Trenger kanskje litt ekstra trøkk til surroundanlegget..?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger kanskje litt ekstra trøkk til surroundanlegget..?

Hei, jeg er helt nabb på alt som har med audio å gjøre, så tenkte jeg skulle forhøre meg her.

Av audioutstyr har jeg:
    Yamaha RX-V659 forsterker
    Argon 7240 gulvstående fronthøyttalere
    Argon 7220 små bakhøyttalere
    Dali Concept CT senterhøyttaler

Jeg er veldig fornøyd, men kunne kanskje tenke meg litt mer bass til filmen..

Har hørt at å bi-wire(?) frontene kan gi mer bass, kan dette være noe for meg?

Alternativet er å kjøpe en sub, men har hørt at det ofte kan gi et dårlig resultat med sub + billige høyttalere da det blir en kollisjon(?) mellom sub og fronter på noe frekvenser..?

Håper på positive svar

Mvh

Daniel

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til forumet!
    Ønsker du mere trøkk er nok en sub veien å gå. Du får feks en bra XTZ hos surround.no for en rimelig penge.
    Å Bi-wire frontene for mere trøkk har jeg aldri prøvd, men for å si det sånn... jeg tror heller ikke på julenissen

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler på at de Argonene har så veldig mye bass å by på, så du burde nok kjøpe en sub, har hørt mye fint om XTZ subene. Skal kanskje kjøpe en selv om en stund Når det gjelder ''kollisjon på visse frekvenser'' kan du bare stille suben til å spille fra der høyttalerne ikke klarer mer, tror jeg:s har ikke så mye greie på sånt enda

Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heisanN!

altså det å bi-wire er å separere bassen og mellomtonen/diskanten.
    Noen mener de hører forskjell, andre mener det er ikke har noe virkning. så det er bare å sjekke selv.

Tviler vell på at det gir mer bass, men mulig bassen blir mer definert hvis du gjør dette. det må nesten du sjekke selv

på sub markedet er det mye godsaker å velge utifra!
    XTZ er et valg du sterkt burde vurdere hvis du vil ha en veldig god sub til en liten pris. Har du litt mer å rutte med så hadde jeg sjekket ut SVS, eller velodyne.

XTZ får du hos : Surround.no - Høyttaler spesialisten
    SVS får du hos: Welcome to L-Sound!
    Velodyne får du hos: Soundgarden

får dem nok også hos flere forhandlere også, men bare nevner de jeg kommer på i farta.

Happy hunting!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Da jeg skrev bi-wire var jeg nok litt på jordet.

Det jeg tenkte på var å bi-ampe(?), men jeg tror kanskje ikke det går med min forsterker..

Newcomer CV-Joey sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av daniebr
    Takk for svar.

Da jeg skrev bi-wire var jeg nok litt på jordet.

Det jeg tenkte på var å bi-ampe(?), men jeg tror kanskje ikke det går med min forsterker..
    Jojo, men hvis du har mulighet til Bi-Wire løsning på høytalerene dine så kunne dette vært en mulighet for mere bass, jeg har hatt høytalere med Bi-wire mulighet på før, og hvis du kjører en egen forsterker på basserene vil du mest sannsynlig få mer kontroll på basserene og kanskje bedre lyd, det er jo bare å prøve seg fram.. Men hvis du er ute etter en fin subb som gir bra lyd til film, og mer enn nok trøkk, kan du jo prøve en cherry farga Cerwin vega Clsc15s sub? det er jo bare å være forsiktig på volum knappen det og den er ikke alt for dyr heller går fra 2500kr - 3500kr brukt, eller så får du den for 4 eller 4500kr ny, dette husker jeg ikke helt, men du får bare prøve deg fram, og ha lykke til

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •