Har Dynavoice M65, hva er (mye) bedre til 3000kr (brukt)?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Har Dynavoice M65, hva er (mye) bedre til 3000kr (brukt)?

Har et par Dynavoice M65 som jeg kjøpte brukt til 1000kr her på torget, levert på døra til og med :-D

Er godt fornøyd, herlig kombo med en 24bit ut fra pc > Beresford DAC > Trends TA-10.1 i poweramp modus.

Men, finnes det noen signifikante oppgraderinger, helt lettdrevne gitt powerampens beskjedne 15w, som jeg kan få kloa i til si max 3000kr brukt?

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har M65 selv og bruker den med trends 10.1 med jevne mellomrom, syns det spiller overraskende høyt, men blir desverre litt vreng når man skal dra på "skikkelig".

Om det er høyere du vil spille så kommer du vel ikke unna klipsch med sin høye følsomhet. De fleste klipsch ligger jo på over 96dB@2,83v/1m så det vil i teorien si at klipsch kun trenger halve effekten enn m65 for å spille like høyt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jess, vel, jeg kan spille mer enn høyt nok for mitt bruk og med mine pappvegger Tror ikke jeg får noen Klipsch til 3000kr, vil gjerne at de skal spille minst like dypt og.

En ting, kjører all musikk ut fra foobar i 24bit og bruker dens volumkontroll, så lineout fra DACen og TA-10.1 i poweramp modus. Ser ut til å funke knall, og har lest at spesielt ved 24bit ut så vil ikke lyden forringes merkbart ved digital volumkontroll til -48dB eller deromkring.

Alternativet er enten å bruke volumkontrollen på DACen, eller TA-10.1, any thoughts?

Benq8720 ser jeg, har 7700 selv. Hirr.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke så veldig audiofil så har ikke så mange tanker ang digital volumkontroll og tap av dynamikk osv. Jeg legger nok ikke merke til det uansett, men hadde jeg vært deg så ville jeg prøvd så hører du jo hva du evt liker best.

Tja, er ikke så mye klipsch til 3000,- nei, iallefall ikke noen som kan erstatte m65. Har ett par Klipsch B3 stativhøyttalere som jeg også har testet litt med trendsen, spiller høyt nok det, men litt lite trykk i bunn. B3 har mye klarer og bedre diskant enn m65 da, så dens ene styrke er dens andre svakhet.

Uansett så liker jeg tyngden fra m65 og trends, ikke noe problem å spille så det rister litt i sofaen.

Er diskanten du ikke er fornøyd med på m65 også?

Newcomer octane sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan være heldig å få tak i ett par Klipsch RF-52, de spiller ringer rundt M65.. det er min mening!

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det. Men hva med å bytte diskant i m-65?
    Men Klipsch er jo dårlig bygd i forhold til Dynavoice, vertfall i følge knoke testen min....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, er ikke like imponert over diskanten som mellomtonen, hadde et par Kef Coda 8 som hadde like bra eller bedre diskant synes jeg å huske.

Men hva er folks erfaringer med diskantbytte? Og er Klipch så mye bedre, er det ikke litt vanskelig å si uten en direkte sammenligning på samme utstyr?

Diskantbytte kan forsåvidt være aktuelt, men da må jeg være sikker på at det funker glimrende

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å huske at Norcad? byttet til en SEAS diskant.
    Med godt resultat.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grkn
    Vel, er ikke like imponert over diskanten som mellomtonen, hadde et par Kef Coda 8 som hadde like bra eller bedre diskant synes jeg å huske.

Men hva er folks erfaringer med diskantbytte? Og er Klipch så mye bedre, er det ikke litt vanskelig å si uten en direkte sammenligning på samme utstyr?

Diskantbytte kan forsåvidt være aktuelt, men da må jeg være sikker på at det funker glimrende
    Jeg har hatt både Klipsch(Rf-52) og Dynavoice (M65, M85) på samme elektronikk, å min erfaring er at Klipsch er en mye bedre høytaler enn begge Dynavoice ht.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men igjen, Dynavoice går dypere, eller hur?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grkn
    Men igjen, Dynavoice går dypere, eller hur?
    Nai.. omvendt

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dj-vega: tror ikke norcad byttet diskant, men en i tråden hans har gjort det.

grkn: iflg specs så spiller m65 mye dypere enn rf-52, men jeg vet ikke hvordan det blir i praksis. Holder mine kort på m65, da denne har 2 dedikerte 6,5" til bass.

Men dette blir også mye smak og behag, klipsch har vel ofte litt mye diskant og virker som det er en elsk eller hat høyttaler.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    dj-vega: tror ikke norcad byttet diskant, men en i tråden hans har gjort det.

grkn: iflg specs så spiller m65 mye dypere enn rf-52, men jeg vet ikke hvordan det blir i praksis. Holder mine kort på m65, da denne har 2 dedikerte 6,5" til bass.

Men dette blir også mye smak og behag, klipsch har vel ofte litt mye diskant og virker som det er en elsk eller hat høyttaler.
    Stemmer nok det, da jeg har de orginale diskantene:P

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan alltids teste å bytte diskanter, og bassgjengivelsen til M65 er vel ikke akkurat dets svake punkt?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Husk at man får det man betaler for, å at det er forskjell på kvalitet på elementene.
    M65 koster vel en 1500kr nye, mens RF-52 koster 6000kr.
    At M65 er en god høytaler for 1500kr, er den sikkert, men jeg er ikke i tvil etter å ha eid begge deler, om at RF-52 er en mye bedre høytaler.
    Råder folk til å lytte, å ikke bare kikke på papir specs. Så til deg grkn, hvis du kommer over ett par brukte RF-52 til rundt 3000kr, løp og kjøp!

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tenkt å prøve ett par gulvstående fra klipsch, så får jeg jo se da, om de leverer nok bass. Blir nok av de mindre modellene som rf52, rf15 eller F1/F2. Jeg har klipsch B3 stativ og den leverer ikke i nærheten av bassen og nedre mellomtone slik som m65, men på en annen side så har de mye klarer og mer detaljer diskant, men litt for mye av det.

M65 koster forresten litt mer enn 1500kr, så ikke la prisen på virke drømmekraften. Jeg er meget imponert over hva de kan levere til 2000kr! HAdde de laget en mk2 utgave med bedre diskant til 500kr mer så hadde det blitt veldig bra tror jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vel lage en liten custom mk2 versjon, må jo nesten teste. hirr

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du ved drammens område engang, kan du jo få høre på RF52`ene mine.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbudet, men skal nok ikke til drammen med det første. Men jeg er veldig spent på gulvstående fra klipsch, men de koster jo litt som regel. Var jo RF3 på torget til 3500,- for litt siden, og ett par til 3000,- på finn tidligere i våres eller noe.

Vet du hvordan rf15 er i forhold til rf52?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det aner jeg ikke... jeg har kun erfaring med de Klipsch modellene som står i signaturen min.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •