Nye høytalere - stativ eller gulvstående???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye høytalere - stativ eller gulvstående???

hei der folkens, nå har det seg slik at jeg sitter på 803S og er egentlig ganske fornøyd, men de står i et rom på ca 3*4 meter og føler det at de ikke får utfolde seg så bra som de kunne gjort i større rom. vurderer derfor kansje å kjøpe noen stativhøytalere og en sub i stedet for. er det noe folket her inne vil anbefale?? som dere ser så har jeg lyngdorf tdai2200 og lyngdorf cd-1, som det overhode ikke er akktuelt for meg å selge, og høytalerene jeg skal kjøpe må matche disse. er så glad i den klare, detaljerte og nøytrale lyden i denne forsterker og spilleren. har skikket litt i det siste på pioneer sin stativhøytaler:
    S-2EX-W Pioneer Høyttalere - Audio & video
    har lest en del rundt på nettet og denne høytaleren får stort sett svært gode krittikker over alt hvor den er nevnt, men den er omtrent ikke nevnt her inne i det hele tatt. noen her inne som har denne og kan dele litt erfaringer? hvis du ser bort i fra bassen så er den like bra som gulvhøytaleren 1EX?
    ser at den her i buttikkene koster ca 45k ny, men kan få kjøpt den til ca 25k og vurderer veldig om jeg vil selge mine og kjøpe disse + en sub som matcher. noen synspunkter, eller noen andre stativhøytalere jeg bør se på i 25-30k klassen??

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en forkjærlighet for Dynaudio...
    Hva med feks. denne: Stativ | Høyttalere | Soundgarden

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med nordlæningen der.

Dynaudio er et veldig sikkert kjøp om du liker god lyd.
    Dansk kvalitet av yperste klasse.
    Dynaudio lager hele høytaleren selv, og de settes sammen manuelt.

Kan oxo lytte til golvstående modell Dynaudio Focus 220 GulvstÃ¥ende | Høyttalere | Soundgarden

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonus Faber Auditor M

Sonus Faber lager blandt verdens lekreste høyttalere utseendemessig, itillegg har de en helt fortryllende lyd.
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg pleier å være forsiktig med å anbefale mine egne men nå fikk jeg lyst :-D .

Focal Utopia Micro Be sammen med REL Stampede eller en større. Kan tenke meg de matcher Lyngdorf bra. Gode rabatter. Meget nøytralt, høy presisjon, meget kjapp og detaljert bass med smækk. De må bare ikke matches med dårlig eller "frempå" eletronikk (noe L ikke er, imo). Les testen i Fidelity 9. Ps. det kommer/har kommet nye modeller også nå.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye B&W høytalere da?

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kunne jo kjøpt bedre B&W men kunne ønske å prøve noe nytt. desuten så vill jeg prøve å finne noen bedre enn 705S som vell egentlig er den beste stativhøytaleren til B&W?
    ingen her som har hørt 2EX som nå egentlig frister mest, også da jeg kan få de såpass billig i forhold til hva de normalt koster ny?
    ellers skal jeg ihvertfall ta meg en tur til soundgarden og få hørt på de dynaudio høytalerene, som i hvertfall utsende messig så ganske lekre ut.
    hvem er det egentlig som selger Focal Utopia Micro? og hvor må jeg for å få hørt disse? bor i kristiansand

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    hvem er det egentlig som selger Focal Utopia Micro? og hvor må jeg for å få hørt disse? bor i kristiansand
    HI-FI Huset AS - Forsiden

De flytter vel til Sandvika? Blir vel for langt fra Kristiansand, med mindre noen eiere sørpå kan åpne dørene sine.

De er jo langt lekrere enn Dynaudio Contour og som Fidelity skrev; dette er jo reinspikka high-end . Jeg kan like 805s, men Utopia er i en annen klasse tror jeg. Men de er ikke for dem som ønsker seg spesielt tilbakelendte og "varme" høyttalere.

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Utopia Micro

Hadde 1027 Be og Monitor Audio PL300 men disse funket dårlig i min stue. Muligens det samme problem som du sliter med. Når det gikk under ca +- 40hz låt det ikke pent..
    Kommer til og ha Utopia Micro sålenge jeg bor som jeg gjør no ihvertfall. En helt sinnsyk HT med utrolig dynamikk, klarhet og snert. Faktisk utrolig bra trøkk i de også!

Bør høres!!!!

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange som er inne på Dynaudio her...
    Må slenge meg på de jeg også..

Et helt fantastisk merke..skikkelig bra finish. Har Dynaudio selv, og angrer ikke et eneste sekund. Kunne ikke tenkt med noe annet heller!

Lytte tur til Soundgarden anbefales på det sterkeste..

MinHIFI
    AVforum.no - kftosberg's HiFi

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcane
    Kommer til og ha Utopia Micro sålenge jeg bor som jeg gjør no ihvertfall. En helt sinnsyk HT med utrolig dynamikk, klarhet og snert. Faktisk utrolig bra trøkk i de også!

Bør høres!!!!
    Jepp :razz: ...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •