dali sub vs cv sub - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    for og si det sånn.jeg har hatt magnat,cv,paradigm subber.men ingen av dem har kommet så dypt som swa-12.det er en ting, det andre er at jeg fikk demo på Space jam hos hifi-klubben med cerwin vega cls 15 som front plus 15" cv sub.dette oppsette gikk ikke like dypt i basse som min swa-12 gjorde.skuffende! og demo rommet til hifi-klubben er mindre en stua mi,og når da 3 15" ikke leverer skikkelig dybde i basse da vi jeg si at en swa-12 spiller utrolig dypt.
    og en anne ting er,jeg er ikke en hifi frik og har storsett bare hørt ting fra hifi klubben.pluss at jeg er ikke super kresen.men vet hva jeg vil ha i forhold til hva jeg har råd til.

så og disse meg for at jeg ikke har hørt rundt omkring i den stoooore hifi verden er faktisk ikke nødvendig!

har nå uansett funnet svar på det jeg lurer på.og ny sub blir innkjøpt i løpet av 2 uker.

og da er dali 8008,6006,c1000 og swa-15 nokk for meg inntil jeg kommer over evidence 870?de største i evidence serien.

enkelt og greit.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger ikke gå i full forsvars stilling her. Ingen som disser deg. Vi sier bare hvordan ting er. Så lenge du er fornøyd så er det ikke noe som er bedre enn det. Eneste vi sier er at den subben ikke går så dypt som du kanskje tror. Dypere enn CV sin sub tror jeg på, men det skal ikke så mye til

En SVS PB10 (denne har en stk 10 tommer) f.eks går hele 10 Hz dypere enn Dali'en, noe du merker veldig godt i film sammenheng.

Uansett, som jeg skrev i det andre innlegget mitt. Hvis DU er fornøyd med lyden i suben din, er kanskje å kjøpe en til veien å gå, for å kjøre 2 stk i oppsettet ditt, eller 1 stk storebror (SWA-15).
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SWA-15 har en stor fordel i forhold til SWA-12 (bortsett fra effekt osv) og det er at den har 0-360 grader justering av fase. SWA-12 har bare bryter med enten 0 grader eller 180 grader. Dette er veldig nyttig ved integrering av suben.

Jeg var egentlig fornøyd med SWAen (nesten iallefall) men den tar ganske mye gulvplass på ei stue, og der var SVSen bedre, selv om den stikker seg ut litt i høyden da. Fikk den til å spille relativt langt ned og, om 20 Hz er langt nede da ... SVSen går ned til ca 14Hz slik den er tunet nå
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane

Det viktigste er hvordan man oppfatter lyden selv, ikke hva en måle kurve viser.

Den målte frekvensresponsen viser hva man opplever.

En subjektiv "oppfatning" av lyden er fullstendig irrelevant i frekvenser under 80Hz.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •