Vurdering av nye fronter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer WhizzKid sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vurdering av nye fronter

Hei folkens!
    Har nylig vert og hørt på Klipsch RF-83. Liker lyden meget godt og fikk dermed ett meget akseptabelt tilbud på fronter (RF-83) og center (RC-64).

Men i prisklassen 27k+/-, bør man finne noe som leverer enda bedre brukt. Regner med markedet åpner seg litt for den som har tid til å vente til februar - mars.

Noen tips på mulige høytalere? WAF spiller forøveri en viktig rolle.. Pfh, takk for forslag!

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et tips er RF-83 brukt til 11 000.-

Andre høytalere jeg ville sjekka ut til den prisen er : Gallo reference 3.1, Gradient 05, Polk Audio LSi15, Monitor Audio, B&W, Usher 6371, Martin Logan Clarity (selges for 19000.- hos JFS nå), Triangle.....

Er så mye snacks i prisklassen, jeg ville i hvertfall valgt det meste av dette foran et par RF-83
    RF83 er fantastisk til film, og når du skal skremme shiten av kompiss gjengen etter en bytur, men det stopper der....

Mvh
    Tidligere RF-83 eier..

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hurtig svar! Beklager meget sen tilbakemelding!
    Skal vurdere disse! Må si Usher friser MYE! Men hva med senter/bakhøytalere i samme serien? Er dette å få skaffet nytt, eller er det mye å skaffe på nett som brukt?

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som eier av både Usher(riktig nok en billigere modell) og PSB ville jeg tatt en titt på PSB sin Synchrony serie. Jeg endte selv om med komplett sett Synchrony one, one C og Syncrony S. Syncrony one og one c blir nok litt dyrere enn nevnte klipsch modeller, mens Synchrony two og two c blir vel litt billigere.
    Jeg synes Usher blir litt for rund og trivelig til filmbruk, men trives veldig godt med disse til musikkbruk på stua.

BatBoyCool
    Guest
    Du bør vel kunne få brukte B&W N803S til 27k? Og da bør de være i meget god stand.. Men husk at disse krever skikkelig med kraft for å drives godt. Klipsch er nok enklere slik (misforstå meg rett).

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tldng
    Jeg synes Usher blir litt for rund og trivelig til filmbruk, men trives veldig godt med disse til musikkbruk på stua.
    I bunn og grund film de skal benyttes til, så bør kanskje gå for annet oppsett hvis de er av den snillere typen.. Men kan høre, så kan jeg finne ut den selv
    Takker for tippset!

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av WhizzKid
    I bunn og grund film de skal benyttes til, så bør kanskje gå for annet oppsett hvis de er av den snillere typen.. Men kan høre, så kan jeg finne ut den selv
    Takker for tippset!
    Alltid greit å høre på høytalere selv. Det er ofte stor forskjell på hva man legger vekt på i lydbildet. Jeg har jo uansett ikke hørt den Usher modellen du har tenkt på, men vanligvis har jo de fleste modellene til en høytalerprodusent litt av det samme lydbildet.
    Av de høytalermerkene jeg selv har hatt i hus (Tannoy, B&W, System Audio, PSB, Boston Acoustics, SEAS diy, og Usher) er nok Usher den som har hatt det snilleste lydbildet. De er forholdsvis dynamiske, men maskerer litt av detaljene i lydbildet i forhold til PSB og System Audio som jeg har brukt i hjemmekino sammenheng. Dette fungerer fint i stereo sammenheng, men med en del av de fantastiske lydsporene, med mengder av småting som skjer i bakgrunnen, som er på blu-ray ville jeg vært litt skeptisk til å basere et kino anlegg rundt Usher. Dett er jo selvsagt mine helt personlige meninger, det kan jo godt være at lyden i Usher høytalerne passer deg midt i blinken.

De høytalerne jeg vill sett på i den prisklassen du nevner hvis du ikke vil ha for snill lyd er:
    PSB synchrony
    Monitor Audio GS serie
    Den nye MTS serien til SVS

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lest noen tester av JBL LS80 i det siste og de har fått veldig mye skryt..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •