Stereo anlegg forslag i 20-30.000 klassen!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stereo anlegg forslag i 20-30.000 klassen!!

Vært mye rundt på nettet samt hificenteret\klubben mm. i søket etter stereo anlegg i prisklassen 20-30.000, til primært techno\rock\metal musikk i prioritert rekkefølge. Prisgruppen er bare satt med maksgrense på 30.000, da jeg tenker at man ev senere kan ev oppgradere skulle man bli en ny frelst audiofil.. ( For opptil 30lapper burde man vel kunne få noe som rocker stua på 25km2? ) Tar imot alle forslag på høyttalere, forsterker og kabling med åpne armer!

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Isbiten
    Vært mye rundt på nettet samt hificenteret\klubben mm. i søket etter stereo anlegg i prisklassen 20-30.000, til primært techno\rock\metal musikk i prioritert rekkefølge. Prisgruppen er bare satt med maksgrense på 30.000, da jeg tenker at man ev senere kan ev oppgradere skulle man bli en ny frelst audiofil.. ( For opptil 30lapper burde man vel kunne få noe som rocker stua på 25km2? ) Tar imot alle forslag på høyttalere, forsterker og kabling med åpne armer!
    Innen høyttalere ville jeg absolutt tatt en titt (og en lytt) på Bowers & Wilkins DM683... her er det mye godlyd for pengene, en del personer vil påstå at dette er de beste HT til under 10 lapper. Dyp og god bass, fantastisk mellomtone og godt oppløst diskant.

Når det gjelder elektronikk er det jo mye snacks, og med 20 lapper igjen av budsjettet har du litt å velge i ;-)
    Jeg har hørt at Lyngdorf SDA2175 og Parasound Halo A23 (begge til rundt 10.000,-) skal være god match til overnevnte HT.
    Jeg ville valgt effektforsterker + forforsterker (evt. en AV-receiver) for da har du flere muligheter når det kommer til eventuelle oppgraderinger.

Newcomer StoneCold sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Houston we have a problem...

Hm... Kanskje dette kunne vært noe?

Høytaler (CERWIN-VEGA CLS-15 - 6.996,-)
    Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: CERWIN-VEGA CLS-15 Høyttalere

Forforsterker (CAMBRIDGE 840E - 8.498,-)
    Stereo - Forsterker | Hi-Fi Klubben: CAMBRIDGE 840E Forforsterker

Effektforsterker (CERWIN-VEGA A1.5KW2 - 5.998,-) x 2
    Stereo - Forsterker | Hi-Fi Klubben: CERWIN-VEGA A1.5KW2 Effektforsterker

CD-spiller (CAMBRIDGE Azur 640C v.2 - 2.998,-)
    Stereo - CD-spiller | Hi-Fi Klubben: CAMBRIDGE Azur 640C v.2 CD-spiller

Denne pakken er hentet fra hifiklubben sine hjemmesider og koster 30.488,- Forvent å få noen kroner i rabatt ved kjøp av så mange komponenter hos samme forhandler.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CV! e' morro d, med masse dB. Men ikke forvent noe "godlyd" ;-) Da vil jeg heller anbefale Klipsch RF-82!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, skal bruke Mandagen til å lytte og lære.. Så skal huske be om en demo på DM683

Soundgarden Oslo S anbefalte System Audio SA1750 som et utgangspunkt kombinert med HK 980 & HD980 CD-spiller ( ser på cd-spiller foreløpig som unødvendig..) Og som en eventuel oppgradering anbefalte de Primare I21, noen synspunkter rent teknisk?

Hifiklubben anbefaler DALI Ikon 7 m\ NAD VISO FIVE.. grunnet jeg nevnte muligheter for hjemmekino. I ettertid har jeg bestemt meg for å kun gå i anskaffelse av ren stereo så får man se når samsung 52" LCD ankommer stua:-P

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, skal bruke Mandagen til å lytte og lære.. Så skal huske be om en demo på DM683

Soundgarden Oslo S anbefalte System Audio SA1750 som et utgangspunkt kombinert med HK 980 & HD980 CD-spiller ( ser på cd-spiller foreløpig som unødvendig..) Og som en eventuel oppgradering anbefalte de Primare I21, noen synspunkter rent teknisk?

Hifiklubben anbefaler DALI Ikon 7 m\ NAD VISO FIVE.. grunnet jeg nevnte muligheter for hjemmekino. I ettertid har jeg bestemt meg for å kun gå i anskaffelse av ren stereo så får man se når samsung 52" LCD ankommer stua:-P
    Dali Ikon er jo en velspillende serie høyttalere det. Jeg har dog kun fått anledning til å lytte til Ikon 6 selv, men DM683 ble mitt endelige valg. Kort forklart: Litt mørkere klang, men fremdeles veloppløst og klar diskant/mellomtone uten å høre skrikete eller skarp ut. Det er en del folk som synes Ikon-serien kan være litt skarp, og den oppfattes som lysere i klangen enn B&W.

Den NAD'en ville jeg styrt unna hvis du ikke er ute etter "absolutt WAF", ikke mye effekt eller oppgraderingsmuligheter i den slik jeg ser det.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hehe

Opprinnelig :
    stereo anlegg i prisklassen 20-30.000, til primært techno\rock\metal musikk i prioritert rekkefølge. Prisgruppen er bare satt med maksgrense på 30.000, da jeg tenker at man ev senere kan ev oppgradere skulle man bli en ny frelst audiofil..

Sitat Opprinnelig postet av Latterkick
    CV! e' morro d, med masse dB. Men ikke forvent noe "godlyd" ;-) Da vil jeg heller anbefale Klipsch RF-82!!!
    Her kommer tehcno på førsteplassen da! :P

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av StoneCold
    Her kommer tehcno på førsteplassen da! :P
    Jeg henger meg på Latterkick sin uttalelse her, heller Klipsch enn CV! Men for all del, det er en smakssak og jeg anbefaler trådstarter til å høre og se på mest mulig utstyr.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-o 2 mot 1 altså? jaja... Er ikke noe stor tilhenger av CV selv, men det er jo dette "folket" kjøper så da er det også sannsynlig at mange i fremtiden kommer til å velge CV. -Er forsåvidt enig med deg at han/hun må velge ut i fra egne erfaringer og forhåpninger!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var i Fredrikstad og hørte CV CLS-15 & CLS-215 spille m\ NAD C162 og NAD C272 i sommer.. De spilte Rammstein ganske så massivt! Et alternativ her er jo også CERWIN-VEGA A2.6KW2.. Men er noe redd for at CV ikke presterer like godt som en allround ht.. :razz:

I bunn og grunn høres; B & W DM683 -Klipsch RF-82 - Dali Ikon 7 - JBL L-890 ut som et mer sikre valg mtp. fremtidig upgrades kanskje?

Min tanke rundt det hele handler mer om kvalitet og glede over mange år, enn noen tusenlapper til eller fra..

Må si jeg angrer på at jeg ikke slo til på JBL TL260 da den var satt ned pris noen mnd tilbake :cry: Men på en annen side må det vel store krefter til å drive en slik ht kan jeg tenke meg!

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder høyttalere så stikk innom Eltek i Tvetenveien. De har supre høyttalere som duger til mye slags musikk. Ta med egen musikk og sett deg i lytterommet der. Eksempel: ELTEK AS
    Fås både i kit og ferdig. MEGET bra tester også. De har også andre høyttalere. Se i nettbutikken på www.dynabel.no. Burde være innenfor ditt budsjett. De har også "brunevarer" ellers. Be om tilbud.

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av StoneCold
    Hm... Denne pakken er hentet fra hifiklubben sine hjemmesider og koster 30.488,- Forvent å få noen kroner i rabatt ved kjøp av så mange komponenter hos samme forhandler.
    ikkje hos hfk.... de er så jævlig gniten på rabbater.....

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo klart at de gir noe rabatt på en komplett løsning. Tenk deg dekningsbidraget på et anlegg til 30 laken - står salget å faller på en eventuell rabatt gir de deg den...

Newcomer HjemmekinoPåHybelen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte for 11k der og de ga meg faktisk 25% på subben (ASW600), siden de ikke hadde den jeg ville ha! Bra service=)

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes mye å velge i der ute, det beste er jo å høre etter selv da man har forskjellig smak og preferanser.

Hvis du ikke trenger å spille så sinnsykt høyt, så anbefaler jeg en eller to trends 10.1 forsterkere som du kan bruke til å bi-ampe evt lettdrevne/sensitive hyttalere. Du trenger jo da også forforsterker og evt cd/dvd-spiller. Trends gir i allefall mye god lyd for pengene, så lenge du ikke må spille sinnsykt høyt. Men selv om de kun har noen få watt i effekt så klarer de å sette rommet i bevegelse med rett høyttalere.

Newcomer HFidelity sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CD Spiller: Elkjøp - Abrahamsen CD-spiller

Forsterker: Elkjøp - Abrahamsen integrertforsterker

Høyttaler: Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: DALI LEKTOR 8 Høyttalere

Har ikke hørt Lektorene men likte beskrivelsen - LEKTOR-seriens toppmodell blir ikke akkurat borte i stua med sine 106 cm, men det gjør til gjengjeld heller ikke lyden. LEKTOR 8 har rå styrke og dynamikk i fullt monn, uten at du går på kompromiss med hi-fi kvalitetene. Fås i lys valnøtt eller sort.

Abrahamsen komboen er ihvertfall knakende god, har bare hørt den på Patos høyttatlere. Kanskje Patos kan være interresant også? Får jo L302 for 10.000

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterker : Primare I21 8,995,-

Cd spiller: Primare CD21 8,995,-

Høytaler: B&W 683 Kr 9.996 / par

Blir igjen ett par tusen til kabler

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HansMarius
    Det er jo klart at de gir noe rabatt på en komplett løsning. Tenk deg dekningsbidraget på et anlegg til 30 laken - står salget å faller på en eventuell rabatt gir de deg den...

Jeg kjøpte AVR4308, B&W683, HTM61 og DVD1940, pluss HDMI kabel og ht kabler. Fikk ikke rabatt. Heller ikke da jeg kom igjen like etterpå å kjøpte ny lcd tv og B&W 685

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HFK er kjipe med rabatter. Får du syv rette i lotto to uker på rad klarer du kanskje å få rabatt hos dem.
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HFK kjører aldri på med rabatter, heller ikke rema 1000 om du handler alt der... Noen ganger kan du dog få litt, spesielt på demoutstyr. Take it, or leave it! Finnes mange alternativ!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •