt lenge for meg).De har også til felles en behagelig diskant som ikke blir harsk og vesete.

Det var nok den noe uvante mellomtonen til Suitene som fikk meg til å tvile litt,etter jeg hadde hadd dem i noen uker.Syntes stemmer ble litt runde og ikke så klare som jeg er vant til.Men så gjør jo jeg de dumhetene å drar rundt og lytter til mange høyttalere hele tiden så da blir man vel var på forskjellene lettere:-?

Kan vel si det sånn at siden jeg stiller såpass krav til mellomtonen og synes den er meget viktig for at en høyttaler skal bli mest mulig tilfredstillende i mine ører,så blir det Patos Basic 410 MK1 (Roar Moen-Kvalitet ) som stikker av med seieren.Den har en klarere og mer naturlig gjengivning av kvinnelige/mannlige-stemmer.

Men lydbilde og transparentheten til suitene savner jeg veldig:roll:

Det er vel strengt tatt nesten umulig å få i pose og sekk i dette prisleiet.Har noen høyttalere i kikkerten for tiden som jeg også liker veldig godt.Men det orker jeg ikke stresse med nå.De er også mye dyrere enn de HT jeg har prøvd til nå.Er vel det som må til for å komme helt i mål:-?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en halv time (!!) med Suite 2.8 sier "Godzilla" (aka elskede hustru, aka konemor, aka bedre halvdel) følgende:

"DET var god lyd"

- og hun sier ikke akkurat for mye om lyd&bilde som den håpløse gemalen driver med....

Denne uttalelsen teller faktisk mere enn noe annet for meg

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Etter en halv time (!!) med Suite 2.8 sier "Godzilla" (aka elskede hustru, aka konemor, aka bedre halvdel) følgende:

"DET var god lyd"

- og hun sier ikke akkurat for mye om lyd&bilde som den håpløse gemalen driver med....

Denne uttalelsen teller faktisk mere enn noe annet for meg
    Ja de er virkelig gode høyttalere disse Suite 2.8.Savner faktisk mange av deres egenskaper.Var like før jeg kjøpte et par på HFK nå som de hadde tilbud på dem.Men vet at jeg kommer til å irritere meg over det jeg føler mangler i mine ører:-|

Men om du ikke føler noe mangler så er nok dette en kanonhøyttaler der du skal lete lenge før du finner noe som er betraktelig bedre når det kommer til allroundegenskaper i denne prisklassen.For det er som sagt få ting å utsette ved den.Plasseringsvennlig som bare det og med et alldeles lekkert utseende.Trenger heller ikke sitte i "sweetspot" for å få best opplevelse av lyden da de på en flott måte klarer å presentere et meget bra lydbilde uansett hvor man sitter i rommet.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •